1 mei 2025, 16:59:25

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rianne

Ze kan nog niet in 1 keer van de grond naar de zitstokken vliegen maar ze komt steeds verder. :)
Gefeliciteerd met je eitjes! :D

caro

Hoi Rob,

Ik heb even de foto's bekeken van de geparelde lutino. Wat een schitterende vogel. Nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten bij mijn jong ;).

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Rob S

Citaat van: Rianne op 28 augustus 2007, 16:32:36
Ze kan nog niet in 1 keer van de grond naar de zitstokken vliegen maar ze komt steeds verder. :)
Gefeliciteerd met je eitjes! :D

Oh dan komt het vast wel goed, hier lukte het ook nog niet altijd om in 1 keer naar boven te vliegen. Maar de aanhouder wint dus dat zal wel los lopen ;)

Citaat van: caro op 28 augustus 2007, 19:05:35
Hoi Rob,

Ik heb even de foto's bekeken van de geparelde lutino. Wat een schitterende vogel. Nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten bij mijn jong ;).

Groetjes

Caro

Ja als jouw jong een geparelde lutino wordt wel ja ;), Ik las net nog weer wat anders over een geparelde fallow in jouw topic, dus het kan nog alle kanten op.

Er is vandaag weer een eitje bij gelegd, de 2e ligt nu bij het getekende cinnamon witmasker popje.

Groetjes

Dierenfreackske

29 augustus 2007, 21:15:23 #858 Last Edit: 30 augustus 2007, 19:09:09 by Rianne
Ook succes met de eitjes van je valkjes Rob !!

Rob S

Citaat van: Dierenfreackske op 29 augustus 2007, 21:15:23
Ook succes met de eitjes van je valkjes Rob !!

Dank je!

Ik heb besloten dat er 2 valkjes de verkoop ingaan. Dat zijn een cinnamon bonte (getekende met foutjes) pop en een wildkleur man split bont en gepareld. Hier de foto's:

Cinnamon bonte (getekende) pop

De wildkleur man

Groetjes Rob

Rob S

En er liggen alweer 7 eitjes in totaal, 4 bij de cinnamon getekende witmasker pop en 3 bij de cinnamon opaline pop.

Ook heb ik een nieuw valkje bijgekocht, als stand-in mocht ik geen mooie getekende valk vinden voor volgend kweekseizoen. Deze valk heeft heel erg mooie strepen op de vleugels, maar nog wel een aantal schoonheidsfoutjes. Zoals strepen op de borst, nog wat donkere stuitveertjes en wat donkers in het masker. Hij heeft trouwens een prachige gigantische kuif!

Hier een paar foto's:

Groetjes

moonwitch (diana)

Hoi Rob

Mooie valk.
Ik heb nu bij mijn zogenaamd getekend koppel, weer 4 jongen.
Hopelijk worden het weer mooie getekende jongen.
Maar ik juig nog niet te vroeg, er is teveel mis gegaan dit jaar, wat betreft jonge valkjes.
Gelukkig zijn de andere 3 getekende jongen wel groot geworden van dit koppel, maar van het allereerste nestje zijn toen alle jongen overleden.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

*Esther*

heej,

Wat een lichte wildkleur man is dat!
Apart!

gr Esther

Rob S

Citaat van: moonwitch (diana) op  2 september 2007, 17:28:37
Hoi Rob

Mooie valk.
Ik heb nu bij mijn zogenaamd getekend koppel, weer 4 jongen.
Hopelijk worden het weer mooie getekende jongen.
Maar ik juig nog niet te vroeg, er is teveel mis gegaan dit jaar, wat betreft jonge valkjes.
Gelukkig zijn de andere 3 getekende jongen wel groot geworden van dit koppel, maar van het allereerste nestje zijn toen alle jongen overleden.
Groetjes diana

Hey Diana,

Ik hoop voor je dat deze het ook gaan redden net als de vorige 3 en dat het mooie getekende valken gaan worden ;D Ik ben straks wel erg benieuwd naar foto's hoor ;)

Citaat van: *Esther* op  2 september 2007, 18:29:53
heej,

Wat een lichte wildkleur man is dat!
Apart!

gr Esther

Hey Esther,

Ja het is een hele lichte wildkleur man, ik heb zelf ook een tijdje gedacht dat het een bleekmasker was. Maar na het bekijken van meerdere foto's van bleekmaskers is toch wel duidelijk het verschil zichtbaar, want bleekmaskers hebben een créme-achtige kleur in de kop en deze is gewoon licht.

