6 mei 2025, 18:35:05

valkjes uit 'het zuiden'

Gestart door Roma, 30 april 2006, 11:09:04

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Roma

Ik heb grasparkietjes. Dus als ik je ergens mee kan helpen, dan hoor ik het graag.

Liefs

mara

Roma

Héél graag, Mara  :-*
waar ik dus mee zit een mannetje heeft blauwe en een popje bruine neusdoppen. tsja maar hoe zit dit met witte (ik heb er één op het oog ::) ) die heeft roze/paarse neusdoppen met een wit randje om de openingen.
op het net, na flink wat googelen ben ik hierover niet écht wijzer geworden.
En diegene die hem/haar heeft beweerd het is een popje.
Jaaaaaa.....weet ik veel ::)
groetjes v Roma

Wilma1

Grasjes zijn erg leuk en aktief....ik kon er uren naar kijken en alles wat ik maakte voor ze, was voor hun weer een nieuwe ontdekking om te zien wat je ermee kon doen  ;D

Op zijn kop en aan 1 poot wae ze dan bezig met hun ontdekking  :censuur

Geweldig!!!

;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Roma

Ik heb zelf een wit grasje, een echte albino. Dit is 100% zeker een popje. Ik zou een foto moeten zien om het zeker te weten, want ik had hier ook een grasje dat een beetje een vreemde neusdop had (ze hield me in spanning) maar is toch echt een popje. Het is ook afhankelijk van de leeftijd.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het wel.

mara

Roma

Even een berichtje. ik was net het blok aan het schoonmaken en daarna knuffel ik altijd even een tijdje met de jonkies. het leuke is 3 hebben een zwart kuifje en ééntje een geel. ?? ::)
het is zo leuk om te zien hoe Harry en Magic ons vertrouwen met hun kroost als deze bij ons zitten, hebben hun even rust en kunnen ze even doen wat ze willen.
Mara,we zijn de trotse eigenaren van een koppeltje ?? grasparkieten, foto volgt nog hoor. tenminste we hebben ze gekocht als koppel één ervan is die witte waar ik over schreef ivm die neusdopjes.
Alles gaat hier zijn gangetje, voorjaar in de lucht en dat merk ik ook aan de valkjes.
Roma

Mara

Hoi Roma

Wat lief dat je de kleintjes mag knuffelen, enig idee wat voor mutaties je hebt?

En ik zie de foto's wel van je grasjes langskomen.

Mara

Wilma1

Heerlijk om ff te knuffelen met de kleintjes!!!!  :D

Ja, het voorjaar roept weer..."werk" aan de winkel voor de valkjes  ;)
;) Wilam

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roma

Mara, Harry is een wildkleur en Magic is wildkleur split bont. Dit is nu hun 4de nestje in totaliteit dat ze bij elkaar zitten. maar alle jonkies hadden een grijs kuifje en bleken popjes te zijn,deze heeft een geel kuifje, zou dat kunnen betekenen dat het een man is ?

Mara

Hoi Roma

Ik vermoed dat het een bonte is. Mannetje hebben als ze jong zijn hetzelfde uiterlijk als een popje. Ze gaan pas verkleuren na de jeugdrui.

Groetjes

mara

Roma

Mara, toch nog een vraagje, ik ben niet zo bekend met mutaties. Ik dacht dat ze altijd wildkleur split bont zouden worden omdat Magic dit ook is. Maar ik zou het niet erg vinden hoor ;D een échte bonte.Wie hier héél blij mee zou zijn is mijn man, want die is stapel op Lolo een bont vrouwtje. Hij heeft de bonte altijd schitterend gevonden en toen ik hem net liet lezen wat je schreef zij hij, man of pop als het een bonte is gaat die er niet uit. ;D ;)
Tsja, nu hij weer aan de betere hand is met zijn lucht, (godzijdank) gaat hij nu ook last krijgen van hét virus ::)
Roma

Mara

Hoi Roma

Ik ben ook niet zo'n ster in mutaties hoor. Maar het kan ook een lutino zijn...ik weet het echt niet. Maar een jonge mannetje lijkt precies op een popje en zal dan later het gele masker krijgen. Kun je niet al iets herkennen aan de andere veertjes, op de vleugels of zo?

Anders post een foto!! Haha, die wil ik toch wel zien hoor.

Groetjes

Mara

p.s. hoe gaat het met je grasjes?

Riny

Hoy Roma
Als je jonkie een geel kuifje heeft, is het een bont valkje.
Groetjes Riny

Roma

Hoi,Mara en Riny ik voeg een foto bij van de kleine met het gele kuifje. Riny hoe kan het dan dat hij/zij bont is geworden.
Harry is wildkleur en Magic wildkleur split bont dan is het toch 50/50 ?? ::)

Mara voor jou een foto van mijn grasje Tessie ik weet niet of hij duidelijk genoeg is ivm de neusdopjes.

groetjes v Roma

Riny

Hoy Roma
Stel je vraag anders eens bij kweken.
Rianne is veel beter in mutatieleer als ik.
Zij kan je vast beter antwoorden.
Groetjes Riny

Saar

Hoi Roma
Heb je misschien nog een foto van Tessie?
Ik probeer ze te vergelijken met foto's van mijn eigen gekweekte grasjes, maar dat lukt niet echt ::)
Groetjes Saar :-*