16 april 2024, 20:55:19

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

5 mei 2006, 14:24:21 Last Edit: 28 augustus 2008, 13:53:52 by Rob S
Hallo allemaal,

Ik heb besloten om ook maar een verhaal te beginnen, dit omdat ik van het weekend eindelijk mijn broedblokken kan ophangen in mijn nieuwe voliére ;D. Zo kan ik mooi de kweekresultaten met jullie delen.

Op dit moment heb ik 6 valkjes, 2 diamantduifjes, 4 grasparkieten en 4 zebravinken. De valkjes en de diamantduifjes zitten in de voliére, de grasjes en de zebravinken zitten in kweekkooien.

Vanaf mn 6e heb ik al vogels, dat begon met 2 zebravinken en groeide uit tot een heel grote hobby. Ondertussen heb ik dus al zebravinken, kanarie's, rijstvogels, chinese dwergkwartels, diamantduifjes, grasparkieten en valkparkieten gehouden.

Afgelopen jaar zijn we verhuist en de voliére kon niet mee, maar dat vond ik niet erg. Want er kwam een nieuwe voliére! Vorig jaar augustus heb ik samen met mijn vader een 8-hoekig frame voor een voliére gekocht van een man uit Friesland. Deze heeft een hele tijd zo achter het huis gestaan totdat het echt goed weer werd om er mee aan de slag te gaan. Dat was het toen op zich al wel, maar er moest nog veel gebeuren in het nieuwe huis dus het kwam er maar niet van. Toch zijn we in de herfstvakantie begonnen en het heeft nu dus even geduurd maar hij staat er. Nog niet helemaal af, er moeten nog kleine dingen afgewerkt worden. Maar de vogels zitten er inmiddels wel in ;D.

Hopelijk gaan dit weekend de broedblokken de voliére in, een nestbakje voor de diamantduifjes hangt er al.

Hier enkele foto's van mijn vogels:


Hier alle volíere-bewoners bij elkaar.


Alle valkjes


Links cinnamon geparelde pop, midden geparelde pop en rechts een wildkleur man.


Nog een keer alle valkjes


Cinnamon bonte witmasker (Primrose)


De voliére

Groetjes Rob >:( ;D

Lin

Wat leuk!

en wauw die primrose is echt mooi en je voliere ook!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rob

Wow naamgenoot...

mooie vogels joh, en een lekkere voliere voor ze om zich in uit te leven. :D

Ennehhh...welkom in ons verhalenhoekie!!


Met verwelkomende groet

Rob

aad

hoi rob

Zou bijna jaloers worden op je tuin en kooi , maar wordt het niet hoor  ;)

Groetjes Aad

Rianne

Ziet er goed uit! :D

Ik heb besloten van de duifjes af te zien, en wil graag een koppeltje catharina's. Maar ben natuurlijk wel nieuwsgierig hoe het bij jou zal gaan. Ze zitten wel gezellig bij elkaar zie ik. :)

Rob S

Hallo allemaal,

Bedankt voor de positieve reacties ;D.

De duifjes gaat wel goed nu, alleen ze worden nog vrij veel gestoord door de valken. Maar ze zijn al wel begonnen met het maken van een nestje :)

Groetjes Rob

Rianne

Daar was ik ook bang voor. Ik heb een mannetje, wat redelijk dominant overkomt, en ben bang dat die ze gaat opjagen.
En erg veel ruimte voor blokken en nestjes heb ik niet.
Wat voor kleur duifjes heb je? Gewoon wildkleur of iets anders? :)

Rob S

Hoi Rianne,

Ik hoop dat dat opjagen zometeen minder wordt als de nestkasten voor de valken erin hangen.

Van de mutaties van de duifjes weet ik echt helemaal niets. Ik weet wel dat het mannetje bruin is en één witte staartveer heeft. Het vrouwtje is meer blauwig, en heeft ook witte staartveren.

Groetjes Rob

Rianne

Dat was voor mij ook een reden om het niet te doen. Van die vererving weet ik helemaal niks. :)

Ik vind het valkje in je handtekening trouwens prachtig! Heb je die ook aan een primrose gekoppeld of niet?

Rob S

5 mei 2006, 16:09:20 #9 Last Edit: 5 mei 2006, 16:11:10 by Rob S
Hoi,

Ik heb 2 van deze primrose's. Ik hoop dat het een man en een pop zijn, maar daar ben ik nog niet zeker van. Ik zie wel wat er gebeurd als de nestkasten erin hangen. Het zou wel leuk zijn als het een koppel wordt. En aangezien de andere 4 al koppeltjes zijn is de kans wel groot dat het gaat lukken, als ze man en pop zijn.
En als het niet lukt, moet ik maar op zoek naar 2 andere cinnamon bonte witmaskers met veel wit. Zodat ze dan misschien gaan koppelen met deze vogels.

Eventjes afwachten nog...

♪ Marlies

Hoi Rob,

Leuk, weer een dagboekje erbij. ;D

Je hebt mooie valkjes zitten, vooral die primrose :o :o
Zo wil ik er ook nog weleens een.

G ;)roetjes Marlies

Rob S

Hey allemaal,

Ik heb net de broedblokken in de voliere gehangen, en wat een drukte veroorzaakt dat. Prachtig om te zien wie er in welk broedblok wil en dat verdedigd ;D.

Inmiddels hebben de diamantduifjes het eerste eitje gelegd :), hoeveel eitjes legt zo'n duifje eigenlijk?

Groetjes Rob ;D

*Esther*

mooie foto's Rob :o
of moet ik zeggen mooie valkjes  ;)
gr Esther

ManjaV

Hoi Rob,

Wat een prachtige voliere met schitterende valkjes heb je!
En wat ik ook heel erg leuk vind, is dat je zoveel andere soorten vogels hebt.
Ik ben benieuwd hoeveel kleintjes er geboren gaan worden :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

♪ Marlies

Hoi Rob, ;D

Volgens mij leggen alle duiven maar twee eitjes per keer.

De valken mannen zullen onderling nog weleens ruzie hebben hoor. Tot dat ieder z'n plekje heeft. Dan krijgen ze het weer druk met andere dingen. ::)

Groetjes Marlies ;)