2 juli 2025, 01:54:49

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

8 juni 2006, 17:23:55 #135 Last Edit: 8 juni 2006, 17:28:07 by Rob S
Hoi Mara,

Dank je :)

Vanmiddag vond ik het 4e en 5e donsje ;D. Het koppel wildkleur x gepareld hebben nu 4 donsjes en nog 1 eitje. Het koppeltje gepareld x cinnamon gepareld hebben nu 1 donsje en nog 3 eitjes, waarvan ik verwacht dat er 2 zowiezo niet uitkomen. Tot nu toe hebben de jonge valkjes allemaal geel dons en een donker gekleurd oogje.

Hier even een overzichtje:

Wildkleur x Gepareld: 4 donsjes, 1 eitje.
Gepareld x Cinnamon Gepareld: 1 donsje, 3 eitjes.
Gepareld x Witmasker Primrose: 4 eitjes.
Gepareld x Witmasker Primrose: 1 eitje, andere eitje is uit het nest gegooid.
Diamantduifjes: 2 eitjes

De geparelde man heeft dus al 3 poppen van eieren voorzien, eens kijken hoe dat gaat met het grootbrengen van de jongen die eventueel geboren gaan worden. Tot nu toe vormt de geparelde man nog altijd een koppel met de cinnamon geparelde pop. Ik hoop dat alles goed blijft gaan...

Groetjes Rob

Rob S

Hoihoi,

Triest nieuws, vanmiddag toen ik de broedblokken ging inspecteren vond ik een dood jonkie bij de wildkleur en geparelde valk. Er zijn ook nog geen jongen bij gekomen, wel heeft een primrose pop weer een ei gelegd en staat nu op 2 eieren. De jonge duifjes beginnen al mooi op kleur te komen, het bruine is al aardig weggetrokken tot grijs. Alleen welke mutatie het wordt kan ik nog niet zeggen.

Groetjes

Mara

Oei, dat is inderdaad niet zo'n goed nieuws Rob. Ik hoop dat de anderen het goed maken, je had er toch meer?

Succes ermee en ook nog succes deze spannende week, want krijg jij de 15de ook de uitslag van de examens?

Groetjes

Mara

Rob S

Hoihoi,

Gister toen ik thuis kwam van de familiedag vond ik weer een dood jonkie bij de wildkleur x geparelde. Het was een jong dat zaterdag geboren was, en nu dus ook is overleden. Ik denk dat de 3 jongen die nu nog in dat blok zitten sterker zijn en meer gevoerd worden,  beide jonkies die dood zijn hadden geen voer in de krop. Helaas, maar het is de natuur...

Verder gaat het goed met de vogels, nu in totaal 4 jongen die het prima doen. De duifjes zijn ook weer druk aan het broeden en daar verwacht ik binnekort ook jongen bij.

Groetjes Rob

Saar

jammer dat je weer een dood donsje heb :(
Maar zoals je zelf zegt het is de natuur...
Nu maar hopen dat de rest het wel red :)

groetjes Saar :-*

Rob S

Hoi Saar,

Over de rest heb ik wel goede hoop, tot nu toe allemaal bomvolle kroppen en de hitte overleven ze ook wel denk ik.

Groetjes Rob

Rob S

13 juni 2006, 17:14:00 #141 Last Edit: 13 juni 2006, 17:18:18 by Rob S
Hoi allemaal,

Vanmiddag heb ik de eieren over gelegd van de ene primrose, naar de andere primrose. Dit deed ik omdat 1 primrose niet goed broedde, en de ander wel. Nu zit de primrose op 6 eitjes, en de ander op 0. Ik verwacht dat er over een dag of 5 het eerste eitje van de primrose uitkomt. Nu maar hopen dat dag goed gaat met het voeren, ze staat er alleen voor. Wat me trouwens vanmiddag nog wel opviel is dat 1 eitje heel erg donker wordt, weet iemand hoe dat komt ????

Groetjes Rob

Mandy

Hoi Rob,

Ik had je dagboek al eens eerder gezien maar ik had nog niet gereageerd, is ook allemaal niet bij te houden hier. Maar toen viel die foto van je prachtige primrose witmaskers al op, beauties hoor, wees er maar trots op! :D
Gefeliciteerd met de jonkies! ;)
Jammer van de paar die het niet gered hebben. Het is helaas niet anders, maar beter nu als over een paar weken of als ze bij hun nieuwe baasje zijn. :-\
Mijn ervaring met eitjes die donkerder worden is dat je dat wel eens ziet vlak voor ze uit moeten komen, of in het slechte geval, als het jong in het ei is gestorven. Laten we dus maar hopen en duimen voor het 1e geval. Succes! :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rob S

Hoi Mandy,

Dank je ;D! Inderdaad is het jammer van die 2 die het niet gered hebben. Maar beter zo als bij de nieuwe baasjes, zoals je zegt. Ik zie wel hoe het loopt met het zwarte eitje, ik kan er toch niks aan veranderen.

Groetjes

Rob S

Hoihoi,

Uurtje geleden, nadat ik weer kwam van motorrijles, heb ik weer even bij de vogels gekeken. 2 jongen bij de wildkleur x geparelde hebben de oogjes al open. Ook het jong bij de geparelde x cinnamon gepareld heeft de oogjes al open.

Er worden nu al 2 eitjes donker bij de primrose pop. Ik hoop dat dit betekent dat de eitjes snel uit zullen komen, maar ik vrees er zelf meer voor dat het jong is gestorven in het ei >:(.

Groetjes Rob

Riny

Rob S

Hoi Riny,

Dank je! Helaas is er nog steeds geen eitje uitgekomen bij de witmasker primrose. Met de andere jongen gaat het goed, ik zal kijken of ik binnenkort een keer tijd en zin heb om foto's te maken.

Groetjes Rob

Rob S

Hoi allemaal,

Nog steeds geen jong bij de primrose pop >:(, ik denk dat beide jonkies in het ei zijn gestorven. Met de andere jonkies gaat het goed, de kuifjes verschijnen al onder de huid. Zo ver als ik het kon zien zijn het allemaal grijze kuifjes.

Nu is het nog afwachten op mijn examenuitslag, ik kan tussen 10 uur en half 12 gebeld worden, nog 80 minuten te gaan dus...spannend!

Groetjes Rob

Rob S

Nog 20 minuutjes wachten...pff wat kan 1.5 uur lang duren zeg...

Rob S

Whihoeeeee,,het is half 12 en ik ben niet gebeld ;D ;D ;D. Dat betekent dat ik ben geslaagd voor mn Havo diploma ;D