29 maart 2024, 06:01:49

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

Hey Marlies,

Ik merk het, nu is er inderdaad wat ruzie onder de mannen! Maar dat vind ik helemaal niet erg ;D. Als ze straks maar een blok hebben uitgezocht en natuurlijk een vrouwtje ;D. Met de duifjes gaat het goed, vanmiddag om 12 uur lag er nog steeds 1 ei.

Hoi Manja,

Met de andere vogels wordt niet gekweekt, deze gaan waarschijnlijk op zoek naar een ander thuis. Ik wil ze graag een normale leefomgeving bieden waar ze veel kunnen vliegen, en dat kan niet in de huidige omstandigheden. En in de toekomst zie ik daar de mogelijkheden ook niet voor, dus waarschijnlijk gaan de zebravinkjes en de grasparkieten op zoek naar een ander huisje...

Groetjes Rob

Mara

Heb jij ook grasjes? ZIjn het koppeltjes of gewoon 'losse' grasjes? Je hebt een mooie voliere en prachtige foto's.

Groetjes

Mara

Bogucci

Hoi Rob,

Wat woon je mooi, schitterende tuin en een prachtige volière.
Ik had nog nooit van deze mutatie gehoord, vind het een beauty.

Heel veel succes met de komende nestjes.

Groetjes,

Rob S

Hey Mara,

Het is 1 mannetje en 3 popjes, zo'n beetje zijn harem. Hij flikflooit wat met 2 popjes, en de andere laat hij links liggen.

Hoi Bogucci,
Het gedeelte van de tuin wat op de foto's zichtbaar is hoort eigenlijk bij een bungalowpark waar ik zelf ook werk. Achter de sloot is het park. Maar wij hebben gekozen voor een open tuin zodat we in de zomer heel veel vogels en andere dieren in de tuin hebben. En uiteraard een schitterende afscheiding tussen de tuin en het bungalowpark.

Groetjes Rob

Rob S

Hoi,

de duifjes hebben het 2e eitje gelegd ;D, en broedden als de beste ;D. Ook worden ze niet meer gestoord door de valkjes. Die zijn toch veel te druk met de broedblokken ;D

Groetjes

Rianne

Hoi Rob,

wat leuk zeg! Ik dacht dat ze ook maar 2 eitjes per keer leggen. :) Zou leuk zijn als er jonkies kwamen. Ga je die ook ringen of niet?

Rob S

Hey Rianne,

Ja het zou super wezen als ze uit zouden komen ;D. Ik kan ze niet ringen, ik ben nog niet aangesloten bij zo'n vogelvereniging oid. Dat moet in de toekomst maar een keer gaan gebeuren, is wel handiger. Dan kan ik de kweekadministratie van de valkjes ook beter bijhouden :).



Rianne

Ik ben lid van Europarrot. Maar er zijn nog andere verenigingen ook hoor. De ringen zelf zijn niet zo duur, dus daar hoef je het niet om te laten. :)

Rob S

Hoi Rianne,

Om het geld laat ik het ook niet, dat zit wel goed. Ik heb er eigenlijk nog niet echt over nagedacht ;). Maar ik zal er binnenkort eens achteraan gaan.

groetjes

•=Bonnie=•

Ik dacht dt Primoses alleen op elke schouder een vlek hadden en verder niet. Deze hebben beide ook verder op de vleugel nog een vlek, dan zijn het toch officieel geen Primroses?

Niet dat ze niet mooi zijn hoor, integendeel ze zijn echt schitterend!

Rob S

Hoi Bonnie,

Ik weet niet wat de regels voor primrose zijn, maar ik vond ze er wel verdacht veel van weg hebben. Dus heb ik ze ook maar zo genoemd. Waar kan ik ergens de regels vinden voor de primrose?

Groetjes Rob

Rianne

De officiele standaardeisen zijn er nog niet. Wel wordt er al gesproken van zoveel mogelijk symmetrie, en geen bont op de rug.
Ik ben lid van het forum van Ludo: http://valkparkietenbenelux.forumup.be/index.php?mforum=valkparkietenbenelux

Hier word meer ingegaan op de mutaties en het kweken ervan. :)

Rob S

ik ben inmiddels ook lid:D

Rob S

Hallo,

Net even de valkjes een douche gegeven, dat vonden ze echt helemaal geweldig ;D. Prachtig om te zien hoe ze daar van genieten :).

De broedblokken zijn nog steeds niet verdeeld, één mannetje is heel erg dominant en wil 2 blokken hebben :-\. Maar goed, dat zal wel loslopen.

Met de duifjes gaat het erg goed, er wordt heel goed gebroed. Over 1.5 week verwacht ik de eerst jonge duifjes ;D

Groetjes Rob :D

Ineke

Zo te zien heb jij naast mooie vogels ook n hele mooie tuin!
Handig, je werk op loopafstand.