4 mei 2025, 23:47:25

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

Saar

Hoi
Nou ik een filmpje van Ecco heb laten zien, kan Moby natuurlijk niet achterblijven ;)
Moby kletst:
http://www.filmpjes.nl/bekijken/6922
Moby kwaakt:
http://www.filmpjes.nl/bekijken/6921

In het filmpje waar Moby kletst, hoor je hem doei doei zeggen.
Dat kon Ecco ook :) Hij zegt ook hey hallo. dat is bij 1 min en 4 sec :) Op het laatst krijgt ie een kroel ;D en zie je Stompie even in beeld :)
Groetjes Saar :-*

Anja

Hoi Saar,

Prachtig je filmpjes.
Yunah doet hier alle geluidjes van het honde speelgoed na. Is leuk want dan zie je Pukkie gaan zoeken naar haar spelltje terwijl Yunah dat geluidje maakt.

Groetjes Anja

Ann

Hey Saar

Weer wat bijgelezen. Mooie en leuke foto's van je kroelende valkjes met de knuffel. ;D
En ook heel leuke filmpjes :D.

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Saar

Citaat van: Ann op 13 januari 2007, 19:31:48
Hey Saar

Weer wat bijgelezen. Mooie en leuke foto's van je kroelende valkjes met de knuffel. ;D
En ook heel leuke filmpjes :D.

Groetjes
Ann :)

Dank je wel!!
Beetje late reactie maarja ;D

Saar

Wel :censuur :censuur :censuur
De pc doet weer raar... hij startte weer eens zomaar uit zichzelf opnieuw op  >:( Nouja, dan kort ik de update maar weer in hoor ::) Met de 3 valkjes gaat alles goed :) Kyra komt af en toe op mijn vinger zitten :) Maar ze moet dan wel met mijn ringen kunnen spelen anders heeft ze er geen zin in haha!!
Moby die heeft heel erg de kriebels. Zodra Kyra ook maar wat wilt doen, en ze staat iets met d'r kont omhoog, dan staat Moby er alweer boven op ::) Kyra heeft daar geen zin in en die begint dat te schreeuwen :P Moby die blijft meestal op Kyra staan, dus dan moet ik soms even ingrijpen ::) En als t bij Kyra niet lukt, dan probeert ie t bij Uk, maar daar word ie afgesnauw ;D Uk die begint een beetje te puberen. En t behang is daar weer de dupe van :-\ Uk doet t voor, Kyra en Moby die doen het na ::) Dit zijn de gewichten van de valkjes:
Kyra:95 gram
Moby:82 gram
Uk: 68 gram :-\
Uk is 2 gram afgevallen, dus die moet ik even in de gaten houden. Nou tot zover deze update :)

Rob S

Hey Saar,

De hormonen spelen dus al goed op bij je valkjes ;D! Voor je het weet mag Moby wel z'n gang gaan en dan heb je de eitjes er zo liggen :D :P. Jammer dat Uk is afgevallen, maar 2 gram kan toch nog niet zoveel kwaad? Het ligt er ook een beetje aan wanneer je ze weegt, als ze al gegeten hebben zijn ze automatisch zwaarder ;).

Groetjes

*Yvon

Hoi hoi

Ik hoor steeds vaker geloof ik van pcees en lappies die raar doen.  :-\
Als ze er echt voor gaan met het wipwappen,laat je ze dan ook een nestje krijgen?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Hoi Saar,

fijn dat alles goed gaat. zou Uk toch in de gaten houden of hij niet meer afvalt.
Gaan Moby en Kyra een koppeltje vormen?
Krijgen ze ook een blok?

Groetjes Anja

Saar

Citaat van: Rob S op 26 januari 2007, 13:36:14
Hey Saar,

De hormonen spelen dus al goed op bij je valkjes ;D! Voor je het weet mag Moby wel z'n gang gaan en dan heb je de eitjes er zo liggen :D :P. Jammer dat Uk is afgevallen, maar 2 gram kan toch nog niet zoveel kwaad? Het ligt er ook een beetje aan wanneer je ze weegt, als ze al gegeten hebben zijn ze automatisch zwaarder ;).

