1 mei 2025, 16:49:59

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Geweldig dat het hier zo lekker gaat :) 20 eitje, jemig wat een berg nog joh :)

Linn

Mooie jongen. Je bonte man is ook gaaf! Met die gele slagpennen! :-* Vorig jaar had je deze ook te koop toch?

Rob S

Citaat van: Marlies op 11 mei 2007, 10:04:56
Hoi Rob, ;D

Je lutino's zijn echt heel mooi geworden.
Net wat Margreet zegt, zo met die groene achtergrond.

Het gaat weer lekker daar bij jou met je nieuwe donsjes en dan nog 20 eitjes. :o

De kleintjes worden zo te zien heel goed gevoerd, ze vallen gewoon voorover. ;D

Groetjes Marlies ;)

Hey Marlies ;D

Met de nieuwe donsjes gaat het inderdaad echt supergoed ;D! Volgens mij liggen er nu alweer 24 eitjes ;D!

Citaat van: Linn op 11 mei 2007, 11:09:51
Mooie jongen. Je bonte man is ook gaaf! Met die gele slagpennen! :-* Vorig jaar had je deze ook te koop toch?

Hoi Linn,

Ja dat klopt, vorig jaar had ik hem te koop staan. Maar toen ben ik een beetje gaan puzzelen met de mutatiecalculator en toen bleek dat ik hem prachtig aan de bont geparelde witmasker pop kon koppelen, uit dit koppel kan echt vanalles komen. Hij is split witmasker, cinnamon, opaline en misschien ook lutino ;D

Hier even de tussenstand van de eitjes:

Gepareld x witmasker getekend cinnamon: 7 jongen; 6 witmaskers en 1 albino

Getekend opaline cinnamon x witmasker getekend cinnamon: 8 eitjes, allemaal onbevrucht >:(

Lutino gepareld x cinnamon gepareld: 5 eitjes

Bont geparelde pop: 4 eitjes

Splendid koppel: 5 eitjes, maar dit wordt niet meer wat geloof ik. Het eerste eitje had een week geleden al uit moeten komen.

Diamantduifjes: 2 eitjes

Groetjes Rob

Anke

Hoi Rob,
Wat jammer dat er een aantal eitjes niks gaat worden.
Maar gelukkig heb je er nog wel wat over :)
Wat een schattige donsjes weer....
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Balen hey al die onbevruchte eitjes. 'k weet er helaas alles van want van mijn wildkleurgeelwangen waren alle 6 eitjes onbevrucht. Het lijkt wel dat ze weer gaan beginnen dus wie weet. Ze staan alleen aan de verkeerde kant dus ik kan nu niet meer zien of ze nog wel treden.

Rob S

Ach ja, het kan ook niet allemaal ineens van een leien dakje gaan he ;). Volgende ronde beter.

Net vond ik wel 2 jonge splendidparkietjes ;D. Ik had eigenlijk de hoop al opgegeven omdat het eerste eitje uit zou moeten komen op 6 mei, al 8 dagen geleden. Alle eitjes waren wel bevrucht.

Groetjes Rob

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

14 mei 2007, 18:26:22 #562 Last Edit: 14 mei 2007, 18:37:10 by Rob S
Citaat van: Caroline op 14 mei 2007, 15:53:47
Leuk!! 2 splendeds!!  :D

Er zijn er inmiddels al 3 ;D

Laat ik dan direct de stand van zaken maar weer eens hier neerzetten ;):

opaline x getekende cinnamon witmasker: 7 jongen, waarvan 5 van de bont geparelde witmasker pop.

opaline cinnamon getekend x getekende cinnamon witmasker: 8 eitjes

opaline lutino x cinnamon opaline: 5 eitjes

bonte opaline witmasker x man onbekend : 5 eitjes

splendids: 3 jongen, 2 eitjes

diamantduifjes: 2 eitjes

Groetjes

Rob S

Nu zijn het er al 4 ;D! Dit had ik echt niet meer verwacht, volgens mij heb ik me een beetje vergist in de tijd die de splendids broeden ;).

