4 juli 2025, 18:04:03

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Rob,
Wat een narigheid weer :(
Houdt je je valkje wel goed warm nu hij in shock is??
Het is denk ik inderdaad het beste om hem nu met rust te laten.
Het voordeel van in Shock zijn is denk ik wel dat hij niet aan zijn teentje zal gaan zitten wroeten.
Ik duim heeeeel hard dat het goed gaat komen!!!!
Sterkte!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Rob

Dat klinkt niet echt goed zeg. Ik hoop dat je valkje het gaat redden hoor.

Hoe is je valkje de nacht doorgekomen?

Mara

Rob S

Hij leeft nog ;D! Hij is alert en gedraagt zich erg fit. Ik hoop dat hij het wondje niet weer loshaalt, maar ik houd m erg goed in de gaten

Anke

Hoi Rob,
Dat is goed nieuws!!!!
Ik duim voor je dat het zo blijft!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Rob

Ik hoop dat het zo blijft met je valkje.

Mara

*Manon*

Hoi Rob,

Pffff wat een opluchting moet dit voor je zijn!
Helemaal geweldig dat ie er door is gekomen en inderdaad... je moet hem wel heel goed vertellen dat ie er niet aan mag kauwen ;D ;D
Wat een kanjer van een valkje zeg!
Hoe gaat het nu met hem?

Geweldig nieuws!!

Groetjes Manon

Mara

Hoi Rob

Hoe is het nu met het gewonde valkje? En met de rest van de valkjes?

Mara

Rob S

Hoi allemaal,

Het gaat erg goed met hem, het wondje zit al mooi dicht en heeft sinds zaterdagavond al niet meer gebloed. Ik laat hem deze week nog in een vervoerskooitje zitten, misschien wel klein maar zo kan hij zich nauwelijks bezeren. De rest van de vogels zitten nu ook allemaal in het houten schuurtje. Ik ben echt heel erg blij dat het tot nu toe zo goed gaat ;D

•=Bonnie=•

17 december 2007, 13:33:08 #998 Last Edit: 17 december 2007, 14:48:34 by Bonnie
Citaat van: Rob S op 15 december 2007, 16:52:03
Volgens mij is het bloeden nu gestopt. Hopelijk haalt hij het...

Een groot deel van de vogels heb ik alweer binnen zitten in de kweekkooien, morgen gaat de rest omdat het nu donker aan het worden is.

Vorig jaar had ik ook al zo'n last van die roofvogels, toen moest een diamantduifje eraan geloven die het voorval gelukkig ook heeft overleefd. Van het voorjaar gaat er dan toch waarschijnlijk dubbel gaas voor de voliere komen, hopelijk helpt dat.

Dubbel gaas helpt wel tegen de slechtvalk en de sperwer, dan kunnen ze ze niet meer door het gaas trekken. Maar het voorkomt niet dat de vogels in paniek raken en zich kapotvliegen tegen het gaas.

Wij wonen midden in een natuurgebied en hadden veel last van allerlei roofvogels, de buizerd ging gewoon op de voliere zitten terwijl mijn valken zich de doppen kapotvlogen. Wij hebben een grote plastic oehoe gekocht bij een tuincentrum en deze op een paal tegen voliere gezet zodat de voliere onder de uil staat. Sindsdien geen roofvogel meer op of bij de voliere gezien.  :)

Wij hebben zwenkwiel gekocht met een vierkante plaat met schroefgaten er aan. De uil draait nu in de wind als een windhaan en het laatste stuk van de paal is flexibel zodat ie ook links en rechts wat beweegt. Als ze doodstil zitten verliezen ze hun geloofwaardigheid. Grappig genoeg zijn mijn vogels er niet bang voor. De uil moet groter of even groot zijn als de grootste roofvogel die je vogels komt bezoeken.

Rob S

Bedankt voor de tip! Ik zal eens kijken wat ik er mee kan doen. Ik woon op loopafstand van de Sallandse Heuvelrug, das ook een nationaal natuurgebied geloof ik en hier vliegen regelmatig buizerds en slechtvalken rond. De rest kan ik zo niet zo gauw herkennen ;)

Mara

Hoi Rob

Dat is een goede tip die Bonnie je gegeven heeft. Hier vliegt ook wel eens een valk over, maar welke dat dat zijn, ik heb geen idee en wij wonen eigenlijk nog niet eens in een echt natuurgebied maar in de uiterwaarde van een rivier.

Mara

Silke *

Hoi Rob,

Hoe is het nu met die valkparkiet? Alles goed met zijn pootje?
Was dat niet die valk die wss een bleekmasker scheen te zijn?

Nog eens bedankt om te helpen hoor  :D

Groetjes
Silke

Rob S

Hey Silke,

Ja dat was die valkparkiet. Het gaat erg goed met hem. Vandaag is hij teruggegaan naar zijn vriendjes in de schuur. Ik zag hem direct al op een stok zitten dus dat komt wel goed ;D

Anke

Hoi Rob,
Wat fijn dat je valkje het heeft overleefd!!!
Groetjes Anke

Silke *

Citaat van: Rob S op 22 december 2007, 20:10:05
Hey Silke,

Ja dat was die valkparkiet. Het gaat erg goed met hem. Vandaag is hij teruggegaan naar zijn vriendjes in de schuur. Ik zag hem direct al op een stok zitten dus dat komt wel goed ;D

Hoi Rob,

Fijn!  :D Hij doet zijn best dus  :)
Ben je nog van plan om met hem te gaan kweken komend broedseizoen? En welke pop zet je tegenoverhem?

Groetjes
Silke