1 mei 2025, 08:55:04

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Mara

Wat een mooie lutino. Ik ben helemaal verzot op lutino's en geparelde. Tja, kan er niets aan doen maar je lutino doet me erg aan mijn Hoen denken.

GRoetjes

Mara

•=Bonnie=•

Citaat van: Caroline op 19 juni 2006, 23:41:07
:o\

Begrijp ik het nu goed??

Heb jij allemaal nesten bij verschillende poppen maar met maar één man??

Apart!!  :P

Dat hebben die poppen mooi opgelost toch? Wel eitjes, geen bier halen ;)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: Bonnie op 21 juni 2006, 00:38:01
Citaat van: Caroline op 19 juni 2006, 23:41:07
:o\

Begrijp ik het nu goed??

Heb jij allemaal nesten bij verschillende poppen maar met maar één man??

Apart!!  :P

Dat hebben die poppen mooi opgelost toch? Wel eitjes, geen bier halen ;)

Haha, of de man heeft een overvloed aan bier ;D. Als 3 poppen bier halen, krijg je 3 keer zoveel :P ;D

Rob S

Hoihoi,

Het gaat goed met de jongen, alle 6 volle kropjes. En ze groeien enorm. Ook zag ik net dat de lutino man bij de witmasker cinnamon primrose in het blok zat. Dus misschien wordt dat nog wel wat dit jaar. Alleen dit jaar, want ik ben nog steeds op zoek naar een mannetje voor deze pop.

Groetjes

Rob S

Hoihoi,

Daar was ik weer. Met de jongen gaat het geweldig goed ;D. Ze worden alleen lichtjes geplukt op hun koppie, das wel minder. Ook heeft dit koppel al weer 2 eitjes liggen, terwijl de jongen nog maar 20 dagen oud zijn. Met de jonge duifjes gaat het ook erg goed. Over anderhalve week vliegen die alweer uit.

Groetjes Rob

*Esther*

Hoi Rob
Heb je ook foto's?
gr esther

Rob S

Hey Esther,

Jazeker heb ik die, die staan op pagina 12. Verder gaat het hier allemaal goed, heb weinig bijzonders te melden. Kan alleen nog steeds geen primrose man vindne :(

Groetjes

*Esther*

Hoi Rob,
Ja ik herken dat!
Dat wordt straks nog een sprintje trekken wie er het eerst bij is? ;) Of... als er meerdere  primmetjes te vinden zijn, iets afspreken? Er zijn vast wel meer gegadigden die willen carpoolen oid?
De foto's staan voor mij op pagina 2, ik heb de laatste berichten bovenaan staan. Dat scheelt een hoop geklik en gescrol.
Je jonkies zijn toch al wel een eind gegroeid hoop ik? ;) :)
gr Esther

Rob S

Hoihoi,

Hier nog wat foto's van de jongen van vandaag:

Het oudste jong van het koppel wildkleur x gepareld.

Het 2e jong van hetzelfde koppel.

Het 3e jong van dit koppel

En het geparelde jong van het koppel gepareld x cinnamon gepareld. Dit jonge valkje ligt in het blok bij de andere jongen.

Groetjes Rob

Rob S

Oow, nu zie ik pas dat het niet zulke beste foto's zijn. Overmorgen heb ik weer wat tijd, dus dan zal ik wel betere maken...

Groetjes Rob

Rob S

3 juli 2006, 17:22:54 #191 Last Edit: 3 juli 2006, 17:27:03 by Rob S
Hallo,

hier weer even een berichtje van mijn kant, wat al lang geleden is. Ook met wat foto's van mijn jonge valkjes en oudere valkjes.

Met de 4 jonge valkjes gaat het erg goed, en er lijken er 2 split voor bont te worden. Dus 1 van de ouders, van het koppel wildkleur x gepareld, moet dus split bont zijn. De jonge duifjes zijn al weer enkele dagen uitgevlogen. En verder zitten de valkjes inmiddels alweer op 11 eieren. Hopelijk komen hier wat meer jongen uit dan uit de vorige ronde.

Hier de foto's:

Een jong valkje dat split voor bont lijkt te worden.

Nog een keer.

Het 2e jong van het koppel wildkleur x gepareld

Het 3e jong, wat overigens heeel erg nieuwsgierig is.

Het geparelde jong.

Alle 4 op een rij.

en nog een keer.

En een valkje dat heerlijk geniet van de sproeier.

Groetjes Rob

hippysuus

Leuke foto's Rob! Wat ga jij met al die duifjes doen? Gaan die allemaal naar andere mensen toe of ga je die zelf houden?

En datzelfde vraag ik me af voor de kleine valkjes, leuk zijn ze zo allemaal op een rij ;D

Ik zou willen dat ik je lutino's geluiden kon horen, lijkt me heel erg grappig! Het is een heel mooi beestje.

Liefs,
Suus

Rob S

Hoi Suus,

Mijn duifjes en valkjes gaan allemaal naar andere mensen toe, een kameraad van een oud buurman van mij zoekt nog jonge valkjes dus daar gaan een aantal van mij waarschijnlijk heen. Voor de duifjes heb ik nog geen nieuwe eigenaar gevonden. Maar dat gaat vast wel lukken.

Ik zal proberen, als onze digi camera t fatsoenlijk doet, om een filmpje te maken van de lutino. De geparelde man die neemt de fluitconcerten al over van de lutino, dus als we 's avonds achter het huis zitten hebben we genoeg muziek :P.

Ook is het 1e jonge valkje uitgevlogen, en zijn de duifjes al bezig met een nieuw nest bouwen.

Groetjes Rob

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op 26 juni 2006, 18:54:27
Hey Esther,

Jazeker heb ik die, die staan op pagina 12. Verder gaat het hier allemaal goed, heb weinig bijzonders te melden. Kan alleen nog steeds geen primrose man vindne :(

Groetjes

Hey Rob, anders haal je toch bij Bianca van de Kwetterflat of bij Marlies een hele zwaar bonte witmasker man? Met wat mazzel kweek je dan je eigen Getekende man volgend jaar.