Met de andere jonge valkjes gaat het ook goed, nog steeds allemaal goed gevulde kropjes. Net heb ik het eerste jong geringd, een witmasker. Deze heeft samen met de albino de oogjes al open :)

Groetjes

Rob S

Hallo,

Hier weer een aantal foto's van de lutino jongen, de rest van de jongen volgen hopelijk straks ook nog. Mams zat nog op het nest ;).

Een geparelde lutino.

Nog één samen met mamsie.

Het oudste jonge valkje met ringnummer 001, gereserveerd.

Nog een keertje.

Het jonge valkje met ringnummer 002, deze is nog te reserveren.

Nog een keertje.

Het jonge valkje met ringnummer 003, deze is nog te reserveren.

En nogmaals.

Hopelijk kan ik zo ook foto's maken van de andere jonge valkjes.

Groetjes

Linn

Leuke foto's! Je jonge valkjes hebben echt mooie grote rooie wangen! IK vind je bonte man met (alleen?) gele vleugel veer pennen nog steeds mooi en gaaf! (Ik had um vorig jaar ook bijna willen kopen, vandaar ook die vraag, dat was hem dus ;)).

Rob S

Goed nieuws, maar ook slecht nieuws. Laten we maar eerst het slechte doen >:(. Vanochtend vond ik 2 dode donsjes in het nest van 7. Het waren de jongsten, en hadden totaal geen voer in de krop. Het nest was dus toch een beetje te groot, want de kroppen van de anderen zaten wel erg vol.

Maar ook goed nieuws :), want het 5e jonge splendidje is ook geboren. Ze doen het alle 5 keurig, en de ouders ook ;D

Groetjes

Rob S

En dan heb je er 2 minder in het nest, en dan beginnen ineens de andere valkjes te groeien als kool. De oudste is van 4 mei en nu dus 15 dagen oud, maar ziet eruit als een valkje van 7 dagen. De pennetjes beginnen door te komen en het wordt zeer waarschijnlijk een zwaar bonte witmasker.
Bij het valkje met de rode oogjes komen de pennetjes ook door. Maar ik begin te twijfelen of het wel een albino is, en of het niet een fallow is. Ik vind de rode ogen van dit valkje heel anders dan die van de jonge lutino's. Maar we zien het straks wel, met een dag of 10. Het 3e jong wordt ook een bont witmaskertje, er komt al een wit minikuifje door :D

Groetjes

Linn

Rob S

Hoi allemaal,

Vanavond word een jonge geparelde lutino opgehaald hier. De rest is nog steeds niet gereserveerd :(. Zondag ga ik zelf naar Mandy toe om deze getekende man op te halen:

Verder gaat hier alles aardig goed. Met de 5 jongen van de valkjes gaat het goed. Ik heb alleen de albino helaas niet kunnen ringen. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, gister kreeg ik hem er met moeite om. Maar de albino kreeg hem er op de één of andere manier weer af en vanochtend kon ik hem niet meer ringen >:(. Het oudste bonte witmaskertje wordt trouwens zwaar bont. Boven op de vleugels zit een bonte rand, en ergens halverwege ook nog. Het 3e jong weet ik nog niet wat het wordt, ik meende eerst dat hij/zij ook bont werd maar daar begin ik nu een beetje over te twijfelen. Hij/zij heeft erg veel grijs op de vleugels. Het 4e jong wordt wel bont, daar komt een heel wit kuifje door. En het 5e jong kan ik nog niet zien wat het wordt.

Bij het koppel getekend witmasker cinnamon x getekend cinnamon opaline heb ik de 8 onbevruchte eitjes weggehaald, en vanochtend lag er alweer een nieuw eitje :o.

Verder zit het koppel lutino gepareld x cinnamon gepareld nog op 5 eitjes, en daarvan verwacht ik het eerste jong aan het eind van de week.
Bij de splendids gaat het ook erg goed, alle 5 de jongen hebben erg goed gevulde kroppen.

Groetjes Rob