5 mei 2025, 19:47:56

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

Rob S

Hey Saar,

Hoe gaat het met je eitjes, en heb je al jonkies?

Groetjes Rob

Saar

21 mei 2006, 21:01:58 #61 Last Edit: 21 mei 2006, 21:04:10 by Saar
Hoi Rob

Met de eitjes gaat het goed.
Er zijn er 4 bijgekomen. Even afwachten wat er morgen nog bij is gekomen. De vogeltjes zijn nu een beetje aan t afronden. Ik heb nog geen jonkies. Het eerste eitje is gelegd op 13 mei, en dat is een zebravinkeneitje, dus ik heb misschien eind mei jonkies. Even afwachten of de eitjes bevrucht zijn :)

:-* Saar

Saar

er zijn weer een paar eitjes gelegd  :)
dit is de stand tot nu toe :
zebravinkies: 6 eitjes
parkieten in totaal: 14 eitjes (verdeeld over 4 blokken)
kanarie's: 4 eitjes
valkjes: 4 eitjes

groetjes Saar  :-*

Saar

Hoi
de rosella zat net weer bij de voliere. Ik heb al een kooi met een bakje voer buiten staan. Kan ik nog meer doen om t beestje te vangen?

groetjes Saar :-*

Rianne

Hoi,

misschien kun je de rosella in een kooi zien te lokken, of in je schuurtje (als je die hebt). Als je dan iedere keer de voerbak wat richting de deur plaatst, en op een gegeven moment binnen zet? Misschien een stom idee hoor maar ik zou anders niet weten hoe je m moet vangen. :-\

Saar

okee dank je
Het is te proberen. Ik neem  aan dat als ie echt honger heeft dat ie wel terug komt.. Ik heb hem nog nie terug gezien maar de wind is nogal sterk.. Misschien dat ie over een paar uurtjes terug is.. Hij ziet er wel verzwakt uit... Maar hopen dat ie zo 'stom' genoeg is om de kooi in te schieten... :-\

groetjes Saar

Saar

net ff gekeken of ik bevruchte eitjes heb.... bij de vinkjes word het denk ik niks... maar dat kijk ik nog een weekje aan.. En bij de kanaries is zeker 1 eitje bevrucht en bij de andere kan ik t nog niet zien.. dus dat is nog effe afwachten.. Het weer zit ook niet mee dus daar kan het ook nog doorkomen dat de eitjes wat slomer zijn..ik denk dat in de 1e week van juni de eerste vogeltjes uit het ei komen. Ik kan bijna niet wachten :P

Rob S

Hey Saar,

Gefeliciteerd met je eerste bevruchte eitje :D. Jammer dat het bij de vinkjes waarschijnlijk niets word. Maar misschien heb je in een volgende ronde meer geluk ;). Dat wachten is moeilijk he, ik heb er ook last van. Ik verwacht in de 1e week van juni ook jongen.

Groetjes Rob

Saar

wachten is zeer irritant :P
Vorig jaar had ik allang jonkies... Dus dan kriebelt t nog veel meer :P Maar ik heb die vinken ook maar 1 keer zien wipwappen... en dan 6 eitjes hebben... :S maarja... gewoon geduld hebben en wachten... :-\ (probleem is dat ik geen geduld meer heb ;D ) majaa ik heb geen keus ;)

groetjes Saar

Saar

er zijn weer 2 eitjes bij...
ik denk dat het hier wel bij zal blijven... Nu moet ik geduld hebben... eitjes overzicht:
blok1: 6 vinkeneitjes
blok2: 5 eitjes van grasjes
blok3:4 eitjes van grasjes
blok5:4 eitjes van grasjes
blok6:4 eitjes van grasjes
kanarie: 4 eitjes
valken:4 eitjes

groetjes Saar

Saar

de eitjes gaan hard... en met een nestje ben ik niet blij... het is het eerste nestje van een koppeltje grasjes en er liggen al  6 eitjes!! Maar even in de gaten houden of ze bevrucht zijn en anders leg ik ze over.
even een over zicht van de eitjes:
zebravinken: 6 eitjes
grasjes blok2: 6 eitjes
grasjes blok3: 4 eitjes
grasjes blok5: 5 eitjes
grasjes blok6: 5 eitjes
kanarie's: 4 eitjes
valkjes: 4 eitjes

Christine

Wat enorm veel eitjes heb jij wel niet :o !!
Veel succes met het drukke broedsezoen en geniet er maar lekker van!!

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Saar

ja dank je wel :P
Ik hoop alleen dat ze nu klaar zijn met leggen anders word t echt te veel voor sommige :-\
Maar eerst maar afwachten wat er bevrucht is :)

Gerda

Hoi Saar,

Gefeliciteerd met alle eitjes!!!
En waar ben je aangenomen en waarvoor. Want ik zie het wel in je titel staan, maar kan het verder niet terugvinden  :D

Groetjes, Gerda

Saar

dank je:D
en ik ben aangenomen als parttime verkoopmedewerkster
in een cadeauwinkeltje :D..
Ik moet oppassen dat ik mn salaris niet opmaak daar in t winkeltje.. ze hebben zoveel leuke dingetjes daar  :-[
maar ik ben echt blij dat ik nu werk heb :D
ik was 2 jaar aan t zoeken... :-\
Daarom ben ik extra blij :D

groetjes Saar