27 april 2024, 18:29:19

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

Haha dank jullie voor de reacties op onze tuin, het is inderdaad een vrij leuke tuin. Maar dat kan ook haast niet anders met zon schitterende strook bos achter het huis.

Vandaag heb ik even Protein Mix van Cede gehaald, en de valkjes zijn er verzot op. Het lijkt wel trosgierst, zo'n aantrekkingskracht heeft het op de valkjes.

Groetjes Rob

Rob S

Hallo allemaal,

Er wordt volop gewipwapt ;D. De wildkleur geparelde man vormt een koppeltje met de cinnamon geparelde pop, en de wildkleur man met de wildkleur geparelde pop ;D. Alleen de 2 primrose's paren nog niet, tonen ook geen tot weinig interesse in elkaar :(. Maar dat kan allemaal nog gebeure ;)

Groetjes

Ineke

De pimroosjes houden niet van vogelen :D Misschien als ze de anderen vaak genoeg ''bezig'' zien gaan ze de oefeningen ook ns uitproberen.

Rob S

Hahaha nee daar houden ze niet erg van geloof ik. Ik heb gisteren een wildkleur man en de geparelde pop apart gezet. De wildkleur man had ruzie met de andere geparelde wildkleur man, tot bloedens toe :o. 1 deksel van het broedblok zat helemaal onder het bloed >:(. Daarom heb ik maar besloten om de wildkleur man, die heel erg dominant was samen met de geparelde pop apart te zetten.
Om 12 uur had ik ze apart gezet, en om 5 uur 's middags lag er al een eitje in het blok ::) ;D. Ook de cinnamon geparelde pop heeft een eitje gelegd ;D

Eindelijk komt het op gang hier ;D

Groetjes Rob

Rianne

gefeliciteerd met je eitjes! Dat er maar mooie, gezonde jongen uit mogen komen :D

Rob S

Hey Rianne dank je :D. Net weer even de broedblokken bekeken en er liggen nu in totaal al 6 eitjes ;D.

2 bij de diamantduifjes, de eerste komt zaterdag uit als het goed is
2 bij de wildkleur x geparelde
2 bij de wildkleur geparelde x cinnamon geparelde

groetjes ;D

Rianne

Mooi verdeeld zo! :D Lijken duivenjonkies ook zo op dinosaurussen? ;D

Rob S

Hahaha ;D ik heb geen flauw idee, dit is pas mijn eerste nestje met duifjes. Maar de kans is wel groot dat ze ook zo kaal zijn :P

Lin

Gefeliciteerd met de eitjes. Gewone duiven zijn echt lelijk vind ik die hebben een mega snavel dan  ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ineke


Rob S

Hey Lin,

Ik heb echt geen flauw idee hoe jonge duifjes eruit zien, dit is pas mn eerste nestje. Hopelijk weet ik het zaterdag ;). En dan zal ik wel een foto posten, kunnen jullie het ook direct zien :D

Groetjes Rob

Christine

Ik vind dat gewone duifjes er nog lief uitzien! Misschien een enorme grote bek maar het zijn lieffie's!

Ik volg dit dagboekje al een tijdje sinds dat ik je handtekening gezien heb! :o Je hebt daar behoorlijk prachtige valkjes zitten!
Ben benieuwd naar de foto's zaterdag!

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Hey Rob,

Ik zag dat je in mijn verhalenhoekje was gestopt om te lezen, nu ben ik hier al regelmatig beland maar wilde nu toch even een berichtje achterlaten.

Ik heb genoten van je foto's en je hebt echt schitterende valkjes. Ik hoop dat het allemaal goed gaat.

Liefs,

Mara

•=Bonnie=•

Altijd hetzelfde he, het koppel waar je het meest op wacht laat het langst op zich wachten ;)

Maar dat komt vast nog goed. Wat je kan doen is er nog een extra blok bij hangen, soms stimuleert dat ineens enorm. Hielp ze hier in elk geval net over de drempel  ;D

Weet je wel zeker dat je een man en een pop hebt?

Rob S

HELP!!

Ik heb zaterdag de dominante man apart gezet met de geparelde pop, omdat ik allemaal bloed in de voliere vond. Ik dacht dat dit kwam door de gevechten tusen de dominante man en de geparelde man. Maar dit is blijkbaar niet zo. Net vind ik weer allemaal bloed in de kooi van de dominante man en de pop. Ik vrees dat de man de pop heeft aangevallen, maar aan beide is niets te zien. Ik kan ze moeilijk pakken omdat ze niet tam zijn. Ook hebben ze 2 eieren samen :-\. Ik snap er niets meer van. Wat moet ik doen????? ??? ??? ???