2 mei 2025, 13:39:18

nieuwe valken

Gestart door spot, 25 juni 2003, 03:53:27

« vorige - volgende »

spot

Sinds 3 dagen hebben wij 2 valken in een gloednieuwe buitenvoliere, een geparelde dame genaamd parel (hoe kan het ook anders ::)) en een bonte man genaamd spot (jaja we zijn zeer orgineel ;))
Op zich gaat het wel goed met dit koppeltje, de wilgentakken vinden ze zeer interessant :), alleen vertikken ze het om de vloer eens te verkennen......en daar staat dus wel het voer en het water.
Na 1 dag al wel een waterflacon hoog weggehangen, ze waren inmiddels best wel dorstig :( en daar maakten ze dankbaar gebruik van.
De trosgierst was al wel snel gevonden (hangt idd hoog), maar het gewone voer, daar gaan ze echt niet naar toe.
Dus ook maar een bakje hoog weg gehangen.
Verhongeren zullen ze dus niet, maar ik vraag me af: zullen ze ooit eens de grond gaan verkennen???
Op aanraden van de buurman(daar komen ze vandaan) al wel de trosgierst als lokkertje op de bodem gelegd.
Hebben jullie nog tips, of moet ik ze voorlopig maar wat aan laten modderen?

Heb ze nog maar net hier maar ze laten al een uitgesproken koppig karaktertje zien.....kan nog leuk gaan worden :D
(als 13 jarige ooit een valk gekregen die uiteindelijk 23 jaar is geworden....eerder uitzondering dan regel?

Karin

25 juni 2003, 04:15:19 #1 Last Edit: 25 juni 2003, 04:15:30 by kazoo
Hoi Spot,

Bij  mijn valkjes duurde het 3 weken voordat ze op de bodem van de volière durfde  ::) Valkjes eten liever hoog, in de natuur zitten ze ook zo min mogelijk op de grond. Dus koop voorlopig even bakjes die je aan het gaas kan hangen ( dan wordt er ook minder in gepoept  ;D ). Veel plezier met je nieuwe aanwinst en stuur snel foto's !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Spot,
Heel leuk dat je ook weer begonnen bent aan valkjes :-)
Ik denk dat ze op een gegeven moment als ze gewend zijn wel op de bodem zullen komen hoor maar dat duurt vaak een weekje of soms langer.
Ik heb zelf ook 1 valkje van ruim 22 jaar hier maar die heb ik nog niet zo lang, ik heb er zelf wel een van jongs af aan en die is nu 12 jaar.
Ik hoop dat je er foto's van kan maken en die hier neer kan zetten, ben wel beniewd hoe je valkjes erbij zitten :-)

Groetjes, Paul

Stijn dc

hello

ja, hetkan inderdaad lang duren voor je valkjes de bodem gaan verkennen! in het wild komen ze bijna nooit op de grond, omdat ze anders snel te prooi kunnen vallen aan roofdieren!! hopelijk zitten er geen roofdieren in je voliere!! :D :D :D

SDC :D

Mandy

HHHUUU?? :-/
Vreemd, mijn valken gaan zodra ze uitvliegen meteen naar de bodem? Daar gaan ze dan eten zoeken.
En jonge valkjes die ik naar binnen haal eten ook nooit meteen uit een bakje, ik moet dan zaad op de grond strooien en dan pas eten ze ervan. Zo ontdekken ze ineens het bakje en gaan dan pas daaruit eten.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rene

Ja, volgens mij is dat het natuurlijke gedrag, lekker schoffelen over de grond op zoek naar zaadjes en andere lekkernijen (wormpjes? insecten? eigenlijk geen idee waar ze in de natuur hun eiwitten vandaan halen).

In het wild hangen geen voerbakjes in de bomen, en valkparkieten zijn geen kolibries die van bloem tot bloem vliegen en als een helicopter stil op een plek blijven hangen :D

-- Rene