11 mei 2024, 13:04:12

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

Citaat van: til op  4 juli 2007, 21:41:00
Hoi Rob,
Mooie foto's van je valkjes.
Ooh deze...

Die is mooooi :)
Ik ben benieuwd wat er uit die kruising  gaat komen tussen de witmasker en het wildkleurtje met een bleekmasker...
Bleekneusjes misschien?? ;)
Groetjes Anke


Haha dat zal wel heeeel erg bijzonder wezen ;D! Nee, als ik deze wildkleur vergelijk met echt bleekmaskers is het masker nog veel te geel, dus is het hoogstwaarschijnlijk een wildkleur. Maar er zijn op dit moment ook discussies aan de gang over een enkelfactorige en een dubbelfactorige bleekmasker. Alleen foto's daarvan heb ik nog niet gezien. Dus daarom ga ik proberen om toch een nest te krijgen met het wildkleur (mss bleekmasker) mannetje en een witmasker popje.

Groetjes

♪ Marlies

Hoi Rob, ;D

Dat kun je natuurlijk altijd proberen, je weet maar nooit wat er uit komt. :P

Ik zou wel in de mutatiecalculator invoeren dat hij split bleekmasker en witmasker is. Zoals je het nu gedaan hebt, zou je een heleboel kansen op bleekmaskers hebben en dan kan het wel eens tegenvallen als het niet zo is.

We horen en zien het volgend jaar wel. ;D

Groetjes Marlies ;)

Rob S

Dus dan zou de berekening zo moeten worden, als hij een bleekmasker is. Ik heb het trouwens ook nog even aan Ludo gevraagd, en hij is ook van mening dat het hier om een gewone wildkleur gaat.

En we hoeven niet tot volgend jaar te wachten hoor, straks als ik weer ben van vakantie gaan deze 2 de kweekkooi in. En dat is in begin augustus. ;)

Moeder:bont witmasker cinnamon
Vader:wildkleur split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: gepareld}

man afkomst:
13% wildkleur split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon}
13% wildkleur split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
13% witmasker split voor bont {X2: cinnamon}
13% witmasker split voor bont {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
13% bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon}
13% bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
13% bont witmasker split voor {X2: cinnamon}
13% bont witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
13% wildkleur split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% witmasker split voor bont
13% witmasker gepareld split voor bont
13% bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% bont gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% bont witmasker
13% bont witmasker gepareld

Rob S

5 juli 2007, 10:36:31 #723 Last Edit: 5 juli 2007, 11:03:11 by Rob S
Zou wel interessant wezen trouwens, bonte bleekmaskers ;D

En net is de papegaaienkooi opgehaald, die jongen was er helemaal blij mee ;D, en ik ook want hij stond gruwelijk in de weg :P

Groetjes

Anke

Kijk zo is iedereen blij :)
Leuk dat je na je vakantie nog even doorgaat met kweken.
Dan kunnen we snel te weten komen wat voor jongen het zijn ;D
Wanneer ga je op vakantie?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Carin

Hoi Rob,

Ik kom even een kijkje nemen in jouw boekje!

Leuke foto's en mooie valkjes!

Groetjes!

Rob S

Citaat van: til op  5 juli 2007, 22:52:31
Kijk zo is iedereen blij :)
Leuk dat je na je vakantie nog even doorgaat met kweken.
Dan kunnen we snel te weten komen wat voor jongen het zijn ;D
Wanneer ga je op vakantie?
Groetjes Anke


Hoi Anke,

Ik ga op vakantie van 23 juli tot en met 2 augustus, lekker met de kameraden naar Salou 8) ;D Ik heb er nu al zin in, terwijl ik nog steeds naar school moet :(.

Citaat van: Carin op  5 juli 2007, 22:57:19
Hoi Rob,

Ik kom even een kijkje nemen in jouw boekje!

Leuke foto's en mooie valkjes!

Groetjes!


Hey Carin,

Leuk dat je een keertje langskomt hier ;D

Groetjes

Anke

Hoi Rob,
23 juli schiet al best op :)
Nog even doorbijten op school.
En dan mag je genieten ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Citaat van: til op  6 juli 2007, 22:50:52
Hoi Rob,
23 juli schiet al best op :)
Nog even doorbijten op school.
En dan mag je genieten ;D
Groetjes Anke


Haha ja, dat genieten zal ook wel lukken ;D

Gister heb ik de voliere even een grote schoonmaakbeurt gegeven. Echt alle zand gezeefd, wat een bult werk was dat. Ook heb ik de tak vervangen die midden in de voliere stond, daar staat nu een andere in. En de valkjes zijn er gek op ;D! De tak moest het direct ontgelden en is nu ook al een heel stk kaler  :P.

En vandaag worden er 2 valkjes opgehaald, als het goed is. Ik heb nog niets weer van die mensen gehoord terwijl ze een dag van te voren zouden bellen. En aangezien die mensen helemaal uit Noord Holland hier naar Overijssel moeten rijden vrees ik er een beetje voor dat ze niet komen >:(

Groetjes

Anke

Hoi rob,
Leuk he als de valkjes blij zijn met iets nieuws dat je ze geeft :)
Ik hoop voor je dat die mensen toch komen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Rob

Ik heb ook pas geleden het zand helemaal gezeefd, echt een rotwerk hoor, maar het moet zo nu en dan gebeuren. Helaas maar waar

Vervelend dat die mensen niets meer van zich laten horen, daar heb ik ook zo'n hekel aan.

Liefs

Mara

Rob S

Citaat van: Mara op  8 juli 2007, 11:22:03
Hoi Rob

Ik heb ook pas geleden het zand helemaal gezeefd, echt een rotwerk hoor, maar het moet zo nu en dan gebeuren. Helaas maar waar

Vervelend dat die mensen niets meer van zich laten horen, daar heb ik ook zo'n hekel aan.

Liefs

Mara


Ja klopt, ik heb nu alle maar dan ook echt alle zand gezeefd. Zelfs de onderste laag is nu weer helemaal schoon. En ik hoop echt dat die mensen wat van zich laten horen ???.

Citaat van: til op  8 juli 2007, 11:20:16
Hoi rob,
Leuk he als de valkjes blij zijn met iets nieuws dat je ze geeft :)
Ik hoop voor je dat die mensen toch komen.
Groetjes Anke


Ja dat is echt superleuk om te zien, ik ben met laptop en al achter het huis gaan zitten zodat ik tijdens een verslag tikken ook van de vogels en hun kunsten kon genieten ;D


Ook heb ik net nog wat foto's gemaakt:










































Saar

Hoi rob
om welke valkjes gaat t dan?
Groetjes Saar :-*

Rob S

Hoi Saar,

Dat gaat om de albino en een witmasker cinnamon opaline pop.

En dinsdag heb ik mensen die valkjes gereserveerd hadden een mailtje gestuurd dat ze de valkjes konden komen ophalen. Van nog iemand meer heb ik geen reactie gehad dus dat valkje gaat ook naar iemand anders.

Groetjes Rob

Saar

Citaat van: Rob S op  8 juli 2007, 12:37:11
Hoi Saar,

Dat gaat om de albino en een witmasker cinnamon opaline pop.

En dinsdag heb ik mensen die valkjes gereserveerd hadden een mailtje gestuurd dat ze de valkjes konden komen ophalen. Van nog iemand meer heb ik geen reactie gehad dus dat valkje gaat ook naar iemand anders.

Groetjes Rob


Jeetje!
Ik vind dat altijd zo verschrikkelijk. Reserveren ze een valkje laten ze niks meer van zich horen >:(
Groetjes Saar :-*