5 mei 2025, 09:55:05

Hoe lang voor valk tam is

Gestart door Raymond1, 24 juni 2003, 20:10:01

« vorige - volgende »

Raymond1

Ik heb nu ongeveer 4 weken een valk, genaamd Dipsy, en deze was 9 weken jong toen ik hem kocht. Nu is mijn vraag, hoe lang duurt het ongeveer voordat zo'n beestje tam is, hij eet wel al uit de hand, maar als ik niks in mijn handen heb durft hij niet in de buurt te komen van mijn hand. Alvast bedankt en verder heel toffe site.

Natalie

Hoi Raymond,

Het is moeilijk te zeggen hoelang het duurt voordat jouw valkje helemaal tam is. Ik he er eigenlijk helemaal geen ervaring mee omdat ik mijn valkjes al handtam van de kweker 'aangeleverd' kreeg. Ik denk wel dat je heel veel geduld moet hebben, omdat je echt het vertrouwen van je valkje moet winnen, en dat zal niet van vandaag op morgen gebeuren.
Succes!

Groetjes Natalie

bren

Hoi!

Ik heb ook net een paar dagen een valkje van ongeveer dezelfde leeftijd. (Sjimmie).
OOk mijn valkje eet uit mijn hand maar durft nog niet op mijn hand te zitten. Het valkje van mijn ouders heb ik, toen ik nog thuis woonde, gewoon met heel veel geduld tam gemaakt. Veel tegen hem kletsen, bij zijn kooi zitten, handen laten zien, veel via lekkernijen naar je toe lokken en je zult zien, opeens is het zover. Kan wel een aantal weken overheen gaan maar met veel aandacht gaat het zeker lukken denk ik! Veel succes, ik ga ook verder met mijn Sjimmie!

groetjes, Brenda

Jaimy_en_Viggo

hallo Raymond,

Het ligt helemaal aan het valkje en hoe veel tijd je aan het beestje besteed. Ook ligt het een beetje aan de leeftijd, want een jonger valkje is sneller en makkelijker tam te krijgen dan een wat oudere. Mijn eerste valkje was vier maanden oud toen ik hem uit de dierenwinkel kocht en die is veel minder tam geworden dan Nica, die ik meteen uit het blok heb gekocht. Maar jou valkej was nou redelijk jong? Dus gewoon veel aandacht eraan besteedde en geduld hebben.  :)

:-* Jaimy, Viggo en Nica!!

Jaimy_en_Viggo

Citaathallo Raymond,

Het ligt helemaal aan het valkje en hoe veel tijd je aan het beestje besteed. Ook ligt het een beetje aan de leeftijd, want een jonger valkje is sneller en makkelijker tam te krijgen dan een wat oudere. Mijn eerste valkje was vier maanden oud toen ik hem uit de dierenwinkel kocht en die is veel minder tam geworden dan Nica, die ik meteen uit het blok heb gekocht. Maar jou valkje was nou redelijk jong? Dus gewoon veel aandacht eraan besteedde en geduld hebben.  :)

:-* Jaimy, Viggo en Nica!!

Remco_Ultee

Gel was 8 weken toen ik hem kreeg, en hem had ik tam na ongeveer 2 weken, nu heb ik hem inmidels 4 weken en nu kan ik hem vastpakken aan zijn staart zitten, op m'n hoofd klimt hij, eigenlijk alles.

Als een valkje nieuwsgierig is dan is hij zo tam, als hij nu uit je hand eet dan moet je zorgen dat hij op je hand moet komen zitten om er bij te kunnen komen, en niet opgeven na 10 minuten, je kan beter een uur goed volhouden dan elke dag of elke keer maar 10 minuten proberen om dan vervolgens op te geven.

Gewoon logisch nadenken en houd je hand onder hem, anders komt hij niet, dit is hel belangrijk.

Succes