3 augustus 2025, 20:41:48

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Peetie,

Gefeliciteerd met het eitje (of misschien ondertussen: de eitjes).

Bij mij broed Nezumi (ventje) de hele dag en 's avonds gaat Grisha er op en die blijft tot de ochtend zitten. De uurtjes in de avond en in de loop van de ochtend broeden ze samen!

Hoop dat het allemaal goed gaat! Het is geweldig om mee te maken.

Groetjes, Gerda

PS, ik zal binnenkort weer naar Artis gaan of de Miereneters weer te zien zijn. Trouwens groot nieuws: Pjuskebusk de miereneter die als vrouwtje voor Ramon is gehaald is een ventje!!!
Nu gaan ze waarschijnlijk een nieuw vrouwtje halen. Ik hoop dat ze Pjuskebusk wel houden, want die is actief! Ramon ligt altijd te slapen  ::).

*Petra*

Hoi Gerda,

Bedankt, ik ga vanavond kijken of het intussen 2 eitjes zijn  ???
Als ik in de kamer kom, en ze horen me, gaan ze gelijk uit het broedhok, dus ik probeer ze zo weinig mogelijk te storen.
Het is idd nu al heel apart om mee te maken. Gewoon heel wonderbaarlijk hoe ze weten, dat het eitje niet onbemand gelaten mag worden. Vind het heel geweldig! En zeker ook die rolverdeling tussen man en pop,  :P.

Groetjes Petra
ps. dan wordt het langzaam aan nog druk in artis met de miereneters. Maar het is dan ook een heel apart beest, dat echt wel gezien mag worden!!

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Petra*

Hoi hoi,

Nog steeds maar één eitje. Tenminste om 18.00 uur...
Het voordel van 1 eitje is dat indien alles goed gaat, we het lekker zelf houden en niets verkopen  ;D ;D.

Vandaag nog geen nieuws over het bonte cinnamon popje...  :(

Groetjes Petra  :D

Anja

Hoi Petra,

voor beide misschien morgen. Een ei erbij en nieuws over het valkje. Groot gelijk dat je het dan zelf houdt. Zou ik ook doen.

Grpetjes Anja

*Petra*

31 augustus 2007, 12:05:49 #1264 Last Edit: 31 augustus 2007, 12:09:10 by Peetie
Hallo Allemaal,

Het tweede eitje is gelegt! ;D
Ze wisselen samen heel mooi af
en het gaat goed.
Ik heb net een nieuw badje gekocht
dat je in de kooi kan hangen.

Groetjes Petra :)

Sanna

Gefeliciteerd met de uitbreiding!! ;D Zo te horen doen ze het keurig. Succes met 'pa & ma' ;) :D.

Groetjes, Sanna

Mara

Hoi Petra

Wat leuk zeg, twee eitjes al.  ;D Hoe gaat het nu?

Mara

Bello

Niks verkopen!

Gewoon 2 erbij houden  ;D

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Petra*

31 augustus 2007, 20:11:28 #1268 Last Edit: 31 augustus 2007, 22:00:59 by Peetie
Hoi Dorothé,

Ja 2 houden lukt ook nog wel  ;D.

Hoi Mara,

Het gaat goed met broeden. Af en toe komen ze beiden uit het hok en paren ze nog even op stok  :o. Tja, ik weet ook niet of dat normaal is, maar goed...

Hoi Sanna,

Dank je wel, het is echt apart om mee te maken  ;). Maar ik besef goed dat er ook nog heel veel fout kan gaan hoor.

Groetjes Petra
ps. Van het bonte cinnamoon popje nog geen nieuws. Er is al een paar dagen contact via de mail geprobeert te leggen, maar de vrouw heeft nog helemaal niet gereageerd  :-\.  Dus gewoon weer nog meer geduld hebben. als het goed is krijg ik in ieder geval morgen nieuwe foto's, en dan zal ik ze zeker hier plaatsen  ;D.

Anja

Hoi petra,

gefeliciteerd met het 2de eitje. Wat spannend zeg.

groetjes Anja

Bello

hehe

Dan moet je nog langer wachten  :-[ :-[

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Petra*

Het derde eitje is vandaag gelegd  ;D.

Anja

Hoi PPetra,

Gefeliciteerd. Dat gaat goed zeg. Broeden ze ook trouw?

Groetjes Anja

caro

Hoi Petra,

Gefeliciteerd met de 3 eitjes. Wat jammer dat je nog niets weet over het bonte cinnamon popje. Ik hoop dat je snel iets er over te horen krijgt.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Petra*

Hoi Anja,

Ze broeden heel goed! Echt elkaar mooi afwisselend, heel lief!!

Hoi Caro,

Ik heb iets gehoord over het cinnamon bont popje;
En dat is dat die vrouw, die haar eerder besproken had, haar niet meer wil, maar dat het popje niet meer zo tam is, en meer naar andere vogels trekt. Als het goed is krijg ik vandaag foto's van een ander popje, wat nog wel tam is. Dus weer afwachten wat het is..
Wordt vervolgd ..

Groetjes Petra  :D