1 mei 2025, 20:40:12

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

margreet

hallo Rob,

Gaat gelukkig alweer beter met je, toch een fijne vakantie gehad lees ik.
Succes met je nieuwe kweekkoppel.

groetjes Margreet

Rianne

Hoi Rob,

vervelend dat je ziek bent geworden. Iets te veel gedronken? ;D
Ben benieuwd naar het witmaskertje. En dat hij niet perfect getekend is maakt niet uit, dat is zijn toekomstige popje ook niet :)

Rob S

Citaat van: Mara op  1 augustus 2007, 18:58:05
Hoi Rob

Heel veel beterschap, het is niet leuk om ziek thuis te komen c.q. ziek te worden op vakantie.

Mara

Dank je, nee het is zeker niet leuk om ziek te worden op vakantie. En al helemaal niet als je zo'n beetje een half jaar hebt moeten sparen voor je vakantie :-X >:(

Citaat van: margreet op  1 augustus 2007, 23:07:15
hallo Rob,

Gaat gelukkig alweer beter met je, toch een fijne vakantie gehad lees ik.
Succes met je nieuwe kweekkoppel.

groetjes Margreet

Het gaat nu wel redelijk, maar dat komt door de medicijnen van de dokter :P. Verder zit er nog niet echt heel veel vooruitgang in.

Citaat van: Rianne op  2 augustus 2007, 16:01:43
Hoi Rob,

vervelend dat je ziek bent geworden. Iets te veel gedronken? ;D
Ben benieuwd naar het witmaskertje. En dat hij niet perfect getekend is maakt niet uit, dat is zijn toekomstige popje ook niet :)

Haha, ja was dat maar de oorzaak. Dan wist ik in ieder geval waar het door kon komen. Ik zal straks misschien nog wel even foto's maken, maar ik kan niets beloven. Het valkje heeft trouwens een prachtig contrast, echt spierwit met zwart ;D

Groetjes

Mara

Hoi Rob

Dat is inderdaad niet leuk, nee. Vooral als je zo lang hebt moeten sparen. Maar je hebt toch wel een leuke vakantie gehad voordat je ziek werd? Een collegaatje van mij is nu ook terug van vakantie en ze is verkouden, waarschijnlijk door het verschil in temperatuur, en op de hotelkamer hadden ze altijd de ventilator aan, dat zou het verklaren.

Mara

Rob S

Citaat van: Mara op  2 augustus 2007, 19:34:46
Hoi Rob

Dat is inderdaad niet leuk, nee. Vooral als je zo lang hebt moeten sparen. Maar je hebt toch wel een leuke vakantie gehad voordat je ziek werd? Een collegaatje van mij is nu ook terug van vakantie en ze is verkouden, waarschijnlijk door het verschil in temperatuur, en op de hotelkamer hadden ze altijd de ventilator aan, dat zou het verklaren.

Mara

Ja dat is ook vervelend, bij ons in de kameradengroep waren er ook al een aantal verkouden, waarschijnlijk ook door het grote temperatuurverschil. En voordat ik ziek werd heb ik zeker wel een leuke vakantie gehad hoor ;)

Hier nog een paar fotootjes van het valkje dat naar Rianne gaat:

Groetjes

Caroline

Nou misschien niet helemaal perfect maar wel een super lekker ding hoor, wat een scheetje.

Lijkt wel een beetje op mijn Kouros.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Het is zeker een schatje! :D

Aangezien het popje al geen perfect getekende is, maakt het voor mij niet uit of het mannetje dat nu wel of niet is. Ik vond dit een lief witmaskertje en dat is het belangrijkst. Mooie jongen krijgen ze toch vast wel ;D

moonwitch (diana)

hoi rob en rianne

Het is echt een mooi mannetje, vindt hem echt super.
Zoveel wit en net genoeg zwart.
Echt heel erg mooi.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Anke

Hoi Rob,
Het valkje voor Rianne wordt mooier en mooier!
Heb je nog meer van die leuke foto's van je valkjes om naar te kijken? ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Mooi bontje hoor, hij lijkt wel wat op mijn Quapo :)

Saar

Hoe gaat t hier?
Groetjes Saar :-*

Rob S

Hoi Saar,

Het gaat hier goed hoor. Het valkje van Rianne doet al pogingen tot zelfstandig eten dus dat zit ook wel goed. Vandaag zat hij al lekker aan het trosgierst te snoepen.

Verder heb ik net dit berichtje geplaatst bij herplaatsing i.v.m. het achterstandsvalkje:

Ik heb hier in de voliere een achterstandsvalkje dat nu zo'n 12 weken oud is. Het gaat om een cinnamon opaline witmasker pop. Dit valkje heeft in het nest een groeiachterstand van zo'n 20 dagen gehad en is daar tot nu toe nog niet echt bovenop gekomen. Het valkje is compleet zelfstandig en zit ook gewoon goed in de veren. Het enige is dat ze zich niet goed kan redden met het vliegen en snel uitgeput is. Wel zit hier steeds meer vooruitgang in, maar ik durf niet te zeggen dat het ooit helemaal goedkomt.

Ik zoek voor dit valkje een goed huisje waar in ieder geval meer valkparkieten zijn zodat ze niet alleen komt te zitten. Als er meer valkparkieten zijn is er meer kans dat ze het gedrag van de andere valken probeert over te nemen en zich dus toch beetje bij beetje blijft ontwikkelen.

Groetjes Rob

Saar

Ik hoop dat je een goed huisje voor haar vind :)
Ik denk niet dat Chiel zit te wachten op nog een achterstands valkje :( Anders had ze hier zo mogen wonen :) Uk is ook een achterstands valkje, die vliegt 2 rondjes, en dan is ze voor 3 minuten moe en dan gaat ze weer. Ik denk dat t uiteindelijk ook goed goed komt met t valkje :)

Ivy

Hoi Rob.
Heb je een foto van haar? Niet dat ik denk dat Gerard ooit nog ja zegt op een valkje... maar ik ben gewoon benieuwd hoe ze er nu uitziet...
Ben wel al het trukje van Poes in de laarsen uit Shrek aan het oefennen, wie weet :P

;D ;D

In ieder geval, ik hoop dat je een fijn huisje vindt voor haar.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Saar

7 augustus 2007, 21:49:56 #824 Last Edit: 7 augustus 2007, 21:53:17 by Saar
Hey Ivy,
Hier wilt dat ook nog wel eens helpen ;D
Maar eens even 'poeslief' ;D zijn vanavond ;)
Ik kan het altijd proberen ;)