6 mei 2025, 20:53:34

Kazoo pikt Breezer :o((

Gestart door Karin, 27 juni 2003, 22:22:25

« vorige - volgende »

Karin

Ja hoor, vandaag heb ik het echt zien doen... Kazoo loopt Breezer achterna en trekt snel een veer uit haar zijkant en begint erop te knabbelen  :o Ik schreef ruim een week geleden al dat Breezers kuif bijna helemaal weg was en ik dacht dat het door de rui kwam, maar ik verdacht ook Kazoo. Ik ben bang dat hij dat inderdaad gedaan heeft  >:( En nu ? Breezer loopt wel steeds weg voor hem, maar ze is niet snel genoeg of ze stop ineens. Ze zitten al een paar maanden bij elkaar en nu begint hij ineens met dit gedrag  :'( Watr zal de oorzaak kunnen zijn. Mijn ideeën :

1. Ze laat al een tijdje merken dat ze toch wel " er klaar voor is " door Kippie-Kippie te spelen. Niet de hele dag door, maar zo nu en dan. Kazoo doet er niets mee.

2. Een paar weken geleden is er een nieuw valkje bijgekomen die ook Kippie-Kippie doet, maar die zit niet bij hun in de volière, wel in dezelfde kamer.

3. Kazoo is flink in de rui. Hij wordt niet kaal, maar ik vind wel veel veren van hem.

4. Sinds 3 weken krijgen ze een vitaminen- / mineralenpoeder door hun voer. Maar het lijkt me sterk dat hij daarom ineens dit gedrag vertoont.

De oplossing ? :

1. Kazoo is een kooi in de volière zetten, maar dit vind ik vreselijk zielig en voor hoe lang zou dat dan moeten. Ze hebben juist zo lekker veel ruimte met zijn tweetjes ( 2 x 2 x 1 meter ).

2. Nog meer speeltjes in de kooi hangen als afleiding.

3. Een koppel valkparkieten erbij zetten, zodat hij niet zo gefixeerd is op Breezer. Tja, mijn man kwam met deze oplossing.... ;D Aan de ene kant lijkt het me leuk, het is sowieso de bedoeling dat er ooit nog een koppel bij komt... Maar ik had er eigelijk nog even mee wachten tot Kazoo en Breezer een nestje hadden gehad.

4. gewoon afwachten, misschien is het een fase en stopt hij er vanzelf mee. Hij doet het nu iets van 1 1/2 week.

Het is een lang verhaal geworden  ;D Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Niemand een idee ??   ???

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Valerkiet

aiai ocharme.
ik zou nu al 2 valkjes kopen kopen mischien helpt het mischien ook nie.
als dat nie lukt kan je kazoo apart zetten met een van die 2 nieuwe dan is dat nie zielig hé :P.
en hopen dat hij dat dan nie bij de anderen doet anders moet je hem wel voor een tijdje apart zetten tot de veren zijn teruggegroeiten ze weer goed stevig zijn :'(

Paul

Hoi Karin,
Wat rot dat ze elkaar bij jou nu ook plukken :-(
Ik heb het met kippe die zijn popje Nickie op haar kopje helemaal heeft kaalgebeten en die is nu ook gewond en heeft flink gebloed op haar kopje maar ik weet niet of dit door Kippie kwam.
Dan heb ik nog Skjakie die haar mannetje Vondel alleen op de oranje wangvlekjes pikt :-(
Ook Peppie pikt zijn popje Kokkie maar dat is nu minder geworden, dat kwam denk ik eerst door de stress.
Een echte oplossing is er niet voor gevonden nog maar ik ben nu bezig met iets ander voer en haver door het voer en misschien helpt dat.
Het zal in elk gevl niet zo maar vanzelf ophouden :-(
Sterkte met het plukken.

Groetjes,  Paul

fientje

rustig blijven joch!! stop ze apppart heb ik ook al een moeten doen joch