10 mei 2025, 15:05:57

Geen interesse meer?!

Gestart door Lucky Charlie, 11 mei 2006, 12:32:00

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Een paar weken terug hebben Misty en Blincky voor het eerst gepaard. Later nog een paar keer, en zelfs vorige week nog. Blincky kreeg een bult onder haar buik, maar die is weer weg gegaan zonder dat er ergens een eitje lag. Waarscheinlijk heb ik het dus verkeerd gezien, maar je ziet nu wel duidelijk het verschil met toen er een bult was. Maar goed. Nu gaat Misty nog steeds vaak het broedblok in, fluit daar en probeerd een popje, ik denk Blincky, te lokken. Het probleem is alleen dat Blincky helemaal geen interesse toont. Nadat Ingo, die veel onrust veroorzaakte, is weggegaan, is Blincky 1 keer het broedblok gaan bekijken. Verder nooit meer. Ze reageert niet echt op Misty, en ze kroelen ook niet meer. Ze zitten zelfs niet eens meer vaak bij elkaar. Soms als Misty ergens heen klimt, of vliegt, gaat Blincky er wel achteraan. Daar blijft het bij, ze blijft dan ook gewoon zitten op de stok waar ze Misty heen volgde.
Wat is hier aan de hand?
En waarom tonen ze geen interesse meer in het "jongen krijgen?"

Alvast bedankt.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Sommige dingen kun je niet voorspellen. :) Ook bij dit koppel zou het 'in de broedstemming brengen' misschien helpen.
Het 'waarom' is moeilijk te zeggen in dit soort gevallen, we weten immers niet hoe een valkje denkt. ;)

Lucky Charlie

Heey,

Bedankt Rianne. Misschien is dat wel een idee, en inderdaad weten we niet hoe een valkje denkt. Misschien moet ik ook wel gewoon afwachten en wat meer geduld hebben :-\

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Ik adviseer het iedereen altijd 'geduld hebben' maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik het zelf niet heb ;D
Ik heb nu 1 koppel in de buitenvoliere, die keken binnen niet naar elkaar om. Het mannetje deed zijn best maar het popje toonte geen interesse. Toen ze 1 dag buiten zaten, zag ik ze opeens paren! :o Ik wist niet wat ik zag. Maar na die tijd heb ik het ze nooit meer zien doen. Ook zitten ze wel op de broedblokken, maar niet erin. Ik kan de liefde niet dwingen dus zal ik... geduld moeten hebben haha ;D

Lucky Charlie

Heey Rianne,

Ja geduld hebben, vind ik ook heel moeilijk. Het liefst zag ik vandaag nog een eerste eitje in de broedblokken liggen :P ::) ;)
Maarja, zo werkt dat niet, helaas. Ik hoop wel dat de koppeltjes snel gevormd worden, en dat er over 2 weken toch wel op z'n minst 1 eitje is.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora