30 juni 2025, 21:14:36

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Ineke

Fijne vakantie! Ben na je vakantie wel benieuwd of je nieuwe baasjes gevonden hebt :)

Rob S

16 augustus 2006, 08:57:07 #256 Last Edit: 26 april 2007, 18:58:35 by Rob S
En ik ben weer terug in Nederland! Na 2 uur vertraging op het vliegveld in Gerona zijn we toch om half 3 vannacht geland. En het was echt een supervakantie, Malgrat de Mar was echt helemaal geweldig!

Maar wat doe je als je dan thuis komt, ja uiteraard eerst eventjes naar de vogels. En dat was genieten, de jongen doen het allemaal geweldig en er zitten leuke verassinkjes tussen.

Een bont jong van gepareld x witmasker cinnamon primrose. Paps is dus split bont :D!

En nog een keer.

En de oudste lutino geparelde pop, echt een schitterende vogel.

En nogmaals.

De oudste geparelde man.

Nogmaals.

2e geparelde jong.

Nog een keer.

En een cinnamon geparelde valk, ook een verassinkje. Dat betekent dat paps ook split is voor cinnamon.

Nog een keer.

De jongste geparelde lutino.

Nogmaals.

En dan hier de nieuwe berekeningen met de nieuwe splits:

Moeder:cinnamon gepareld
Vader:lutino gepareld split voor {X1:  cinnamon}

man afkomst:
50% cinnamon gepareld split voor {X1:  lutino}
50% gepareld split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
50% cinnamon lutino gepareld
50% lutino gepareld

En dan de andere berekening van de geparelde man.

Moeder:bont witmasker cinnamon
Vader:gepareld split voor bont

man afkomst:
50% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
50% bont split voor witmasker {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
50% gepareld split voor bont witmasker
50% bont gepareld split voor witmasker

En nu ga ik lekker mijn bedje opzoeken. Ik ben al sinds gisterochtend 8 uur wakker. Welterusten!

Groetjes Rob

Christine

Idd prachtige verrassingen!!
De geparelde en de geparelde lutino's zijn prachtig ook je bonte!! ;)
Eigenlijk al de jongen zijn prachtig!! ;D
Groetjes
Christine!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Rob
Welkom terug in ons kikkerlandje.
Dat is een mooie thuiskomst als je in de nestblokken gaat kijken.
Fijn dat je jonkie's het zo goed gedaan hebben.
Groetjes Riny :D

Saar

16 augustus 2006, 11:47:52 #259 Last Edit: 16 augustus 2006, 11:49:44 by Saar
hoi Rob
welcome back :D
je valkjes zijn echt schitterend!
vooral die bonte :o
Maarja voorlopig geen vogeltjes meer erbij tot t voorjaar ;D
is maar goed ook :-[

groetjes Saar :-*

hippysuus

Hee Rob, alweer terug  :o Gaat de tijd toch vlug ::)

Heb je een leuke vakantie gehad? Aan de foto's te zien heb je in ieder geval een heel fijne thuiskomst gehad, wat een geweldige jonkies heb je!!

Rob S

Ik heb een geweldige vakantie gehad, echt heel erg genoten.

Net heb ik nog weer even in de broedblokken gekeken en de oudste lutino geparelde pop lijkt cinnamon te worden. Dus dan worden het nog weer andere jongen als ik een zoon van Nino en Nina eraan koppel

Moeder:cinnamon lutino gepareld
Vader:gepareld geelwang split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

man afkomst:
25% lutino gepareld split voor bont {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}
25% cinnamon gepareld split voor bont {X1:  geelwang} {X2: lutino}
25% lutino gepareld split voor {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}
25% cinnamon gepareld split voor {X1:  geelwang} {X2: lutino}

pop afkomst:
25% lutino gepareld geelwang split voor bont
25% cinnamon gepareld geelwang split voor bont
25% lutino gepareld geelwang
25% cinnamon gepareld geelwang

Groetjes Rob

Gerda

Hoi Rob,

Gelukkig weer heelhuids thuis, waar je je valkjes gezond terugvond en de jongen een flink stuk groter!!
Dan merk je pas hoe snel ze groeien!!

Het zijn mooie jongen hoor!! Kun je trots op zijn!!

