5 mei 2025, 01:31:01

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

Rianne

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! :D Het is niet makkelijk om iets leuks te vinden, ik weet er alles van :-\
34 eitjes, je zult het straks wel druk hebben als ze allemaal uitkomen. ;)

Saar

dank je wel :D
het is idd niet makkelijk om iets leuks te vinden... En als je iets leuks heb gevonden, dan word je niet aangenomen.. heb ik ook zo vaak gehad :-\
de vinkeneitjes zijn volgens mij niet bevrucht... Bij de kanarie eitjes zijn er 2 zeker bevrucht. Bij 1 zit er een klein gaatje in... en die was ook bevrucht.. en bij het andere eitje begint er nu ook wat te komen. Dat word dan m'n eerste nestje kanaries :P Mijn vader heeft ze altijd gekweekt dus ik heb ok al een poosje geen jonge kanaries meer gezien. hij moest er mee stoppen. Hij had t te druk met zn werk.. Maar ik moet denk ik nog 1,5 week wachten met de eitjes te schouwen van de grasjes... Die liggen er nog niet zolang. maar ik hoop er heb beste van :)

groetjes Saar

Saar

vandaag even weer in de nestjes gekeken...
Bij de vinkjes zijn het nog steeds 6 eitjes.
blok2 grasjes:6
blok3 grasjes:5
blok 5 grasjes: 5
blok6 grasjes:5
kanarie 1:3
kanarie(vink)3:1 vinkeneitje:S
valken:4

Ik heb om marktplaats een advertentie staan voor een goed tehuis aangeboden. Kreeg vandaag een mail dat iemand een lutino valkje heeft van een halfjaar oud. En er was hem verteld dat die net uit het nest was. Als het een popje is, kan ik haar zelf houden. Als het een man is moet ik opzoek naar een ander huisje omdat ik al 2 mannen overheb. Is iemand geinteresseerd in een lutino man?

groetjes Saar

*Esther*

Hoi Saar,
Op zich heb ik wel interesse in een lutino man. Alleen is de voliere nog niet klaar. Dus heb ik nu nog geen plek. Maar het is wel een wens van me.
Heeft deze man nog splitten?
gr Esther

Saar

Ik heb geen idee
deze jongen had hem in de dierenwinkel gekocht. Ik weet ook niet of ie geringd is enzo. Maar maandag word ie gebracht en dan is t afwachten of t een man of pop is
zoals hij z'n gedrag beschreef lijkt t een man :)
Zodra ik meer weet dan laat ik t je weten :)

groetjes Saar

Rob S

Hey Saar,

Ik heb ook wel interesse in de lutino man, ben al lang op zoek naar een lutino man. Laats zat er nog 1 in de dierenwinkel hier in de buurt, maar ik houd niet zo van vogels uit een dierenwinkel  ;)

Groetjes Rob

Saar

okee dan :)
nou dan weet ik zeker dat ie goed terecht komt :)

groetjes Saar

Saar

Morgen komt als het goed is de jongen met de lutino :)
Ik hoop voor mezelf dat het een popje is ::) Maar anders heeft ie zeker weten al een huisje gevonden :) Met de eitjes gaat het ook wel goed. Ik ben alleen de tel kwijtgeraakt  ;D
Dus morgen nog even opnieuw tellen. Als ik het goed heb uitgerekend moet ik 31 mei of  1 juni mijn eerste jonkie krijgen. De 6 vinkeneitjes zijn onbevrucht dus die gooi ik morgen weg. We krijgen er misschien nog 5 rijstvogeltjes bij. Dat is even afwachten hoe ze er uit zien enzo. Op de foto zien ze er goed uit maar die kunnen oud zijn.
Morgen weet ik meer over het lutinovalkje en de rijstvogeltjes.

groetjes Saar :-*

Saar

Het kanarie eitje staat op uitkomen!!! :D
en er zijn ook heel veel grasparkieteneitjes bevrucht! alleen bij de valken is het niks en er zijn nog meer vinken begonnen met eitjes leggen. en die andere zijn niet bevrucht dus die gooi ik morgen weg. Nou is het afwachten of die man nog komt, en hoe het valkje eruit ziet.

groetjes Saar

Saar

De lutino is er.. Hij/zij is alleen een beetje gestresst maar dat is niet gek als je in een auto word gezet. hij/zij is ook geringd. De lutino is zich nu aan het poetsen. En hij/zij is ook niet bang voor Moby. Het is een mooie stevige vogel. Ik hoop er snel achter te komen wat het is. Moby probeert de lutino ook te poetsen. Maar hij/zij heeft daar geen zin in  ;D

groetjes Saar

Saar

:o :o :o :o :o
ik kon net op het ringetje kijken he.... is het een valkje uit 2005!!!! en er is aan die jongen verteld dat ie net uit het nest is.. hij is dus flink genaaid...

Saar

hier even een foto van de lutino

Roosje

Nog geen paniek! Het kan ook zijn dat de kweker ringen van vorig jaar over had en de vogels daarmee heeft geringd, dat doen er veel hoor :)

Ik zie nu de foto's, hij lijkt me erg groot voor dat hij net uit het nest is ::)

Christine

De lutino is prachtig!
Wat een grote kuif seg :o

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rob S

Hey Saar,

Dat is een schitterende lutino met een megakuif :o. Maar ik zag dat je in Vianen woont, en dat ligt toch in Limburg of niet?

Groetjes Rob