11 mei 2025, 23:10:29

Pratend valkje

Gestart door ginny, 30 november 2006, 22:18:10

« vorige - volgende »

ginny

Op een ander forum heeft er iemand een valkje die enkele woordjes kan zeggen, is dat normaal voor een valkparkiet?
Zijn er nog mensen die een pratende valk hebben.

renzokuif

ik heb zelf geen pratende valkparkiet wel een grommende. mijn jacky gromd zodra hij buiten iemand ziet lopen dus waarschijnlijk heeft ie het van hem haha.

mijn 1ste valkparkiet heeft wel een paar x stiekem (net als je niet in de kamer ben) mijn naam (desiree) geroepen en als we binnen kwam een paar x hallo, wel op een parkieten manier dus het was niet zo duidelijk als bij een papagaai, maar het kan wel

Lee-aa

één van mijn valkparkieten praat!

Kwestie van veel geduld en veel oefenen! En nee, het is niet vreemd (althans voor mij)
Als je je afvraagt of het normaal is dat valkparkieten praten: Nee, valkparkieten zijn vogels en praten niet! alleen mensen doen dat!  :P

Mijn vader had vroeger een grasparkietje, ook die had het te pakken met praten! (wel helaas nadat hij bij mijn vader weg was)...

Nog meer vragen?  :)

Lee-aa

misschien leuk om even te bekijken...

dit is Noa, mijn pratende parkiet. Hij zegt hier niet zo heel veel, maar duidelijk: hmmmm, lekker, is wel te horen :)

http://www.youtube.com/watch?v=6yjYV4DeM0A

Pr0xi

Citaat van: Lee-aa op  1 december 2006, 09:40:33
misschien leuk om even te bekijken...

dit is Noa, mijn pratende parkiet. Hij zegt hier niet zo heel veel, maar duidelijk: hmmmm, lekker, is wel te horen :)

http://www.youtube.com/watch?v=6yjYV4DeM0A

Dankzij dit filmpje is mijn valkje die ik sinds maandag heb voor het eerst begonnen te fluiten  ;D
Hij werd helemaal dol toen hij je stem hoorde en deed een poging om te vliegen (wat hij niet kan , gekortwiekt) ::)
Sorry voor deze offtopic post , maar moest het ff melden  ;D

Lee-aa

offtopic: Wat leuk Pr0xi. Weet je zeker dat het mijn stem was? en niet het gekwetter van de vogeltjes? Dat lijkt me namelijk meer.. Maar jah, het zou kunnen dat mijn stem aantrekkelijk is. hih.

op youtube staan meer van dat soort filmpjes. ben benieuwd hoe ze daarop gaan reageren. (invullen bij zoeken: leandraaa)

Pr0xi

Citaat van: Lee-aa op  1 december 2006, 18:15:44
offtopic: Wat leuk Pr0xi. Weet je zeker dat het mijn stem was? en niet het gekwetter van de vogeltjes? Dat lijkt me namelijk meer.. Maar jah, het zou kunnen dat mijn stem aantrekkelijk is. hih.

op youtube staan meer van dat soort filmpjes. ben benieuwd hoe ze daarop gaan reageren. (invullen bij zoeken: leandraaa)

Ik heb even gekeken , maar toen ik bij Wieske aangekomen was wist ik niet wat ik zag!  ;D

john-1

Hallo ff reageren op dit onderwerp.Ik heb een lutino van een jaar die kan praten.Hij zegt heel duidelijk verstaanbaar onder anderen:zijn naam chiko.hij zegt dan 2 keer zijn naam achter mekaar dus chiko chiko.ook hallo chiko chiko,kom maar,wat is er nou.  ja echt waar :D hoi zegt ie ook, Groetjes van John.

Lee-aa

Zou je het misschien niet eens op willen nemen? ik ben heel nieuwschierig? (misschien met webcam ofzo?)

gr. lea

john-1

Hallo Lea,Ja ik zou het wel op willen nemen maar heb geen webcam. ???Het is een echt een talentje.Kocht hem (valkje) als baby van 7 weken.Met pap groot gebracht.Is nu ongeveer 14 maanden.en praat soms heel goed.Ik heb er op zich weinig tijd ingestoken.Hij heeft de woorden en zinnen gewoon goed geluisterd.Als ie floot zeg ik duidelijk en beetje luid:Wat is er nou?dat heeft ie goed onthouden hahaha.Mijn vriendin stond wel eens voor zijn kooi zegt ie tegen haar:Wat is er nou. ;D.En natuurlijk de andere woorden.Mijn chiko is een echte prater en een te gekke valkje.Groeten van john.