4 mei 2025, 19:17:23

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

Saar

Kyra heeft weer een eitjeskont ::)
Nu is het wachten wanneer ze hem legt...
Groetjes Saar :-*

Saar

Buiten liggen er nu 5 eitjes.
4 waren er warm en 1 was er koud ::)
Ik heb ze maar even bij elkaar gelegd.'
Ik denk zelf dat het niks word omdat er soms uren niet op word gebroed. Kyra die word met de minuut onrustiger, ze springt de hele kooi door en ze is samen met Moby redelijk agressief tegenover Ukkie ::) Dat moet ik maar even goed in de gaten houden. Ik laat Ukkie nu maar even zo veel mogelijk uit de kooi.
1 ding weet ik wel zeker, Moby en Kyra maken Pér en Linkie ook zenuwachtig met hun zenuwachtige gedrag ::)

Saar

Zo liggen er buiten 5 eitjes en nu 6 :o
Dat bekent dus dat de bonte pop die andere 4 eitjes heeft gelegd, en een ei van Kyra en dan nu eindelijk een eitje van t cinnamonnetje :D :D  Ik hoop dat het niet teveel eitjes worden ::)

Inge88

Spannend joh! Wanneer verwacht je ongeveer dat het eerste eitje uit zal komen? Er zijn nu 2 koppels die eitjes leggen, heb ik dat goed?

Saar

Citaat van: Inge... op 26 maart 2007, 18:55:49
Spannend joh! Wanneer verwacht je ongeveer dat het eerste eitje uit zal komen? Er zijn nu 2 koppels die eitjes leggen, heb ik dat goed?

Dat heb jij goed ;)
er is niet meteen op de eitjes gebroed. Sinds vandaag ligt het cinnamon popje er de hele dag op. Dus als ze bevrucht zijn, dan verwacht ik over ongeveer 3 weken donsjes. Dus het is even afwachten wat er bevrucht is,

Inge88

Heb je eigenlijk al een keuze gemaakt wat betreft de grasjes?

Saar

Citaat van: Inge... op 26 maart 2007, 20:16:20
Heb je eigenlijk al een keuze gemaakt wat betreft de grasjes?

ja, dat staat in het buurthuis :)

Saar

Kyra haar eitje is nu ook een feit :)
Ukkie zit nu apart. Want die werd de hele kooi door gejaagd.
Opa en stompie zitten er nog wel bij maar dat is even afwachten hoe dat gaat anders gaan die ook lekker apart.
Ze broeden nu wel. Ze hebben vanavond ook nog om 7 uur gewipt. Dus nu is het hopen dat het eitje bevrucht is.

caro

Hoi Saar,

Spannend zeg bij jou. Ik hoop inderdaad voor je dat de eitjes zijn bevrucht.
Welke pop wil je aan de bonte witmasker man koppelen? Het zijn allebei plaatjes hoor.
Er is weer een bod geplaats bij "jouw bonte witmasker man" terwijl de advertentie op gereserveerd staat.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Saar

Citaat van: caro op 27 maart 2007, 09:21:11
Hoi Saar,

Spannend zeg bij jou. Ik hoop inderdaad voor je dat de eitjes zijn bevrucht.
Welke pop wil je aan de bonte witmasker man koppelen? Het zijn allebei plaatjes hoor.
Er is weer een bod geplaats bij "jouw bonte witmasker man" terwijl de advertentie op gereserveerd staat.

Groetjes

Caro

Ik weet van Pér en Linkie ook geen splitten. Dus daar kan nog van alles uitkomen. Maar als ik de man aan Pér koppel krijg ik dit:

Moeder:bont witmasker cinnamon
Vader:bont witmasker

man afkomst:
100% bont witmasker split voor {X2: cinnamon}

pop afkomst:
100% bont witmasker

En als ik hem aan Linkie koppel krijg ik dit:

Moeder:bont witmasker gepareld
Vader:bont witmasker

man afkomst:
100% bont witmasker split voor {X2: gepareld}

pop afkomst:
100% bont witmasker

Dus dat maakt opzich niet zoveel uit :) Mag hij lekker zelf uitzoeken ;) Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe die gaat heten ;D ;D Ik heb dat ook wel eens gehad bij marktplaats. Ze willen het dan toch proberen ::) Maarja vette pech voor deze man :P ;D ;)

Vanmiddag ga ik lekker de voliere schoonmaken :D Als ik daarna nog zin heb, maak ik daarna de blokken nog wel even schoon. Als ik toch bezig ben ;) Maar het is mij nu nog te koud. Het is achter nu 8,4 graden. Mij nog wat te fris :P

*Esther*

Saar en Caroline,

Is die man niet opaline? Lijkt zo op de foto. Of is dat kleurverschil van de rui?

Want anders zou Saar kunnen weten wat mannen en poppen worden.

En Saar, Caroline heeft nog een mooie bonte man te koop ;)

gr Esther

Saar

Citaat van: *Esther* op 27 maart 2007, 14:05:53
Saar en Caroline,

Is die man niet opaline? Lijkt zo op de foto. Of is dat kleurverschil van de rui?

Want anders zou Saar kunnen weten wat mannen en poppen worden.

En Saar, Caroline heeft nog een mooie bonte man te koop ;)

gr Esther

Ik weet ;D
Maar ik wil graag nog een bonte witmasker ;D
Even een link uit het oude dagboekje van Caroline:
klik hier
Het lijken mij geen parels eerlijk gezegd maar ik kan het natuurlijk mis hebben ;)
Ik ga de voliere schoonmaken ;)
groetjes Saar :-*

Saar

De voliere is bijna schoon. Na 2 uur vond ik het wel genoeg ;D
Morgen nog even de tegels schoonmaken en dan ga ik de blokken van de grasjes enzo ook maar doen. Dan hang ik die over een week of 2 op.

Saar

Zouden de mensen die verstand hebben van maanvissen even bij andere dieren kunnen kijken?
Alvast bedankt :)

Saar

Moby en Kyra zijn weer eens aan het wippen ;D
Ze is ook weer heel erg onrustig. Ik denk dat er vanavond weer een eitje ligt :D