hoe oud zijn ze minimaal als je ze kunt ophalen

Gestart door Robin, 28 juni 2003, 14:14:20

« vorige - volgende »

Robin

hallo ik ben net nieuw op de site maar ik krijg binnekort ook een valkparkiet en ik heb een vraagje.
hoe oud zijn ze minimaal als je ze kunt ophalen en heeft u er ook eventueel een foto bij ?
alvast bedankt.
met vriendelijke groet,
Robin

Saskia

Als ze een week of 6 zijn mogen ze weg,zodra ze zelfstandig eten.Maar als je hem zelf met handopvok groot wil brengen een week of 3.Ik raad mensen niet aan om een jong van 3 weken zelf groot te brengen,want ze worden net zo tam als een van een week of 6,maar daar gaat je vraag niet over.Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

Tara

Hoi Robin,

er is geen minimale leeftijd hoor, sommige verkopen jonge valkjes die ze hadden uit een nestje, die zijn dan zo'n week of 8 - 10. Maar sommige doen ook hun oudere valkparkiet weg :-/. Wat jij vraagt kan men dus niet beantwoorden......

Groetjes, Tara

Mandy

Hoi Robin, :)

Ik kweek nu voor het derde jaar met valken en bij mij vliegen de valken tegen het einde van de 3e week/begin van de 4e week uit en zijn meestal zelfstandig etend tussen de 5-6 weken. Bij mij gaan ze meestal weg als ze zo'n 5,5 week oud zijn, maar moeten dan dus wel zelf eten. Je kan ze dan nog hartstikke goed tam krijgen, wat sommige hier kunnen beamen, en handopfok is daar dus helemaal niet voor nodig wat sommige beweren. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

chieppie

Hoi,

Ook ik ben nieuw hier en heb al heel wat informatie van de site afgehaald.
Gisteren al onze spullen in huis gehaald, want morgen gaan wij onze valkparkiet ophalen, hij of zij is net 3 weken van het blok af, is dat te laat of ze dan op te halen, had ik dat eerder moeten doen?????????

We gaan hem of haar klikko noemen, ja, we hebben erheel veel zin in, en was het maar vast vrijdag. ik hou jullie op de hoogte hoe het met onze klikko gaat.

groetjes
chiep :)

Stijn dc

hello

nee, dat is zeker niet te laat om hem af te halen, nu weet je tenminste zeker dat hij zelfstandig eet!!

suc6 met klikko

SDC:D

chieppie

Hoi SCD,

Dank je wel, we zullen zien hoe goed ie het bij ons gaat doen.

ik had eg zoiets van nu is ie zo oud en krijgen we hem niet meer tam etc.
maar dat gaat dus nog wel

groetjes
chieppie :)

Stijn dc

hello

ja dat gaat zeker nog, er is maar 1 voorwaarde, neee twee
Geduld hebben en veeeeeeeeeeel trosgierst kopen:D:D
nee, geduld wel, maar trosgierst daar komen ze makkelijker op af!

SDC:D

chieppie

Hoi Stijn,

Geduld dat zullen we zeker hebben. en dan langzaam opbouwen he, ik zal zo eens kijken op de site hoe we dat het beste kunnen gaan doen.

mocht je nog tips hebben die zijn van harte welkom

groetjes
chiep

Stijn dc

chieppie

hoi ztijn,

tips voor hoe ik klikko z aangenaam mogelijk kan maken in ons huissie.

groetjes
chiep :)

Stijn dc

hello

pfff, aangenaam maken! een ruime kooi met genoeg speeltjes, ook weer niet te veel, en hem dagelijks laten vliegen, meer zou ik ook niet weten!!

oh ja, de gordijnen dichtdoen, zodat hij of zij niet tegen de ramen kan vliegen!

sDC:D

Marianne

Hoi Chieppie,

Wat een aparte naam Klikko.
Zo heten bij ons de bakken waar je je GFT en huisvuil in moet stoppen.
Maar als je daar niet aan denkt is het een grappige naam.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Ellen

Nou Marianne..........volgens mij schijf je dat anders.
Namelijk  kliko .....(met maar 1 m. )

Of zit ik er nu verschrikkelijk naast?

Marianne

Hoi Ellen,

Je hebt helemaal gelijk de bakken worden met 1 k geschreven, maar toen ik de naam het las moest ik daar meteen aan denken.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!