valkje erbij, wat gebeurt er dan??

Gestart door bren, 26 juni 2003, 20:07:42

« vorige - volgende »

bren

Hallo allemaal! :P

Wie heeft er ervaring met het zetten van een jong handtam valkje bij een nog niet tam en ietsje ouder (+/- 2maanden)valkje?
Wordt het oudere, niet tamme valkje juist tammer? Gaan ze met zijn 2tjes meer of minder schreeuwen?
Mogen ze meteen bij elkaar of eerst apart? En hoe lang moeten ze dan ongeveer apart blijven?

Dus wie er ervaring mee heeft..ik hoor het graag. Ik sta namelijk op het punt een valkje erbij te kopen voor mijn valkje Sjimmie. ;D

groetjes, Brenda

daan

Hoi Brenda,

Ik en ook ooit begonnen met 1 valkje (Gabbertje) die kreeg ik van mijn ouders toen ik ging samenwonen. En al gauw vroeg ik aan mijn vader of hij er nog 1tje voor me had in zijn voliere, en toen kwam Zwabber erbij, in 1 kooi.
Ging hartstikke goed vanaf het begin eigenlijk. Ze hebben bij ons eigenlijk nooit extreem veel geschreeuw samen hoor.
Ja je hoorde ze wel eens maar dat vind ik alleen maar leuk.
Nu hebben we inmiddels 7 valkjes en dat gaat nog steeds hartstikke goed.
Ik wens je veel succes, en Sjimmie zal het vast hartstikke gaaf vinden joh.

Groetjes Daan

Paul

Hoi Brenda,
2 maanden is nog heel erg jong hoor die moet zeker wel tam gaan worden :-)
Zeker als je er een tamme bij zet nemen ze vaak van elkaar het voorbeeld over.
Misschien kan je ze eerst even appart zetten tot de kleine heel erg tam is en dan pas bij elkaar.
Ik heb alleen ervaring met een valkje van 8 weken bij een valkje van ik denk ouder dan 10 jaar en die was heel wild en werd later wel tammer die oude.
Alleen is de tamme iets minder tam geworden helaas :-(
In elk geval zal je valkje de nieuwe valk heel erg leuk vinden :-)

Groetjes, paul

Dark_Fox

Ze worden omdat ze samen zijn minder snel tam, maar waarschijnlijk wel tammer.
Schreeuwen doen doorgaans alleen alleengehouden valkparkieten (en dan meestal ook pas als je zelf vaak weg bent)