Groetjes

•=Bonnie=•

Rob S

6 september 2007, 19:37:33 #865 Last Edit: 6 september 2007, 22:40:24 by Rob S
Citaat van: Bonnie op  3 september 2007, 08:57:59
Mooi valkje hoor Rob :)

Dank je ;D

In principe had ik dat valkje helemaal niet hoeven te kopen, want ik heb toch besloten om het koppel opaline split witmasker bont x witmasker cinnamon getekend toch maar bij elkaar te houden. Het is een mooi koppeltje die twee bij elkaar, en ik zie wel wat voor jongen alsof er uitkomen.

Dus deze nieuwe aangekochte man zal een man worden voor de bonte cinnamon pop, en het mannetje wat bij Mandy vandaan komt hopelijk voor de andere witmasker cinnamon getekende pop. Wel erg veel kans op veel bonte en getekende valkjes, dus dat moet wel goedgaan volgend jaar ;D

Ook heb ik besloten om volgend jaar 2 valken te reserveren met een bijzondere mutatie, bijv een bijzondere geelwang of een bleekmasker. Ik zag vorige week op internet 2 getekende bleekmaskers staan, maar die zijn al weer foetsie :(. Zoiets lijkt me ook wel wat ;) Of een fallow geelwang lijkt me ook erg mooi. Ik ben het allemaal nog een beetje aan het uitzoeken ;)

Met de eitjes gaat het goed, nog steeds 4 bij de getekende cinnamon witmasker pop en volgens mij allemaal bevrucht. En 3 bij de cinnamon opaline pop, ook allemaal bevrucht ;D.

Groetjes Rob

Mandy

Je hebt er weer een mooie aanwinst bij Rob. ;)
Dat moet volgend jaar vast goed komen. Jij hebt je best in ieder geval gedaan, nu moeten hun de rest nog doen. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Haha, en tegen ons zei je nog dat geelwangen je niet interesseerden ;D
Weet in ieder geval wel waar je aan begint, je hebt een pleegkoppel nodig, tenzij je alleen een split geelwang man neemt. :)

Rob S

Citaat van: Mandy op  6 september 2007, 23:54:39
Je hebt er weer een mooie aanwinst bij Rob. ;)
Dat moet volgend jaar vast goed komen. Jij hebt je best in ieder geval gedaan, nu moeten hun de rest nog doen. ;D

Hey Mandy,

Dank je, ik hoop ook dat ze hun stinkende best gaan doen en veel mooie jongen op stok gaan brengen ;D

Citaat van: Rianne op  7 september 2007, 08:51:12
Haha, en tegen ons zei je nog dat geelwangen je niet interesseerden ;D
Weet in ieder geval wel waar je aan begint, je hebt een pleegkoppel nodig, tenzij je alleen een split geelwang man neemt. :)

Hey Rianne,

Ja daar heb je helemaal gelijk in, maar zo'n fallow geelwang zoals Caroline krijgt is toch wel heel erg bijzonder en apart ;)
Ik heb wel een pleegkoppel en als het nodig is wel twee, de lutino opaline man en cinnamon opaline pop. Supergoed koppel, nog geen jong dood laten gaan. En mocht het nodig zijn de opaline man en de cinnamon witmasker getekende pop. Maar die bijzondere vogels worden hoogstwaarschijnlijk volgend seizoen geboren, dus dan zien we wel weer verder ;) Eerst maar eens 2 mooie mutaties bijmekaar zoeken...

Groetjes

Oja, er is nog een eitje gelegd vandaag. De bonte man en de bonte opaline witmasker pop zijn de toekomstige ouders. Hopelijk wordt het weer een mooie zwaar bonte of getekende valk!

Groetjes

Anke

Hoi Rob,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, het is een knapperd hoor!
Leuk dat je allemaal eitjes hebt. Ik ben benieuwd wat daar allemaal voor donsjes uit zullen komen :)
Oh ja wat ik nog wilde vragen: hoe is het met je motor?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes