14 mei 2025, 00:20:20

Puntjes naast de snavel??

Gestart door Pr0xi, 2 december 2006, 19:25:54

« vorige - volgende »

Pr0xi

Hallo,

Wie kan mij vertellen wat m'n valkje naast zijn snavel heeft? :o

Het zijn aan beide kanten  :-\

Paauwtje

bedoel je zijn neus oid maak anders een duidelijkere foto
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Pr0xi

3 december 2006, 20:46:07 #2 Last Edit: 3 december 2006, 20:54:13 by Pr0xi
Zo duidelijk genoeg?

Valerie

Bedoel je die 2 gaatjes op de snavel? Dat is zijn neus. ;)

Pr0xi

Nee , dat bedoel ik niet .
Ik heb het nu even aangegeven op de foto :)

Sanna

Het ziet er uit als resten pap. Heeft dit valkje handopfok gehad?

Groetjes, Sanna

Pr0xi

Citaat van: Sanna op  3 december 2006, 21:23:52
Het ziet er uit als resten pap. Heeft dit valkje handopfok gehad?

Groetjes, Sanna

Ja dit valkje heeft handopfok gehad , maar als het pap resten zijn dan is het wel bizar dat het aan beide kanten even groot is en dezelfde vorm heeft. :o

Sanna

Vergelijk het hier maar eens mee. Volgens mij ziet het er aardig hetzelfde uit. Voelt het ook hard aan?

Groetjes, Sanna

Pr0xi

Ja het voelt idd hard aan , en het lijkt er idd op :o
Hoe kan ik dit oplossen?

Sanna

Als je valkje van kroelen houdt, kun je het tijdens het kroelen voorzichtig steeds een beetje proberen af te krabben / tussen je vingers te wrijven. Voorzichtig, want die pap zit aan hele kleine veertjes vast dus dat doet zeer als je er te hard aan trekt. Je kunt het ook nat maken en dan wrijven en krabben. Waarschijnlijk duurt het wel een paar weken voordat je het er helemaal af hebt. Eerst blijft het keihard, maar na verloop van tijd wordt het steeds poreuzer en kruimeliger doordat je het tussen je vingers wrijft. Of je wacht gewoon totdat hij in de rui gaat en dan vallen die veertjes vanzelf een keer uit.

Groetjes, Sanna

Valerie

Hee!
Waarom probeer je niet met wat lauw water. Beetje op het koppie? Heb je toevallig eucalyptuswater? Dat werkt uitstekend in een badje. Anders enkel water en losweken.
Dat heb ik met eenjonkie hier gedaan voor de staart en pootjes die vies waren (van door de poep in het nest te lopen).
Wel uitkijken bij te nat maken, dan moet ie geföhnt worden).