16 mei 2025, 16:31:45

eitjes leggen?

Gestart door Valerkiet, 26 juni 2003, 21:10:14

« vorige - volgende »

Valerkiet

hoe kan men zien dat een valkje eitjes gaat leggen? :-/

Karin

Wat een interesante vraag ! Misschien is het een leuk idee als één of meerdere " hobbiekwekers " een stuk hierover ( over kweken in het algemeen ) schrijven voor de site ?? Er is vrij weinig over dit alles te vinden in het Nederlands. Eh, Valerkiet, ik heb wel eens op deze site gelezen dat de pop hele grote hopen poept vlak voordat ze gaat leggen, maar voor de rest.... ?? Heb je ze zien wipwappen ?? ( zou dit woord door de filter komen ?  ;D ) En zo ja, hoe lang geleden ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Valerkiet

ik heb ze nooit zien wipwappen maar de laatste tijd heeft Lucy erg grote poep :-/

Tara

Hoi,

de valk laat inderdaad kolossale massa's poep ja ... Maar je kan het ook wat merken aan de staart, als die wat gebogen naar boven gaat, merk je dat er een eitje zit, je ziet het vaak niet zo goed. Ik denk nog hoogstens 2 dagen tegen dat er een eitje komt als er werkelijk eentje op komst is, misschien morgen wel al :).

Wees gerust, ze doen het vaak wel stiekem ;D

Kuiffie

Hoi Valerkiet
je moet anders gewoon als je het niet helemaal begrijpt een keer naar de plaatselijke bibliotheek gaan en daar een boekje huren en daar zie je het wel. en anders moet je eens in een winkel of in de dierenwinkel eens kijken of ze het boekje Tirion hebben dat schijnt een heel goed boekje te zijn ik heb het gisteren ook gekocht maar ik moet het nog lezen. nou veel suc6.
Groetjes Robin.