Groetjes, Gerda

Ivy

Hoi Rob.
Wat zijn ze lief allemaal... Ik vind vooral je pareltjes erg lief.
Welkom terug in de kou ;D
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rob S

Citaat van: Ivy op 17 augustus 2006, 11:59:31
Hoi Rob.
Wat zijn ze lief allemaal... Ik vind vooral je pareltjes erg lief.
Welkom terug in de kou ;D
Groetjes, Ivy

Haha zo warm was het daar de laatste 4 dagen niet meer hoor, niet veel warmer dan hier. Een graadje of 24 denk ik met veel bewolking en heel veel wind. Dat was wel jammer op zich.

Vandaag zat de cinnamon geparelde lutino al voor de opening van het blok te koekeloeren en ook een geparelde zat de voliere al te bekijken. Dus het zal niet meer lang duren voordat deze uitvliegen.

Groetjes

Ivy

Hoi!
Dat is echt zo leuk om ze uit het blok te zien gluren! Hier zat ook weer eentje in de opening te slapen :D... Aan ene kant is het wel jammer - zo snel is het gegaan! En straks mogen we onze harten gaan breken met jonkies weg laten gaan :-X Ik zie er nu al tegenop.
Groetjes Ivy

Rob S

Haha ja dat is erg leuk, net van die nieuwschierige aagjes. Op zich hoop ik dat ze weggaan, want ik kan nu nog steeds geen nieuwe baasjes voor ze vinden >:(. Voor geen van alle 9 jonge valkjes.

Ook heb ik me bedacht en ga ik mijn valkjes toch maar namen geven, dit lijkt me makkelijker voor jullie. Jullie mogen me helpen met bedenken van namen, ik ben daar zelf niet zo'n held in.

Het eerste koppel lutino gepareld split cinnamon x cinnamon gepareld gaan Bobby en Kuifje heten.

Bobby:

Kuifje:

Het koppel gepareld split bont x witmasker cinnamon primrose gaan Jip en Janneke heten. Ik ben wel nog steeds op zoek naar een primrose man voor deze vrouwlijke primrose.

Jip (de valk op de achtergrond):

Janneke:

Voor de rest heb ik nog geen namen bedacht, dat zijn deze valkjes:
Witmasker cinnamon primrose,
Cinnamon geparelde lutino
Koppel wildkleur x gepareld.

Suggesties zijn welkom. Voor de overige jonge valkjes heb ik geen namen nodig, die gaan straks toch weg.

Groetjes Rob

Ivy

Hoi Rob.
Heb je al een advertentie bij Te koop/Gevraagd gezet? Ik heb ook bij www.vogelarena.nl geadverteerd en daar kwamen volgens mij die mensen op af, die zaterdag mijn twee laatste valkjes komen bekijken en hopelijk reserveren :D
Als je nog zo een jonkie heb als jouw Janneke dan ga ik mijn vriend chanteren ;D om nog eentje bij te mogen halen haha.
Waar woon je eigenlijk? Iemand vroeg nog vandaag of er een kweker was in Belgie die valkjes tam maakt... misschien ben jij dat wel ;D
Groetjes, Ivana

Rob S

17 augustus 2006, 21:29:27 #268 Last Edit: 17 augustus 2006, 21:33:20 by Rob S
Hoi Ivana,

Ik woon in Nieuw Heeten, in Overijssel ligt dat. Goed idee, vogelarena had ik nog niet zo gauw aangedacht ;). En zon jonkie als Janneke heb ik helaas niet, ik hoop dat ik ze volgend jaar wel kan kweken. Ik ben nog steeds op zoek naar een primrose man voor haar.

En tam maken mag ik niet, en heb het ook nog nooit geprobeerd. Mijn ouders vinden de vogels echt heel erg leuk, maar ze willen ze niet binnen hebben. Toch maar eens even gaan praten met hun ;) Mijn moeder maakte zich al zorgen over de overvolle voliere straks.
Groetjes Rob

Ivy

Citaat van: Rob S op 17 augustus 2006, 21:29:27
Mijn ouders vinden de vogels echt heel erg leuk, maar ze willen ze niet binnen hebben. Toch maar eens even gaan praten met hun ;)

Ze weten niet wat ze missen ;D ;D ;D