5 mei 2025, 00:01:09

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

Saar

Kyra en Moby wippen er weer lekker op los ::)
Kyra wilt tegenwoordig alleen wippen als ze zich vast kan houden aan de tralies :P :P Ze gaat wel al vaker uit zichzelf naar t eitje toe :D
Groetjes Saar :-*

Saar

Het eerste eitje buiten is ook een feit :)

Saar

Het eerste ei van Kyra en Moby is kapot. Die hebben ze kapot gevreten ::) Het ei werd ook niet geaccepteerd. Het ei werd de hele tijd begraven enzo. Nu ligt er alweer een 2e ei.

Vannacht was er ook even paniek in de kooi dus Kyra heeft een paar staartveren verloren. En ik ben in mijn duim gebeten door Uk ::) Ze was zo geschrokken dat ze het allemaal even niet meer wist :-\ Ik geef Kyra en Moby vandaag nog een kans. Kijken ze niet naar dit ei om, dan leg ik dit ei buiten neer :)
Dan merk ik dit eitje, als er dan een paar liggen, dan ga ik de eitjes schouwen. Buiten hebben ze meestal 2 jongen en met een uitzondering 3. En dan maar hopen dat de eitjes van Moby en Kyra bevrucht zullen zijn :)

*Yvon

Hoi hoi

Het gaat dus spannend worden ?  ;) ;D
Ik neem aan dat er dan ook foto's komen ??  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: Yvon en Rene op 17 maart 2007, 17:41:48
Hoi hoi

Het gaat dus spannend worden ?  ;) ;D
Ik neem aan dat er dan ook foto's komen ??  ;) ;D

Groetjes Yvon

Als er donsjes zijn dan komen er natuurlijk ook foto's :P ;D

•=Bonnie=•

Gefeliiteerd met je eitjes. Hopelijk lukt het allemaal. Dat het bij Kyra en Moby niet lukt moet je niet verbazen, ze is nog zo jong, en ze hebben ook geen blok toch?

Hopelijk lukt het bij het andere koppel.

Saar

Citaat van: Bonnie op 18 maart 2007, 16:57:34
Gefeliiteerd met je eitjes. Hopelijk lukt het allemaal. Dat het bij Kyra en Moby niet lukt moet je niet verbazen, ze is nog zo jong, en ze hebben ook geen blok toch?

Hopelijk lukt het bij het andere koppel.

Dank je :D
En ze hebben idd geen blok. Volgend jaar mogen ze eventueel  wel een nestje. :) Morgen wissel ik het ei weer om voor een nepper en dan leg ik het ei buiten neer. Ik ben benieuwd of er nog een ei aan komt. Maar dat merk ik morgen wel :)

Saar

van vrijdag op zaterdag was er paniek in de kooi... Ik vond al veel slagpennen op de grond maar ik kon het niet zo snel bij welke valk het vandaan kwam ::) Het blijken dus pennen uit Linkie haar vleugel ::) Ze is de belangrijkste pennen kwijt dus nu heeft ze zichzelf gekortwiekt ::) Pér heeft nergens last van gelukkig. Nu maar hopen dat al die pennetjes weer snel aangroeien zodat ze binnenkort weer lekker een rondje kan vliegen.

Saar

ei 2 van t koppel buiten is ook een feit.
Ik heb het ei van Kyra en Moby er ook maar bijgelegd. Dat ei is veel groter dan de andere 2 ;D

Moby en Kyra hebben nu 2 neppers liggen :)

•=Bonnie=•

Spannend, ben benieuwd of Kyra haar eitje uit gaat komen. Haar zus begint  waarschijnlijk deze week. Runs in the family dus :)

Saar

Citaat van: Bonnie op 19 maart 2007, 15:55:34
Spannend, ben benieuwd of Kyra haar eitje uit gaat komen. Haar zus begint  waarschijnlijk deze week. Runs in the family dus :)

Ik ben ook benieuwd :)
Eerst maar afwachten of het bevrucht is ;)
Maar Alba is toch jonger dan Kyra?

•=Bonnie=•

Ja, Alba is nog jonger dan Kyra, die komt uit het nest erna, dus die is zo'n, 12 weken jonger.

Saar

Citaat van: Bonnie op 19 maart 2007, 16:08:19
Ja, Alba is nog jonger dan Kyra, die komt uit het nest erna, dus die is zo'n, 12 weken jonger.

okee
dan is ze er supervroeg bij zeg :o
Ik heb Moby en Kyra 2 neppers gegeven, gaan ze daar wel op broeden terwijl ze naar het echte ei+nepper niet omkeken ::)
Af en toe kan ik geen touw aan ze vastknopen :P

Anja

Hoi Saar,

Spannende taferelen bij jou zeg.
Ben benieuwd of het eitje van Kyra bevrucht is. Wat zielig voor Linkie zeg. Hoe is het nu met haar?

Groetjes Anja

Saar

Citaat van: elfelfje op 19 maart 2007, 18:08:42
Hoi Saar,

Spannende taferelen bij jou zeg.
Ben benieuwd of het eitje van Kyra bevrucht is. Wat zielig voor Linkie zeg. Hoe is het nu met haar?

Groetjes Anja

Met Linkie gaat alles goed hoor :)
Alleen haar ego is gekrenkt ;D
Ze had mij nu nodig om weer terug de kooi in te kunnen ;D
Blazen en mopperen dat ze deed hihi
Maar ze beet me niet gelukkig ;)