6 mei 2025, 07:39:47

vliegen of niet?

Gestart door bren, 25 juni 2003, 15:48:30

« vorige - volgende »

bren

Hoi,

Mijn valkje Sjimmie is vandaag superdruk en krijst de hele boel bij elkaar. We hebben hem nu 6 dagen en hij wl volgens mij erg graag vliegen. Hij spreidt steeds zijn vleugels.
Hij is alleen nog niet tam, eet wel uit ons hand maar durft nog niet bij ons te zitten.

Moet ik hem nu wel of niet laten vliegen. Ben bang dat we hem er dan nooit meer in krijgen.
Maar door dat gekrijs is het ook veel moeilijker om in de kooi te gaan met de hand en hem over te halen erop te gaan zitten. Hij is alleen maar bezig met zijn geschreeuw..

wat nu???

gr, Brenda

Stijn dc

hello

ja kan hem eens laten vliegen! als hij er niet meer terug in wil, kan je hem lokken met wat trosgierst! als dat niet lukt dan moet je hem wel vangen!!

SDC:D

Tara

Hoi Bren,

je ziet wel, zet even de kooi open enzo, als hij eruitkomt. Als hij eruit komt, laat hem dan even lekker vliegen, dat is erg fijn voor 'm. Lokken zal misschien de eerste keren niet zo goed lukken, maar als je grote kans hebt, krijgt hij honger of dorst en gaat ie terug naar zijn kooi. Als ie die weet staan tenminste. Ik weet een goeie manier om je valkje makkelijk te vangen, als je het 's avonds doet bijvoorbeeld kan je als hij terug moet, je voorbereiden om hem te pakken, zorg dat hij op een eenvoudige plaats ofzo zit. Doe dan het licht uit en neem hem en doe hem in de kooi. Als het donker is moet hij er aan kunnen wennen en dat duurt even. Dan kan je hem pakken zonder dat hij je wat kwalijk neemt. Dit heb 'ns ergens gelezen. Maar ik zou hem zeker eens laten uitvliegen hoor.
Groetjes, Tara

bren

Bedankt voor de tip Tara! Ik ga het proberen want die vleugeltjes moet ie gewoon even strekken!

gr, Brenda

Marianne

Hoi Brenda,

Lekker laten vliegen joh !
Zorg wel dat hij niet tegen de ramen kan vliegen, gordijntjes dicht ofzo, want als ze de eerste keer gaan vliegen dan willen ze nog weleens ergens tegen aan vliegen omdat ze de kamer nog niet zo goed kennen.
Lukt het niet om hem in de kooi te krijgen, dan kun je ook dit eens proberen: Zet de kooi open op de grond en ga even op een afstandje staan. Als je vogel de kooi als veilige basis heeft zal hij hier vanzelf op gaan klimmen enals hij dan binnen is kun je het deurtje weer dicht doen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hello

ja goed opletten voor ramen want voor je het weet vliegt je valkje er tegen en kan hij een hersenbloeding en weet ik veel wat nog allemaal krijgen!

SDC:D

fientje

rusitg blijven en kijken hoe het verder gaat joch