4 mei 2025, 15:15:55

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Saar,

Dus Moby is split bont en split lutino?
Ik denk bij Mikki of split lutino of split witmasker.
Omdat het witte vlekjes zijn.
Nu weet ik niet wat de regel hiervoor is, maar ik zie vaak bij split bont dat het gele vlekjes zijn? Of hoeft dat niet perse.
In ieder geval is het wel heel erg grappig dat Moby op Mikki lijkt.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Saar

Citaat van: ManjaV op  5 maart 2007, 13:12:17
Hoi Saar,

Dus Moby is split bont en split lutino?
Ik denk bij Mikki of split lutino of split witmasker.
Omdat het witte vlekjes zijn.
Nu weet ik niet wat de regel hiervoor is, maar ik zie vaak bij split bont dat het gele vlekjes zijn? Of hoeft dat niet perse.
In ieder geval is het wel heel erg grappig dat Moby op Mikki lijkt.

Groetjes,
Manja

Dat is zeker grappig :D
Moby is of split cinnamon of split lutino. Daar zal ik achter komen als ik ooit een nestje van Moby zou willen :) En Moby zijn bontvlekjes zijn wit. Dus ik weet niet of er aan een bont vlekje een mutatie vast zit. Ik denk zelf van niet. Misschien een goeie vraag voor bij mutaties?
Groetjes Saar :-*

ManjaV

Hoi Saar,

Bedoel je dat Moby een bont valkje is of dat die witte vlekjes de split zijn voor bont? ;D
Want Mikki is een wildkleurvalkje maar heeft veel witte vlekjes in zijn nekje. Daarom dacht ik dat hij best wel eens split lutino kan zijn.
Het is wel een goeie vraag voor bij mutaties! ;)

Groetjes,
Manja

Saar

Citaat van: ManjaV op  5 maart 2007, 13:55:15
Hoi Saar,

Bedoel je dat Moby een bont valkje is of dat die witte vlekjes de split zijn voor bont? ;D
Want Mikki is een wildkleurvalkje maar heeft veel witte vlekjes in zijn nekje. Daarom dacht ik dat hij best wel eens split lutino kan zijn.
Het is wel een goeie vraag voor bij mutaties! ;)

Groetjes,
Manja

Moby is split bont, en split voor of lutino of cinnamon ;)
Dus die witte vlekjes zijn split bont. ( hoeft volgens mij niet altijd zo te zijn)
En hij is net zoals Mikki een wildkleurtje :)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,22549.0.html#top
Dit topic gaat over de ouders van Moby :)

ManjaV

Hoi Saar,

Ik heb het gelezen en het is me helemaal duidelijk nu. :D
Bij mij blijft het gokken, want ik weet niet wie Mikki's ouders zijn.
Wsl zal ik het kunnen zien als Mikki kleintjes krijgt. :D :D :D

Groetjes,
Manja

Saar

Citaat van: ManjaV op  5 maart 2007, 14:09:48
Hoi Saar,

Ik heb het gelezen en het is me helemaal duidelijk nu. :D
Bij mij blijft het gokken, want ik weet niet wie Mikki's ouders zijn.
Wsl zal ik het kunnen zien als Mikki kleintjes krijgt. :D :D :D

Groetjes,
Manja

okee :D :D

Saar

7 maart 2007, 14:14:02 #876 Last Edit: 7 maart 2007, 15:06:52 by Saar
Kyra en Moby doen niks anders dan wipwappen ::)
Dat is opzich niet zo erg, maar ze gaan nu de hele tijd met zijn tweetjes in een hoekje op de grond liggen ::) En ze worden dan best wel agressief naar de andere vogeltjes. Zelfs Ukkie lopen ze af te snauwen :-\ Kyra die vliegt Uk nog net niet aan ::)
Ik hoop dat als ze het echt doorzetten, ze nog even wachten ::) Dan kan ik zorgen dat ik een backupkoppel heb. Ze gooien ook telkens de houtsnippers aan de kant. Zodra je in de kooi kijkt, zie je echt een 'nestje' ;D Ach, ik merk t wel :)

Little Cockatoo

Ow super, hopenlijk komen er snel kleintjes.

Succes

Gr. hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Saar

Citaat van: hanjan op  7 maart 2007, 14:57:13
Ow super, hopenlijk komen er snel kleintjes.

Succes

Gr. hanneke

Liever heb ik dat ze nog een jaartje wachten.
Maarja als er eitjes komen dan ruil ik ze om voor neppers. Ik vind ze nog wat aan de jonge kant ::)

•=Bonnie=•

Ze is er vroeg bij Saar. Het klinkt wel alsof ze nu toch echt gaat leggen. Misschien kan je het wat donkerder maken, zo heb ik het bij Mokka ook nog een par weken kunnen rekken.

Saar

Citaat van: Bonnie op  7 maart 2007, 15:22:03
Ze is er vroeg bij Saar. Het klinkt wel alsof ze nu toch echt gaat leggen. Misschien kan je het wat donkerder maken, zo heb ik het bij Mokka ook nog een par weken kunnen rekken.

dan moet ik zelf ook in het donker gaan zitten :P :P
En ze is er idd vroeg bij. Ze heeft gelukkig nog geen eitjeskont :)
Dan zorg ik ervoor dat het savonds eerder donker is bij hun en later licht :) Dan rek ik het hopelijk nog even :)

Saar

Gisteren heb ik eerder het licht bij de valkjes uitgedaan.
Het maakte Kyra en Moby alleen niks uit. Ze gingen gewoon in een donkere hoek zitten wipwappen :o Net zaten ze ook al te wipwappen ::) Nu is Moby Kyra heel lief aan het kroelen :-* :-*

•=Bonnie=•

Citaat van: Saar op  8 maart 2007, 11:41:18
Het maakte Kyra en Moby alleen niks uit. Ze gingen gewoon in een donkere hoek zitten wipwappen :o Net zaten ze ook al te wipwappen ::) Nu is Moby Kyra heel lief aan het kroelen :-* :-*

Oei oei, dat gaat mis dus... Maar het kan best goed gaan hoor, het is wel jong maar het wil niet zeggen dat het perse fout gaat.

Saar

Citaat van: Bonnie op  8 maart 2007, 14:34:24
Citaat van: Saar op  8 maart 2007, 11:41:18

Oei oei, dat gaat mis dus... Maar het kan best goed gaan hoor, het is wel jong maar het wil niet zeggen dat het perse fout gaat.

Het hoeft niet nee :) Maar ik wil ook graag een backup koppel hebben en dat koppeltje zit buiten. Dus als het mis zou gaan, kan ik de eitjes + eventuele jongen over kan leggen. Dat is een ervaren koppel :) En ze verzorgen de kleintjes altijd met z'n 3tjes buiten. Bonte pop + wildkleur man+ lutino man. Die broeden nog steeds op de neppers ::) Dus die hebben er in ieder geval zin in ;)

Saar

Ik heb dit nog nooit gezien :o
Ik heb Moby en Stompie(gehandicapt grasje) wel een paar keer zien kroelen, maar nu zit Stompie Moby te voeren :o
Wat een gekke beestjes zeg!!