Groetjes

Hoi Rob,

Zodra ik uit bed kom, weeg ik ze met een lege maag. Ze krijgen hier een doek over de kooi. Toen ik die er niet overheen had savonds, en je liep langs de kooi, raakte ze in paniek en vlogen de pennen uit de vleugels vandaan. Waardoor t weer een bloedbad werd :-\ Maar je merkt bij Uk heel snel dat ze afvalt. Dat is t enige nadeel wat ze van haar groeiachterstand heeft overgehouden. Normaal weegt ze leeg 70 gram. Dus vandaar dat ik haar goed in de gaten houd.

Citaat van: Yvon en Rene op 26 januari 2007, 13:47:00
Hoi hoi

Ik hoor steeds vaker geloof ik van pcees en lappies die raar doen. :-\
Als ze er echt voor gaan met het wipwappen,laat je ze dan ook een nestje krijgen?

Groetjes Yvon

Hoi Yvon,

Dat de pc raar doet is denk ik mijn eigen schuld ::)
Ik speel nogal graag de sims2... maar die vraagt zoveel van je pc. Gisteren heb ik hem helemaal niet opnieuw opgestart ::)
Toen liep die vast en moest ik hem resetten. Toen gaf ie aan dat er een grote fout in windows zat. En waar zat ie in, in de videokaart ::) Hij doet gelukkig nog steeds normaal. Ik ben hem ook nu op virussen aan het scannen, maar hij heeft nog niks gevonden.gelukkig ;)

Ik laat Kyra en Moby voorlopig geen nestje krijgen. Dat gebeurd pas als we op ons zelf wonen. We hebben nu geen ruimte voor een extra kooi. Deze kooi is te klein voor een blok, 2 volwassen valkjes en dan eventueel de jonge valkjes.  Dus dat gaat voorlopig niet :) Kyra weet volgens mij dat ik t over haar heb ;D Ze komt telkens op mijn hoofd zitten :P Maar dat zijn dus allemaal weer plannen voor in de toekomst ;)

Citaat van: elfelfje op 26 januari 2007, 14:17:54
Hoi Saar,

fijn dat alles goed gaat. zou Uk toch in de gaten houden of hij niet meer afvalt.
Gaan Moby en Kyra een koppeltje vormen?
Krijgen ze ook een blok?

Groetjes Anja

Hoi Anja,
Ik hou Uk ook goed in de gaten :) Ze komt niet ziek over. Misschien heeft ze zich iets te druk gemaakt, en te weinig gegeten. En waar Kyra gaat, moet Moby ook heen. Als je Kyra meeneemt naar de badkamer, begint Moby te schreeuwen van hier tot tokio ::) Andersom valt t mee. Maarja, is niet gek, als Kyra om een kroel vraagt bij Moby, krijgt ze die niet :-\ In het begin waren ze heel close, maar nu valt t mee :) Kyra die heeft er niet zoveel zin in. Die speelt liever de laatste tijd :) Maar t komt vast wel goed tussen die 2 :) Voorlopig krijgen ze geen blok. Dat komt wel als we t huis uit zijn :)

Saar

Ik keek net naar buiten, zaten er 2 valkjes te wipwappen :o :o
Het is een lutino man, en een cinnamon pop split voor bont.
Of de man nog splitten heeft dat weet ik niet en dat kan ik ook niet nagaan aangezien hij geen ring heeft. Als de mannen geen splitten heeft, dan krijg ik deze jongen:

Moeder:cinnamon split voor bont
Vader:lutino

man afkomst:
50% wildkleur split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
50% wildkleur split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
50% lutino split voor bont
50% lutino

