3 mei 2025, 18:21:44

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

Slecht nieuws...

De andere primrose, de linkse uit mijn handtekening, is ook een pop. Zij zat net ook te paren met de geparelde man >:(. Vandaar dat de primrosen geen koppeltje vormden. Nu maar op zoek naar 2 (witmasker) primrose mannen. Komen er wel primrose jongen uit een gewone primrose en een witmasker primrose?

Groetjes Rob

hippysuus

Ah, dat is de eerste keer dat ik kleine duifjes zie. Wat lief die lange snavel op dat kleine koppie  :D

Jammer dat het een vrouwtje is, maar met dit grote forum hier moet het toch lukken om een mooie man te vinden!

Succes,
Suus

Rob S

Hoi Suus,

Ja dat hoop ik ook, maar ik denk dat dat nog wel een hele zoektocht gaat worden :-\

Groetjes Rob

Rob S

Volgens mij heb ik een mannelijke sl*t in de voliere, maar wat wil je, met 3 vrouwtjes ;) Net zat de man weer te paren met de andere primrose pop.

Groetjes Rob

Rianne

Citaat van: Rob S op 22 mei 2006, 18:59:52
Slecht nieuws...

De andere primrose, de linkse uit mijn handtekening, is ook een pop. Zij zat net ook te paren met de geparelde man >:(. Vandaar dat de primrosen geen koppeltje vormden. Nu maar op zoek naar 2 (witmasker) primrose mannen. Komen er wel primrose jongen uit een gewone primrose en een witmasker primrose?

Groetjes Rob

Hoi Rob,

Primrose vererft als bont, dus met 2 primroses, ongeacht 'wildkleur' of witmaske, moet primrose worden. Dan wordt het primrose split witmasker. :)

Rob S

Hoi Rianne,

Bedankt voor je reactie, maar ik was er al achter. Ik had ook al een vraag gesteld bij 'Mutaties'. Nu dus op zoek naar iemand die dus primroses kweekt ::)

Groetjes Rob

Rianne

Hoi,

ik zag het ook net ;) Was eerst de dagboeken langs gegaan.

Rob S

Haha maar dat geeft niet, met alle hulp ben ik blij ;) ;D

Rob S

Ik heb net weer even nestcontrole gehouden; de geparelde pop blijft staan op 5 eitjes. De cinnamon geparelde pop heeft er ook 5.

De pennetjes komen al door bij de duifjes, en over een weekje kunnen ze al uitgevlogen zijn :D. Dat is echt heel erg snel.

Groetjes Rob

gonnie

Hoi Rob
Iedere keer als ik je hantekening zag dacht ik wauw wat heeft die prachtige valken , ik ben op zoek gegaan naar een dagboek van je en nu heb ik je gevonden bij verhalen , wat heb jij prachtige mutaties zeg . ik ga je volgen want het is wel spannend bij jou.
Groetjes gonnie

Rob S

Hoi Gonnie,

Bedankt voor je compliment en leuk dat je langskwam :D. Ik mocht in eerste instantie ze nog niet eens kopen van mijn moeder ook nog, ze vond de primroses te duur. Maar dat viel reuze mee, voor hetzelfde geld kun je nog geen wildkleur valkje kopen in de dierenwinkel.

Groetjes Rob

Ineke

Rianne

Hoi Rob,

ik zag in je profiel dat je 18 jaar bent, ik dacht dat je net zo oud (jong) was als ik (bijna 23). :D Grappig om te lezen dat ook jongens/mannen het zo leuk vinden om valkjes te houden en te kweken. :) Het zijn toch meest vrouwen hier op het forum ;)

Rob S

Hey Rianne,

Ja het is me met de paplepel ingegoten, 12 jaar geleden heb ik mijn eerste vogeltjes van mijn opa gekregen. Zebravinkjes waren dat. Helaas overleed mijn opa op mijn 8e, en heeft hij nooit kunnen genieten van de hobby die ik er aan over heb gehouden. Ook kwam ik op het idee om valkjes te gaan houden, door mijn oma. Die had nog enkele vogels gehouden die mijn opa toen had. Op een gegeven moment werd dat wel minder, maar ze bleef wel valkjes houden. Nu heeft ze er nog 3, een schitterende lutino man en 2 wildkleur mannen. En ik vond ze altijd al schitterend, vooral die kuif. En toen liep ik 1 jaar geleden op de Heetense vogelmarkt en kwam ik 2 valkjes tegen die mij wel wat leken. Er werd mij wijsgemaakt dat het een man en pop waren, ja zal wel ik had er niks geen verstand van. Dus ik die 2 meegenomen en via deze site kwam ik erachter dat het beide mannen waren. En zo ben ik met het valkenvirus besmet geraakt ;D Alleen mijn ouders en mijn vriendin worden er soms gek van :P Maar dat geeft niet ;)

Groetjes Rob

Rianne

Je opa zou vast trots op je geweest zijn. :D En je oma vind het vast ook heel leuk dat je zo begaan bent met je vogels. :)
Het zit bij ons helemaal niet in de familie, ik ben de enige met vogels, op mijn moeder na dan maar haar vriend had al een voliere dus dat telt niet echt ;)