4 mei 2025, 19:07:41

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

Saar

haaaiiiiiiiiii
de afgelopen dagen zijn er weer wat dingetjes gedaan in de tuin. Er staat nu een om de hele tuin een schutting. We hebben binnen een jaar tijd aan beide kanten nieuwe buren gekregen. De ene kant had een hond die de katten achterna ging rennen en vaak zat de tuinlampjes omgooiden >:(  en aan de andere kant een marokaans gezin die niks aan de tuin doet. dus we zitten nu mooi ingebouwd ;) De valkjes die tijdelijk ingesloten zaten, omdat de jongen werden geplukt, mochten gister weer vliegen :) Als ik merk dat de jongen nog een keer geplukt worden, dan doe ik de pop weg die dat doet.

Met de 2 albino grasjes en de 2 valkjes gaat t voor de rest hartstikke goed. Er is alweer een eitje uitgekomen van de parkieten :o en dat beestje is klein! echt een iniminie. straks even kijken of ie nog leeft. De kanarie nestjes heb ik weggehaald. Dat vond ik mooi geweest voor dit jaar. En mijn ara zijn tenen zijn geamputeerd :'( :'( dus we hebben hem maar verplaatst. Hij mag nu de rest van zijn leven aan de schutting hangen :P straks ga ik wel even foto's maken. En dan denk ik vanmiddag of vanavond even uploaden :)

groetjes Saar :-*

Rob S

Hey Saar,

Zo met een schutting erom zitten je valkjes iig lekker veilig!
En gefeliciteerd met weer een jong grasje ;D! Mijn grasjes gaan een dezer dagen weg, naar een goede kennis van ons die een voliere met grasparkieten heeft.

En hoezo zijn de tenen van je mooie ara geamputeerd :o :o. Zonde, het is zo´n mooie vogel. Alleen een beetje stilletjes :P

Groetjes Rob

Saar

Citaat van: Rob S op  6 augustus 2006, 16:03:37
Hey Saar,

Zo met een schutting erom zitten je valkjes iig lekker veilig!
En gefeliciteerd met weer een jong grasje ;D! Mijn grasjes gaan een dezer dagen weg, naar een goede kennis van ons die een voliere met grasparkieten heeft.

En hoezo zijn de tenen van je mooie ara geamputeerd :o :o. Zonde, het is zo´n mooie vogel. Alleen een beetje stilletjes :P

Groetjes Rob

inderdaad :P
zo komt niemand zo snel meer bij m'n vogeltjes :D
er zit ook een nieuw slot op de poort achter :P
Maar een van m'n vogels heeft de tenen van m'n ara geamputeerd :'( hij heeft nu nog maar halve stompies :( :'(
majaa hij leeft nog:P
Morgen gaan we kijken voor een vriendinnetje ;)

Riny

Citaat van: Saar op  6 augustus 2006, 16:26:48

Maar een van m'n vogels heeft de tenen van m'n ara geamputeerd :'( hij heeft nu nog maar halve stompies :( :'(

Hier durf ik bijna niet op te reageren :o :o
Groetjes Riny ;D

Saar

Citaat van: Riny op  6 augustus 2006, 16:40:39
Citaat van: Saar op  6 augustus 2006, 16:26:48

Hier durf ik bijna niet op te reageren :o :o
Groetjes Riny ;D

;D ;D ;D

Saar

nou net bij de controle vond ik jong 1 dood...
Hij was al niet goed. Niet zo levendig, en heel erg klein.
En het was een lutino... een zwakker jong dus. De 2e is een zwartoogje :D (de eerste zwartoog dit jaar :o )
En die piept wel goed levendig en beweegt goed. Die is ook wat aan de kleine kant maar altijd nog groter dan de andere.
Het dode jong was ook al bruinkleurig. Dus die heeft al een tijdje dood gelegen. Hij had eten in z'n kroppie dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Hopelijk is dit t eerste en t laatste dode jonkie van t kweekseizoen.

Rob S

Ai dat is minder goed nieuws. Maar liever nu dan over een week of 3. Er moet toch wat mis mee zijn geweest, anders overlijd het niet zo jong.

Maar wel fijn dat het goed gaat met het zwartoogje ;D!

Groetjes

Saar

wat ik nou net weer vond in m'n mail :S
iemand had wel interesse in m'n albino parkietjes, maar dan wilde ze ze wel meteen komen halen terwijl erbij staat dat t pas kan als ze zelfstandig eten :S sommige mensen
Even terug naar m'n ara ;D
Er is een dinnetje bij. De rooie had ik graag gewilt, maar d'r puntje van de snavel was afgebroken :'(
Dus nu hebben we nog maar een blauwe genomen ;D
Ze hebben t goed naar hun zin :P ;D
foto's komen morgen wel... ik moet nu eerst t aquarium doen.... pomp is vies enzo :P

Caroline

Jammer van het jonkie, inderdaad hopelijk de laatste ........

Leuk een dinnetjes Ara, kroelen ze al??  ;D ;D :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

jaaaaahhhh :P ze kunnen niet van elkaar afblijven :P ;D

groetjes Saar :-*-

Saar

haaaaaiii ;D
hier de beloofde foto's
de jonge grasjes:

de onbevruchte eitjes uit blok 1:

de 2 albino grasjes:

de schutting met ara's ;D :

de rest van de foto's komt wel want de site is zo sloom met uploaden dat t gewoon niet t gewoon niet de doen is.

Rianne

Hoi Saar,

ik wou ff zeggen dat ik de foto in je handtekening erg leuk vind! :D Hoe heb je je grasje dat geleerd?

Saar

Citaat van: Rianne op  9 augustus 2006, 19:51:47
Hoi Saar,

ik wou ff zeggen dat ik de foto in je handtekening erg leuk vind! :D Hoe heb je je grasje dat geleerd?

dank je wel voor t compliment :D
en t stomme is dat ik hem dat helemaal niet heb geleerd :P
Ik draaide hem om toen ie 6 weekjes was en toen bleef ie liggen:S dat doet dat gekke beestje nog :P

Saar

nou i-net is weer wat sneller ;D
nog een paar foto's van de schutting met de ara's':

de jonge valkjes:

Moby en Kyra:

Kyra die word ineens heel wat tammer :S
Ze ging mee onder de douche en dat vond ze echt heerlijk! de volgende dag zat Moby bij m'n vriend op z'n hand, vliegt Kyra d'r ineens heen en ze gaat bij er ook bij zitten :S gek beestje

Owja! vanmiddag ging ik kijken bij de grasjes, toen lagen er 4 jonkies :D 4 zwartoogjes :) zal je zien, ik heb een reservering staan voor een lutino.. krijg ik ze dit jaar niet meer :-\ Ik heb ook al een reservering staan voor een blauw parkietje. Dat gaat de goede kant op :D De Albino grasjes en de valkjes zijn inmiddels ook uitgevlogen. de cinnamon houden we zelf.Ik vermoed dat t een mannetje is. Het is namelijk een kleine angsthaas ;) zo waren Ecco en Moby ook toen ze klein waren. De lutino is een popje en die is lekker brutaal en die brabbelt ook zodra ze me ziet. Eerst ging ze altijd om eten vragen bij mij ;D Dan ging de man altijd lopen krijsen zo van weg jij :P Nog even 2 foto's van de 4 grasjes en dan is t weer even mooi ;D

Rianne

Hey,

leuke foto's, je jonkies zien er lief uit! :D
Maak je die foto's buiten de voliere? Want zoals ik het inschat kunnen ze al vliegen.  :-\