2 mei 2025, 00:38:11

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Rob

Hele mooie foto's heb je weer gemaakt. Maar wel jammer dat ze niets meer van zich laten horen.

Mara

Rob S

8 juli 2007, 12:48:00 #736 Last Edit: 8 juli 2007, 12:49:45 by Rob S
Citaat van: Saar op  8 juli 2007, 12:41:18
Citaat van: Rob S op  8 juli 2007, 12:37:11
Hoi Saar,

Dat gaat om de albino en een witmasker cinnamon opaline pop.

En dinsdag heb ik mensen die valkjes gereserveerd hadden een mailtje gestuurd dat ze de valkjes konden komen ophalen. Van nog iemand meer heb ik geen reactie gehad dus dat valkje gaat ook naar iemand anders.

Groetjes Rob

Jeetje!
Ik vind dat altijd zo verschrikkelijk. Reserveren ze een valkje laten ze niks meer van zich horen >:(
Groetjes Saar :-*

Hoi Saar,

Ja daar houd ik ook niet zo van, dus als er dan iemand belt die interesse heeft gaat die voor. Mochten ze later toch wat van zich laten horen hebben ze simpelweg pech gehad.

Citaat van: Mara op  8 juli 2007, 12:43:21
Hoi Rob

Hele mooie foto's heb je weer gemaakt. Maar wel jammer dat ze niets meer van zich laten horen.

Mara

Dank je ;D

Rob S

8 juli 2007, 12:53:01 #737 Last Edit: 8 juli 2007, 12:55:22 by Rob S
Ik heb net de mensen zelf maar even opgebeld, weet ik zelf ook waar ik aan toe ben ::). En ze waren nog wel van plan om te komen, ze hadden in de planning om rond een uur of 4 hier te zijn ;D

Groetjes

Rob S

Ik had trouwens nog een vraag, misschien weet iemand van jullie dat. Bestaat er zoiets als een verstandelijk gehandicapte vogel? Misschien een heel rare vraag, maar ik heb hier een jong witmasker cinnamon opaline pop die ik nog steeds zo kan oppakken en echt niet in de gaten heeft dat ze kan vliegen. Ook zit ze altijd op de grond, maar toch ziet ze er gewoon en gezond uit. Wat misschien belangrijk om te weten is is dat ze een behoorlijke groeiachterstand heeft gehad in het nest.

Het gaat hier trouwens niet om de vogel die zometeen wordt opgehaald ;)

Groetjes

Rob S

Wat verwen ik jullie toch weer, alweer foto's ;D. Het was vanochtend hier best lekker weer met een aangenaam temperatuurtje en zonnetje. Dus ik dacht, laat ik de sproeier eens aanzetten voor de valkjes, dat vinden ze vast wel fijn. En dat vonden ze zeker ;D Kijk maar:

Gisteren zijn een cinnamon opaline witmasker en een opaline albino opgehaald, was erg gezellig met die mensen ;D!

Groetjes

Anja

Hoi Rob,

Wow wat een mooie badderfoto's. Geweldig zeg.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Rob

Hele mooie foto's, wat kunnen ze daar toch van genieten.

mara

moonwitch (diana)

Hoi Rob

Weer schitterende foto's geplaatst.
Ook ik heb wel eens zo'n achterstand valkje gehad.
Die was ook erg traag met alles.
Heeft heelang geduurd voordat hij eindelijk zelfstandig ging eten.
Zat ook veel op de grond en pikte van alles maar geen eten.
Is toch nog goed gekomen, en is een geweldige fluiter geworden.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Rob S

Citaat van: moonwitch (diana) op  9 juli 2007, 15:38:10
Hoi Rob

Weer schitterende foto's geplaatst.
Ook ik heb wel eens zo'n achterstand valkje gehad.
Die was ook erg traag met alles.
Heeft heelang geduurd voordat hij eindelijk zelfstandig ging eten.
Zat ook veel op de grond en pikte van alles maar geen eten.
Is toch nog goed gekomen, en is een geweldige fluiter geworden.
Groetjes diana

Dank je! Fijn om te horen dat er toch nog een kans in zit dat ze weer goed en gezond wordt. Op dit moment komt er al wat meer leven in, af en toe begint ze al wat te fladderen maar het is nog lange niet goed.

Groetjes

Gerda

Hoi Rob,

Mooie foto's van het sproeien!!
Ik zag laatst een foto van jouw hand van drie valkjes op elkaar. Ik lag echt dubbel van het lachen!

Groetjes, Gerda

Rob S

Hoi Gerda,

Leuk dat je ook eens langskomt ;D Ja dat triootje is een apart verhaal, ik vond het ook wel een komisch gezicht. En het gebeurde regelmatig. In het begin was het wat onwennig en vielen ze wel eens van elkaar af, maar later ging het steeds beter :P

Groetjes

Randy

heeee rob 8)

leuke foto's man ;D
k heb niet je hele dagboekje doorgenomen hoor :-[
maar die primrose op de eerste pagina vind ik ook egt een mooi beestje :P
zijn ze btw een stel geworden?
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Rob S

Hey Randy,

Leuk dat je hier ook langskomt ;D De primrose ( inmiddels heet het officieel getekend) bleken allebei poppen te zijn. Voor deze 2 poppen heb ik 2 getekende mannetjes gehaald, een gewone getekende en een cinnamon opaline getekende. De cinnamon opaline getekende en de witmasker cinnamon getekende zitten nu samen in een broedblok maar hebben tot nu toe alleen maar onbevruchte eitjes gelegd. Wel hebben ze nu een pleegjong, die ze erg goed verzorgen :). De andere getekende man is nog maar 3 maand oud, en mag volgend jaar pas aan de bak. Tijdens het kweekseizoen zullen ook alleen deze 4 valkjes in de voliere zitten samen met een koppels splendids en een koppeltje duifjes.

Groetjes

Randy

Citaat van: Rob S op 10 juli 2007, 13:04:40
Hey Randy,

Leuk dat je hier ook langskomt ;D De primrose ( inmiddels heet het officieel getekend) bleken allebei poppen te zijn. Voor deze 2 poppen heb ik 2 getekende mannetjes gehaald, een gewone getekende en een cinnamon opaline getekende. De cinnamon opaline getekende en de witmasker cinnamon getekende zitten nu samen in een broedblok maar hebben tot nu toe alleen maar onbevruchte eitjes gelegd. Wel hebben ze nu een pleegjong, die ze erg goed verzorgen :). De andere getekende man is nog maar 3 maand oud, en mag volgend jaar pas aan de bak. Tijdens het kweekseizoen zullen ook alleen deze 4 valkjes in de voliere zitten samen met een koppels splendids en een koppeltje duifjes.

Groetjes

heee rob

wel goed dat je daar dan achter gekomen bent dat het allebei poppen waren.
maar je zegt volgend kweekseizoen zullen die 4 valkjes in de voliere zitten, ga je de rest verkopen ofsoow? ::)
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Rob S

Haha, sorry. Nee, als het goed is houd ik straks 10 valkjes en dat moeten dan 5 koppels worden. 2 koppels in de voliere en 3 koppels in aparte kweekkooien hier in de schuur ;)

Groetjes