16 mei 2025, 00:55:10

Paar vraagjes.

Gestart door Linn, 30 april 2006, 21:28:22

« vorige - volgende »

Linn

Hoi,

Ik heb een paar vraagjes:
Welk ei-voer kan je onbeperkt geven? Want van sommige ei-voer mag je maar 2 schepjes per dag geven.
En hoe kan je brood geven? Gewoon kaal of gedoopt in water? Mag je het ook in de broedtijd geven? En mogen jonge vogels ook brood?

Riny

Hoy Linn
Je mag al het eivoer geven ,maar het is een aanvulling op de zaden die ze krijgen.
Dus niet teveel.
Brood mag je altijd geven ,maar in het broedseizoen worden er ook de jonkie's mee gevoerd.
Of je het nat maakt ,ligt er gewoon aan, hoe je valkjes het 't liefste eten.
Groetjes Riny :D

Linn

Maar mag je brood ook aan jonge vogels geven dan? Want sommige mensen zeggen dat het voor jonge vogels slecht is.

Rianne

Hoe jong bedoel je met jong? Als je de ouders brood geeft, en ze eten ervan, zullen ze het ook aan de jongen voeren. Ik zou het niet elke dag geven, maar 2 keer per week is denk ik wel genoeg.
Als je valkjes dan zelf kunnen eten, zullen ze er wel van eten als ze het lekker vinden. Mijn valkjes vinden bruin brood met pitjes het lekkerst. :)

Mara

Ik geef ze meestal een of twee ker per week brood en er staat ook eigenlijk altijd wel eivoer klaar voor ze. Als het brood nat moet zijn, dan gooien ze het vanzelf wel in het water....

Linn

Maakt het uit wat voor brood (bruin, wit enz)?

Rianne

Ze lusten beide maar ik geef altijd bruin, omdat daar meer in zit.

Mara

Citaat van: Linn op  2 mei 2006, 09:50:08
Maakt het uit wat voor brood (bruin, wit enz)?

En ik pak meestal brood waar zaden op de korst zitten, vinden die van mij heerlijk.