27 april 2024, 14:29:42

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Silke *

Hey Rob,

Wat jammer van je splendid popje  :-\
Ken ik helaas niets van, maar toch sterkte!

Leuk dat het met het teenloos mannetje goed gaat!  :)
Wat ging jij nu tegenoverhem zetten? De geparelde bonte albino pop die je zoekt? Kan je ook lekker (mss) bleekmaskertjes kweken  :D

Alvast ook veel plezier het komende kweekseizoen en een fijn eindejaar!

Groetjes
Silke  ;)

Rob S

Hoi Silke,

Ik weet nog niet wat voor popje er voor hem komt, ben er niet zo actief mee bezig de laatste tijd. Ik zie wel wat ik tegen het lijf loop. Een albino popje zou wel leuk wezen, maar dan kan ik nog geen lutino (bleekmaskers) kweken hoor. Want deze man is geen split lutino ;). En of hij bleekmasker is kan ik dan wel achter komen. Maar ik wacht rustig af, ik heb ook alle tijd van de wereld. De broedblokken gaan er toch niet eerder in dan dat ik de voliere een hele grondige schoonmaakbeurt heb gegeven en de temperatuur moet tegen die tijd ook te vertrouwen zijn ;)

Groetjes

Silke *

Hey Rob,

Dan ben ik te hard van stapel gelopen  :)
Maar, ik zag op je site dat je zo'n popje zoekt, of moet die es vernieuwd worden?  ;D
Ik ben wel benieuwd of Amoré split bleekmasker is, dat zien we binnekort idd wel. We wachten gewoon af wanneer het weer goed is en de volière idd gekuist is ;D

Had jij nu 1 splendid koppel, wildkleuren dacht ik? Dan zit je nog met 1 man over, wat doe je daarmee dan?

Groetjes
Silke

Caroline

Balen joh, je Splendid ....

Fijn dat die zonder teentje ook weer opgeknapt is.

Ik denk niet dat ik dit jaar nog in je dagboekje kom dus ook namens mij een hele fijne jaarwisseling.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: Silke * op 30 december 2007, 23:37:39
Had jij nu 1 splendid koppel, wildkleuren dacht ik? Dan zit je nog met 1 man over, wat doe je daarmee dan?

Groetjes
Silke



Een nieuw popje voor zoeken, het is wel erg jammer dat dit popje overleden is. Ze hebben afgelopen zomer keurig 1 nest van 5 jongen groot gebracht terwijl ze allebei nog maar net een jaar oud waren.

Rob S

Citaat van: Caroline op 30 december 2007, 23:39:38
Balen joh, je Splendid ....

Fijn dat die zonder teentje ook weer opgeknapt is.

Ik denk niet dat ik dit jaar nog in je dagboekje kom dus ook namens mij een hele fijne jaarwisseling.  :D


Ja dat is zeker jammer, maar het is helaas niet anders.

Jij ook een hele fijne jaarwisseling!

Silke *

Hey Rob,

Tja, zoiets is nooit leuk, maar het is nu eenmaal zo...
5 jongen in 1 nestje is idd niet niets  :o
Zoek jij maar een goed popje voor je ventje  ;)

Groetjes
Silke

Rob S

Citaat van: Silke * op 30 december 2007, 23:42:49
Hey Rob,

Tja, zoiets is nooit leuk, maar het is nu eenmaal zo...
5 jongen in 1 nestje is idd niet niets  :o
Zoek jij maar een goed popje voor je ventje  ;)

Groetjes
Silke


Het is wel normaal hoor dat ze 5 jongen in 1 nest opvoeden, maar aangezien het zulke stresskippen zijn vind ik het heel erg netjes dat het bij het eerste nestje van deze twee al meteen goed ging. Ik hoop dat ik een mooi popje voor hem weer vind, maar dat wordt niet eerder dan maart/april denk ik.

Silke *

Hoi Rob,

5 jongen bij valkparkieten kunnen ook wel eens voorkomen, maar je moet het maar doen hè  ;)
Stresskippen noem je die, is dat dan altijd zo en blijft het aantal beperkt in deze vogels of is het enkel als ze niet worden gerust gelaten door andere vogels?
Je hebt het in m'n boekje mss wel al gelezen, maar het is voor mij ook best moeilijk een bonte witmasker split lutino te vinden... Ik doe m'n best  :)

Groetjes
Silke

Rob S

Als je ze met rust laat gaat het over het algemeen wel goed, maar als je bijvoorbeeld in het broedblok gaat kijken kruipen en vliegen ze alle kanten op. Ook met verplaatsen en vervoeren schijnen ze enorm gauw in de stress te schieten...

Silke *

Dus wel échte stresskippen  ::)
Ik zou het niet kunnen laten om ff te kijken in het broedblok, die splendids, niets voor mij  ;D
Maareh, worden die dan ook niet teveel opgejaagd door valkjes? Zijn soms wel sloebers, die valkparkieten  :D

Groetjes
Silke

Rob S

Nee die worden niet opgejaagd door de valkjes, denk misschien zelfs nog eerder andersom. Maar gelukkig geen problemen gehad verder met het samen kweken ;)

Silke *

Hahaha, omgekeerd dan nog  :D
Nouja, volgens mij kunnen valkjes beter tegen het "gepest" van andere vogels dan nóg andere vogels. Zoveel te beter dat je geen problemen had  :)
Hoe doen je chinese dwergkwartels het trouwens? Alles goed er mee?

Groetjes
Silke

Rob S

Ja hoor, daar gaat het goed mee. Hopelijk krijg ik daar van de zomer jongen van, ik vind dat zo grappig al die kleine kwarteltjes die zich direct al zo goed kunnen redden

Silke *

Ook geen ervaring mee  ;D
Hoeveel van elk geslacht heb je er nu zitten?

Groetjes
Silke