4 mei 2025, 23:36:32

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Bonnie op  2 april 2007, 12:00:18
Citaat van: Saar op  2 april 2007, 11:56:58
Kyra broed alleen als er een ei dwars zit, en dan na een uur gaat ze er weer vanaf. De doos ::)

Voor een popje van nog geen jaar oud mag je ook niet veel meer verwachten lijkt me.

Nee dat doe ik ook niet :)
Daarom hoop ik maar dat ik ze er buiten bij kan leggen :)
Volgend jaar hoop ik dat het beter gaat :)
Groetjes Saar :-*

Caroline

Toch zou ik daar ook voorzichtig mee zijn, met er buiten bijleggen.

Ze hebben met div. koppels al 11 eieren in 2 bergen in een hoek van de bodem van het binnenhok gelegd. Dit is al best veel.

De legdamtums en broeddatums wijken veel af met andere worden er is geen enkele regelmaat, normaal is het toch een cycles, die cycles is helelamaal doorbroken.

Ze kunnen hier erg onrustig van worden, zelfs doorgaan met eitjes leggen met alle gevolgen van dien.

Beter is regelmaat, ieder koppel zijn eigen blok en ieder koppel zijn eigen hoeveelheid eitjes die het gelegd heeft, 3 weken laten broeden, zijn er geen jongen eventueel nog een ronde proberen maar dan weet je ook waar je aan toen bent.

Nu weet je niet eens wie waar en hoeveel eieren heeft gelegd, het zal niet de eerste keer zijn dat poppen door uitputting bezwijken.

Maar .... dit is alleen mijn advies maar hoor.  ;) Je hoeft er verder niks mee te doen.  :D

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

ik had ipv bijleggen omruilen moeten typen  ::)
Iets te snel gedaan  :-[ Ik heb net gekeken en ik zie bij 2 eitjes adertjes :D :D

Maar mijn bedoeling is om onbevruchte eitjes om te ruilen voor de 3 eitjes van Kyra en Moby :) Dan kunnen er daar ook misschien nog donsjes uitkomen :)

En het tegenhouden van t broeden in t binnenhok dat gaat niet, helaas. Dan zou ik het binnenhok moeten afsluiten. En de kanaries slapen altijd binnen, dus dan heb ik daar weer een probleem mee.

Maar ik weet het allemaal nog niet zeker. Nu ik 2 bevruchte eitjes heb, wacht ik nog 2 dagen af of ik nog meer bevruchte eitjes bekomen en dan beslis ik verder. Ik ga weer verder met de grote schoonmaak ;)

Caroline

Oh, oké!! Datveranderd natuurlijk al.  ;)

Maar scheelt het niet als je blokken ophangt/neerzet, desnoods in het binnenhok dat doen wel meer mensen.

Wel gaaf, al 2 bevruchte eitjes van Kyra, weet nje in ieder geval dat ze  het kan. Jammer dat ze niet broed.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Ja, ik zou ze ook blokken geven, dit is toch een risico.

Saar

Citaat van: Caroline op  2 april 2007, 14:01:55
Oh, oké!! Datveranderd natuurlijk al.  ;)

Maar scheelt het niet als je blokken ophangt/neerzet, desnoods in het binnenhok dat doen wel meer mensen.

Wel gaaf, al 2 bevruchte eitjes van Kyra, weet nje in ieder geval dat ze  het kan. Jammer dat ze niet broed.

Citaat van: Bonnie op  2 april 2007, 14:26:28
Ja, ik zou ze ook blokken geven, dit is toch een risico.

Buiten zijn er 2 bevrucht ;)
Bij die van Kyra is nog niks te zien.
Maar dat kan ik natuurlijk wel proberen of ze in t binnenhok in een blok gaan broeden. Dat is dan even afwachten :)

Saar

Ik heb net even gekeken en in 7 eitjes begin ik adertjes te zien en in 1 ei begint zich al wat te vormen :D :D :D :D
Ik heb gisteren ook maar de andere blokken opgehangen. De popjes hadden het echt nodig, sommige zitten echt met een dikke kont. Ik was daarom ook verbaasd dat ik een vinkeneitje trof ipv een parkieten eitje. Maar het nieuws in er niet minder leuk om :D
Groetjes Saar :-* :D

•=Bonnie=•

Een beetje een ongecontroleerd zooitje is het wel daar  ::) Heb je nu een beetje zicht op wie wat waar gelegd heeft en wie waar op broed?  ;)

Die 7 bevruchte eitjes  komen als ik het goed begrijp gewoon van de grond? Is maar te hopen dat je die met eigenaren en al in een blok kunt laten verder doen. Jongen op de bodem is niet echt ideaal.  :-\

Saar

Citaat van: Bonnie op  3 april 2007, 13:24:23
Een beetje een ongecontroleerd zooitje is het wel daar  ::) Heb je nu een beetje zicht op wie wat waar gelegd heeft en wie waar op broed?  ;)

Die 7 bevruchte eitjes  komen als ik het goed begrijp gewoon van de grond? Is maar te hopen dat je die met eigenaren en al in een blok kunt laten verder doen. Jongen op de bodem is niet echt ideaal.  :-\

ja hoor
Cinnamonpopje broed rechts en bonte pop broed links :)
De eitjes liggen niet op de stenen grond hoor ;)
De valkjes zelf zien het als een groot broedhok. Ik zal even een foto van t binnenhok opzoeken, die staat ergens op de pc.
Ik kom zo terug met de foto :)

Saar

Dit is het binnenhok :)
Geen goede foto, maar beter heb ik even niet op dit moment.
Ze liggen dus niet op de betonnenvloer, maar op een houten plaat met houtsnippers :)

caro

Gefeliciteerd met de bevruchte eitjes.

Hoe gaat het met Guido (de mooie merel) ;D, is hij al een beetje gewend ;)

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Saar

Citaat van: caro op  3 april 2007, 14:28:15
Gefeliciteerd met de bevruchte eitjes.

Hoe gaat het met Guido (de mooie merel) ;D, is hij al een beetje gewend ;)

Groetjes

Caro

Dank je :D
Met Guido gaat alles goed :)
Hij begint zeer nieuwsgierig te worden ;D De andere valkjes hebben hem ook geaccepteerd. Alleen als ie te dicht bij een popje in de buurt komt dan worden de mannen boos :P
Dus hij heeft echt behoefte aan een vriendinnetje. Maar hij zal nog eventjes geduld moeten hebben ;) Persoonlijk denk ik dat t het beste zal gaan klikken tussen Guido en Linkie :)
Maar dat is nog even afwachten ;) Ik word met de week nieuwsgieriger ;D

Saar

Het cinnamon popje heeft nog 1 eitje erbij gelegd.
Er liggen nu dus 12 eitjes waarvan je er in 7 echt al iets ziet groeien :D Ik heb een filmpje gemaakt en die zal ik straks plaatsen. Eerst even wat eten en dan kijken of er in de voliere zelf nog eitjes zijn bijgekomen.

Saar

Filmpjes worden geupload :)
Ik zal straks de linken neerzetten :)

Saar

Het eerste filmpje met 1 bevrucht eitje:
klik hier

En het 2e filmpje met 6 bevruchte eitjes:
klik hier