hoe kan je een valkje het beste tam maken ?

Gestart door Kuiffie, 27 juni 2003, 23:22:48

« vorige - volgende »

Kuiffie

ik krijg over 1 a 2 weken mijn eerste valkje. hij is dan 6 a 7 weken oud. hoe kan ik hem dan het beste tam maken ?
Greetzzz Robin

Cobie

Hoi Kuiffie.

Met veel liefde en geduld dat is het eerste wat ik je mee kan geven.
Probeer zo goed mogelijk contact met je valk te krijgen, als je tegen hem praat moet je op ooghoogte van de valk zitten.
Laat de valk voorzichtig aan je hand wennen in de kooi.
probeer hem voorzichtig op je vinger te laten zitten en dan op je hele hand.
Mijn valkjes vinden het niet leuk als ik ze pakken wil, ze fladderen dan de hele kooi door en kunnen zich daardoor flink verwonden. Ook kun je je valk paaien met wat lekkers trosgierst is erg geschikt. En je zult zien dat je valk je gaat herkennen aan je stem en tegen de tralies gaat klimmen om bij je te komen. Maar nooit overhaasten hoor.
Geduld is een schone zaak. Het gaat je zeker lukken.

Succes en groetjes van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Valerkiet

ofwel neem je heb er meteen uit en zet je hem telkens terug op je vinger.
als hij op je vinger zit geef je heb iets blinkend zoals een ring MAAR NIET MET LOOD IN!!!!!!!
daarna zal hij ook voorzichtig in je vinge begingen te bijten (nie hard)
achteraf kan je ook eens proberen heel rustig achter zijn nek te gaan en hem een kopjekrap te geven :)

Kuiffie

oke bedankt  ;) ik denk dat ik er wel wat aa heb maar bij de kwekerij waar ik hem/haar koop worden ze al een beetje tam gemaakt. :)

Dark_Fox

Je kunt ook om hem op je hand te krijgen het volgende doen: Als hij met zijn gezicht naar je toe op een stok zit, schuif dan je vlakke hand snel onder hem door, en vergeet daarbij dat hij pootjes heeft (dus vlak onder het lichaam schuiven), zodat hij gedwongen wordt op je hand te springen. Hou je hand daarna heel stil en praat of fluit tegen hem, zodat hij op je hand blijft zitten. Dit is me bij de grasparkieten van mijn buurjongetje gelukt, en die springen nu gewoon op mijn hand als ik deze voor ze houd