6 mei 2025, 00:16:20

alleen

Gestart door desiree, 25 juni 2003, 18:07:32

« vorige - volgende »

desiree

Hallo,

Ik werk fulltime, mijn vriend ook maar met onregelmatige diensten, dus die is regelmatig een ochtend of middag thuis.

Wij hebben een jonge valk (10 weken).
Krijgen we die tam als we niet iedere dag (maar wel elke avond) bij hem zitten?

dag,
Desiree

Tara

Hoi Desiree,

het zal moeilijk zijn voor je valkje om jullie alleen maar 's avonds te zien. Hij zal misschien wel tam blijven maar misschien ook wel niet. Je kan hem tam maken maar de volgende dag er dan de hele tijd niet bij zijn en dat is niet echt leuk voor hem :(. Misschien kun je beter een kameraadje voor hem erbij kopen?

Groetjes, Tara

desiree

Tara,

bedankt voor je reactie.
Denk je dat ik dan beter een tam valkje erbij kan kopen terwijl het valkje die ik nu heb nog niet tam is? Geeft dat geen problemen?

gr, desiree

Tara

Hoi Desiree,

als je nu een tam valkje er bij neemt, komt je andere valk ook tammer. Misschien is het wel leuk om een tamme valk er bij te nemen. Het geeft in ieder geval geen problemen :).

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Desiree,

Ik denk ook dat het gezelliger is als je er een valkje bij zou nemen. Maar pas op want dan ben je zo besmet met het valkenvirus.
Als je dan een tam valkje neemt wordt het sneller tammer want valkjes zijn heel nieuwsgierig en doen vaak de ander dan naar.
Maar aan jou de keus of je wel twee valkjes wilt natuurlijk.
Met heel veel geduld en aandacht zal je valkje heus wel tam worden, alleen niet zo snel omdat je niet zo vaak thuis bent.

Succes met je valkje!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Desiree,
Toen ik nog op mezelf woonde had ik ook mijn valkje de hele dag alleen zitten maar ik had dan wel de radio aan op praatprogrammas voor hem.
Als ik thuis kwam mocht ie er meteen uit en gaf hem dan de hele avond aandacht en hij was echt behoorlijk tam en dat bleef ie ook :-)
Voor het valkje is het alleen wel gezelliger als ie er een soortgenootje bij heeft.
Maar als ie de hele dag alleen is zal ie ook wel veel zitten te slapen of rusten en in de avond word ie dan veel levendiger omdat ie dan alle aandacht krijgt.

Groetjes, Paul

desiree

Hartstikke bedankt jongens voor jullie tips en ervaringen!
Maarre....Marianne...besmet ben ik toch al...een valkje erbij zal zeker gaan gebeuren!
En Paul...bedankt voor je verhaaltje...maak ik me tenminste niet zo'n zorgen dat ie niet tam of zelfs eenzaam wordt.

groetjes Desiree