Het popje komt uit een nestje van vorig jaar dus die is er vroeg bij. Moby die probeerde gisteren ook te wipwappen met Kyra. Ze heeft er alleen echt GEEN zin in. Dan zet ze weer een schreewconcert op... ::) Dan moet Moby maar beter zijn best doen hoor als ie haar wilt versieren. Kyra die is gisteren zeker zo'n 20 keer aangerand :-\ En uit elkaar halen heeft geen zin dan gaan ze elkaar roepen ::) Dus ik hoop dat Moby een keer goed zijn best doet met versieren en dat Kyra het dan toelaat. Want het is aan de ene kant zielig voor Kyra, maar aan de andere kant is het ook heel erg zielig voor Moby ::) De laatste keer dat ze hebben gewipwapt is eind november ::)

Caroline

Wippenwappen hoeft niet per definitie jonkies te betekenen.  ::)

Amor was 4 maanden en Diégah was 6 maanden toen ze de eerste keer wipwapte, dit doen ze nu al zo'n 4 maanden, 3-4 per week maar er is nog geen ei gelegd.

Ze vinden het gewoon lekker.  :P ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Citaat van: Caroline op  2 februari 2007, 12:30:59
Wippenwappen hoeft niet per definitie jonkies te betekenen.  ::)

Amor was 4 maanden en Diégah was 6 maanden toen ze de eerste keer wipwapte, dit doen ze nu al zo'n 4 maanden, 3-4 per week maar er is nog geen ei gelegd.

Ze vinden het gewoon lekker.  :P ;)

Die 2 die buiten zitten zijn echt een koppel geworden :)
Dus misschien dat ik daar jongen van krijg van t voorjaar. Als ze niet willen dan moeten ze t ook niet doen ;) Ik vind t leuk om te kijken wat ik kan verwachten ;D ;)
AUW :censuur Uk vliegt met volle vaart tegen mijn hoofd :-\

ManjaV

Hoi Saar,

Leuk dat je een koppeltje hebt buiten. In het voorjaar zullen er dan zeker ook eitjes komen? En het is helemaal leuk dat je dan gelijk de geslachten van de kleintjes weet!

Die Moby! Ik hoop maar dat hij goed zijn best doet om Kyra te versieren, dan wordt het tenminste nog wat. ;D Ach ja, soms is de een wel en de ander niet in de stemming he. ;) Het zal wel goed komen, denk ik!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Saar

Citaat van: ManjaV op  2 februari 2007, 14:30:47
Hoi Saar,

Leuk dat je een koppeltje hebt buiten. In het voorjaar zullen er dan zeker ook eitjes komen? En het is helemaal leuk dat je dan gelijk de geslachten van de kleintjes weet!

Die Moby! Ik hoop maar dat hij goed zijn best doet om Kyra te versieren, dan wordt het tenminste nog wat. ;D Ach ja, soms is de een wel en de ander niet in de stemming he. ;) Het zal wel goed komen, denk ik!

Groetjes,
Manja

Of er al eitjes van die 2 zullen komen dat is even afwachten :)
Het vrouwtje is van mei 2006, dus ze is nog wat aan de jonge kant :) En ik hoop t ook dat het goed komt tussen Moby en Kyra :)

Saar

we zijn vanmiddag even naar Nieuwegein geweest. Tuurlijk weer bij de valkjes gekeken en ze zaten er nog :) Er zit alleen een rosella bij en 2 kakarikies, en die hebben hun staarten kapot gemaakt :-\ Ze zien er voor de rest gezond uit, op de staart na maar die is na de rui gelukkig weer mooi :) De volgende keer dat we naar nieuwegein gaan, nemen we ze mee naar huis en dan gaan ze in quarantaine voor een week of 8 :)

Toen we thuis kwamen, hoorde ik ineens allemaal gehijg en gekreun achter de deur vandaan komen ::) Ik doe de deur open, zitten Moby en Kyra uitgebreid te wippen :o :o :o En Kyra liet t wel toe dit keer ::)
Ze wilt alleen wipwappen met Moby als wij niet thuis zijn ::)
Gek beestje