16 mei 2025, 16:59:17

wat is het beste ?

Gestart door Kuiffie, 26 juni 2003, 21:15:58

« vorige - volgende »

Kuiffie

26 juni 2003, 21:15:58 Last Edit: 26 juni 2003, 21:22:00 by Kuiffie
hoi ik krijg over 2 weken mijn eerste valkparkiet maar ik heb een vraagje. ik en mijn vader bouwen het hok zelf en we willen een zwembadje voor de valkparkiet bouwen. wat is eigenlijk de beste stof daarvoor zodat het niet schadelijk is voor de valkparkiet. het is een badje van een doorsnede van 30 cm.  ;D.

Karin

Je zou zo´n betonnen vogelbadje kunnen gebruiken die je in een tuincentrum kan kopen. Wel op de grond zetten, want als je hem ergens op zet en hij valt eraf...... :o

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kuiffie

oke bedankt voor de tip  ;)

Dark_Fox

ja, beton of een metalen (wel ff opletten niet alle metaal is goed, ben ff vergeten welke t beste is)

Kuiffie

is metaal niet schadelijk voor de valkparkiet ???

Dark_Fox

Ik zal even twee stukken uit mijn parkietenboek citeren

"Badschalen. Volièrevogels kan men een ondiepe schaal met water geven. Het beste kan men deze op een voetstuk plaatsten zodat het water niet verontreinigd wordt. Voor kleinere soorten is een onderzetter van klei of aardewerk voor een bloempot voldoende. Voor grotere soorten is een bak van kunststof (bijvoorbeeld een kattebak) of een stenen vogeldrinkbak, die tot ongeveer 5 cm hoog met water gevuld kan worden, geschikt."

"Voerbakje. De bij de kooi behorende voerbakjes zijn ontoerijkend. Koop liever twee of drie roestvrij stalen bakjes en bevestig die aan de tralies. Ze zijn gemakkelijk te reinigen en blijven er jarenlang aantrekkelijk uitzien."

Zoals je ziet, was het dus staal dat voor de bakjes werd gebruikt. Voor de badschalen adviseren ze dus toch wat anders, maar staal kunnen de vogels blijkbaar tegen (je hebt zeker gelijk veel metalen zijn wel slecht voor ze).

Kuiffie

oke bedankt maar eh... beton zal toch ook wel goed zijn ?

Jaimy_en_Viggo

hallo kuiffie!

Ja, natuurlijk is een beton vogelbadje ook goed! en als je zo'n vogelbakje voor in de tuin koopt, is dat ook heel goed, want dan kan hij zich beter vasthouden en tegen de rand op klimmen omdat de randen stroef zijn..en er zit ook zo'n leuk betonnen vogeltje op.. ;D vind je valkje vast heel gezellig!  ;)

Groetjes!!  8)

Kuiffie

27 juni 2003, 18:37:11 #8 Last Edit: 27 juni 2003, 18:38:17 by Kuiffie
goed idee da's wel handig voor mijn valkje want ik krijg er maar 1 dus dan heeft hij wel leuk geselschap als hij aan het baden is.
bedankt, groetjes robin