2 augustus 2025, 23:01:14

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

Monky

Hi Petra,

Van harte gefeliciteerd met je eerste twee donsjes  :D
Het zal je wel een heerlijk gevoel geven. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om niet dagelijks te kijken... Ik denk dat dat mij ook niet gelukt zou zijn  ;D ;D ;D

Geniet er maar lekker van... voor je het weet zijn ze groot en gaan ze al naar hun nieuwe baasje  :-\ Of hou je ze beiden?

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Petra

Ik moet zeggen dat ik elke dag in het blok keek van Do'tje en Pinky. Maar dat blok hoefde ik ook niet van de muur of zo te halen, dus dat was wel makkelijk. En zo gauw ze groot genoeg waren om op te pakken, deed ik dat ook. Zodat ze gewend raakten aan me.

Mara

*Petra*

Hoi Peggy,

Leuk je in mijn boekje te zien !!
De 3e is vandaag geboren  ;D ;D.
Nu ligt er nog een eitje..
Ergens hoopte ik dat het bij 2 zou blijven, dan zou ik ze beiden houden. Ik bedoel 2 bevrucht, niet dat ik hoop dat er met de jongen iets misgaat natuurlijk  :(. 
Nu zal ik er toch minimaal eentje weg moeten doen.
Maar ja, ze zijn ook nog niet groot, er kan nog veel misgaan.
We zien wel..

Hoi Monique,

Ik wil eerst kijken of ze het redden hoor!
Ik blijf een beetje bang dat er op een dag toch iets mis zal zijn..
Pas als ze behoorlijk groot zijn ,zal ik plannen maken   ;).
Maar nu de 3e geboren is, wordt het moeilijk, indien het goed gaat, om ze allen te houden  :-\.

Hoi Mara,

Ik heb geloof ik 2 keer een dag overgeslagen, maar eerlijk gezegd lijken ze er ook niet zoveel hinder van te hebben als ik kijk.
Het 3e donsje is vandaag geboren, en het 1e wordt zaterdag een week oud. Dat verschil is erg goed te zien  ;D ;D.

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sanna

Hoi Petra,

Leuk hè, dat je al zo goed verschil tussen de eerste en de laatste kunt zien? Ik heb me toentertijd ontzettend verbaasd over hoeveel die beestjes per dag groeien! :o. Ik ben heel benieuwd welke mutaties ze hebben als ze eenmaal veertjes krijgen. Spannend is dat hoor! Heel veel succes met het grut ;D.

Groetjes, Sanna

*Petra*

Hoi Sanna,

Het is mooi om te zien hoe hard het gaat!
Eerst moest ik mijn oor tegen het blok leggen, nu hoor ik ze in de keuken al  :o!
Vanavond ga ik kijken of er een lutino bij zit.
Ben er gisteravond achter gekomen, dat je dat nu al kunt zien aan de oogjes, dus spannend....   ;).
Ik verwacht zo'n beetje morgen het laatste donsje, dat is precies een week na de uitbraak van mijn 1e donsje  ;D ;D!

Sanna

Hoi Petra,

Het verschil tussen een lutino en een ander valkjes is goed te zien hoor. Deze zijn dan wel een paar dagen ouder dan jouw jongen, maar let maar eens op de ogen.

lutino:

bont:

Succes met spieken! :D

Groetjes, Sanna

Anja

Hoi Petra,

Gefeliciteerd met het 3de donsje.
En...........................heb je kunnen spieken en weet je of het een lutino is?

Groetjes Anja

*Petra*

Hoi Anja,

Volgens mij hebben ze alle drie donkere oogjes, wat in dit geval ook zou betekenen, dat het 3 mannen zijn.
En ik wilde eigenlijk een popje voor Twiedie  :-\.
Dus ik wacht vol spanning of morgen het laatste eitje uit gaat komen.
Maar het belangrijkste is dat ze goed groeien, en ze er heel goed uitzien, al is het verschil in grootte best groot  :o :o.

Anja

Hoipetra,

wat lief zeg. Je bent een super trotse valkenmama hoor.

Groetjes Anja

*Petra*

Anja

Hoi Petra,

Hoor je het 4de ei al piepen?

Groetjes anja

Mara

Hoi Petra

Gefeliciteerd met het 3de donsje. En is het vierde ei al een piepei?

Mara

*Petra*

Hoi Anja en Mara,

Officieel is het eitje morgen "uitgeteld", maar de vorige 2 eitjes waren ook een dag eerder uitgekomen.
Helaas is het nog gewoon een eitje, en zie er verder niets aan.
Misschien wordt het verschil tussen de oudste en jongste toch te groot, en is dit via de natuurlijke weg zo bedoeld, om niet uit te komen.. Maar goed, het kan nog, we wachten gewoon "rustig" af.
Mocht het nog een donsje worden, laat ik het natuurlijk meteen weten  ;).
Wel gaan de ouders soms samen het nest verlaten, wat voorheen toch niet voorkwam. Wat bij mij vanmorgen weer wat paniek opleverde, en ik mijn "hulplijn Chantalleke" weer gelijk in riep.
Mijn berichjte was amper klaar, en toen ging Noeka het blok in.

Anja

Voor niks zorgen gemaakt dus. Gekke kippen zijn het toch en wij meteen in de stress.
Gelukkig is het toch weer goed gekomen.

Groetjes anja

*Petra*

Och Anja,

als je die volle kropjes ziet, vooral van de oudste, echt geweldig !! Ik ga gauw proberen een paar foto's te maken.
Ik wil ze heel graag met jullie delen, dan begrijpn jullie, waarom ik zo trots ben  ;D. Ik heb de mooiste babyvalkjes van de heeeeele wereld !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D.
Net zoals je ook altijd dacht, dat jouw baby de mooiste is van de hele wereld.  En eigenlijk is dat ook zo, want dat geld voor iedere moeder! Dat gevoel, snap je  ;D ;).

Petra  :D