4 mei 2025, 23:05:26

hij wil niet!!!

Gestart door bren, 25 juni 2003, 17:38:15

« vorige - volgende »

bren

Effe luchten hoor...
Sjimmie eet zorgeloos uit ons hand maar weigert erop te zitten. Wandelt er gewoon overheen, klimt een andere kant uit en kijkt ons aan van 'wat moet je nou'.
Ik weet het...ik ben te ongeduldig maarre...we doen zo ons best!!

Geef me effe moed...het lukt vast wel he???

groetjes Brenda

PS: we hebben hem pas 6 dagen hoor...

Ellen

ja hoor Bren .............................:)
Gewoon op deze voet doorgaan, komt allemaal goed.
Wat is nou 6 dagen tenslotte........... :)

Geduld is een schone zaak,
groetjes Ellen.

Marianne

Hoi Brenda,

Gewoon zo doorgaan.
Geduld is een schone zaak, zeggen ze wel eens.
Hier op het forum was laatst ook een vrouw, Yvon, en die vroeg zich ook af hoelang het tam maken ging duren.
Lees haar verhaal nu maar, ze drinkt koffie met Coco op haar hoofd.

Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Brenda,
Jij hebt een heel jong valkje die krijg je zeker supertam :-)
Die van Yvon was al wel 3 maanden oud en die heeft ze nu gelukkig ook heel erg tam gekregen in een paar maanden.
Die van jou moet met een paar weken ook heel tam zijn hoor alleen heel veel aandacht geven dan komt het vanzelf goed :-)

Groetjes, Paul

Dark_Fox

Het komt allemaal wel goed hoor. Sommige valkjes doen er wat langer over, maar als ik dit zo lees denk ik dat de jouwe toch een van de snellere is.

Een jongetje uit de straat heeft me trouwens gevraagd hem te helpen zijn grasparkietjes tam te maken, na één minuut met mijn hand in de kooi hadden ze er allebei al overheen gehupst!

Zodra je hem op je hand hebt (dmv je hand in de kooi en afwachten of de "hand-onder-lijf-steken"(waarbij je "vergeet" dat de vogel poten heeft)-methode), je hand stil te houden en tegen de vogel te praten of te fluiten.