3 augustus 2025, 11:24:32

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Petra

Ik hoop ook voor je dat dit het laatste eitje is, maar dat weet je maar nooit. Ik had hier een legsel van 6 eitjes bij hun eerste nestje, en van de 6 waren er 5 bevrucht en ook nog alle 5 uitgekomen en groot geworden  ;D.

Mara

*Petra*

6 september 2007, 16:37:44 #1291 Last Edit: 6 september 2007, 17:21:06 by Peetie
Hallo allemaal!

Had de kooi net verschoont,
en de platen waren nog aan het drogen buiten,
en dan kunnen ze er aan de onderkant uit.
Mijn dochter wou ze eten gaan geven, En toen vloog Noeka op de grond, ze wou ze pakken maar hij vloog naar de deurmat,
en er kwam een hele hoop ontlasting uit, echt niet normaal  :o!
Het was dus geen eitje wat ik zag zitten, maar gewoon een hoop ontlasting denk ik nu.
Komt dit vaker voor? Kun je dat voorkomen of geeft dit niets??

Groetjes Petra
ps zojuist van Chantal gehoord, dat dit gelukkig heel normaal is  ;D.

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Mara

Hoi Petra

Dat is normaal. En stinken dat die flatsen doen...Maar ik lees dat Chantal je al gerust gesteld heeft. Ik was er even niet... ;)

Mara

Anja

Hoi Petra,

Gelukkig heeft Chantal je al gerust gesteld maar het is normaal.
Ben zo benieuwd welke mutaties er uit de eitjes komen.

Groetjes Anja

Sanna

Hoi Petra,

Om te voorkomen dat Noeka nou nog meer gaat leggen, zou je er bijvoorbeeld 2 nepeitjes bij kunnen leggen. Ik zweer je dat valkjes kunnen tellen ;D. Kaily ging altijd door totdat er 6 eitjes lagen, dus ik begon al met 2 nepeitjes in haar nest te leggen en dan legde ze er ng keurig 4 bij. Maar toen gingen de eieren uitkomen.... ging madam er weer nieuwe bijleggen om toch maar op 6 eieren te komen!!! :o :D ;D ;D. Uiteindelijk heeft ze zich er gelukkig bij neergelegd dat er vanaf toen alleen nog maar eieren af gingen.

Groetjes, Sanna

*Petra*

Hoi Sanna,

Ik had  in de winkel bij ons in het dorp al nepeitjes gezien, maar niet van een valkparkiet. Bij ons is er zo weinig te koop, echt een ramp.
Als je dan verder gaat kijken, een intratuin bijvoorbeeld met een dierenafdeling, valt het ook nog heel erg tegen.
Ik kijk nu nog maar eventjes af, ik dacht dat het vijfde eitje in de buik zag zitten, maar dat bleek een hoop ontlasting te zijn  ;D ;D.
Ach ja, al doende leert men, zullen we maar zeggen  :-[.
Ze hebben in iedere geval weer een heel mooie schone kooi.
In het broedhokje heb ik wit zaagsel liggen, zou ik dat beter kunnen vervangen door fijne beukensnippers?

Groeten Petra  :D 

Sanna

Nee hoor, dat zaagsel is prima, lekker laten liggen.

Tja, als je ze nergens kunt vinden, je mag die van mij ook wel even lenen hoor, wij
( ;D) hebben ze voorlopig toch nog niet nodig.

Groetjes, Sanna

Bello

Zo hee 5 eitjes al?

De kooi is straks te klein hoor ;D
En dan word het moeilijk kiezen welke het liefste is :-\

Dorothé

dus het was bijna een koeievlaai??
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Mara

Hoi Petra

Hier hebben ze genoeg nepeitjes, ik kan er ook altijd aan komen. Als je wilt kan ik er wat voor je meenemen de 15de!

Laat het me maar even weten.

mara

*Petra*

Hoi Mara,

De vijftiende gaan we naar euro disney, dus helaas niet mee naar het NOP. Ik ben net wezen shoppen voor een schouwlampje, maar ook weer mispoes.  Ik dacht; straks nog een week in de zenuwen en dan is er geen eentje bevrucht, dat zou ook balen zijn voor mijn dochter en mij. Maar ja, we zien wel.
Maar bedankt voor het aanbod, heel lief!!

Groeten Petra  :D

Mara

Hoi Petra

Weet je hoe je het ook kunt doen? Zo doe ik het tenminste, pap heeft een kleine zaklamp, zo eentje die je makkelijk in je zak doet, en daar doe ik de eitjes mee schouwen.

Gezellig zeg, Eurodisney. Ik ging er eigenlijk van uit dat je ook mee zou gaan.  :-[

Mara

*Petra*

Hoi Mara,

Ik heb hier een heel grote zaklamp.
Maar vind het ook een beetje eng om te doen eigenlijk daarmee.
Tja, anders had ik zeker mee gegaan, ik heb ook nog een kaketoe vriendje zitten bij het NOP. En mijn dochter vind dat ook fantastisch om naartoe te gaan. Maar goed, ander keertje graag.

Groetjes Petra  :D

Mara

HOi Petra

21 Oktober gaan we met het forum naar het NOP. Misschien dat je dan kunt?

Meeting 21 oktober 2007

Mara

*Petra*

Hoi Mara,

Oeps, dan is mijn tante jarig, ze wordt ergens in de 70, en heeft geen kinderen. Dus als ze een feestje geeft, zal ik mee moeten helpen, maar ik onthoud het gewoon. Bedankt, had het nog niet gezien. 

Groetjes Petra  :D

Anja

Hoi Petra,

Hoe is het met de eitjes en de pietjes?

Groetjes Anja