27 april 2024, 08:41:40

Kleine Buitenvoliere

Gestart door ziralioness, 26 april 2006, 16:15:02

« vorige - volgende »

ziralioness

Hallo,

Ik zit te denken over een kleine buitenvoliere. Omdat ik voorzie dat ik nog een paar keer in mijn leven zal gaan verhuizen, wil ik een voliere die mee kan verhuizen, dus geen vaste tegen een schuur aangebouwd.

Ik zat te denken aan zo'n aluminium-panelen constructie, en dan een nachthok eraan bouwen aan een zijkant.

Mijn grote vraag is: Er zouden zo'n 4-6 valken in moeten.
Hoe groot zou een voliere voor 6 valken moeten zijn?
En, mocht ik nog willen groeien naar 8 valken, wat zou dan een geschikte maat zijn?

Ik weet dat de panelen doorgaans zo'n 2 meter hoog bij 1 meter breed zijn (als ik goed gelezen heb).

Hoe groot zouden jullie aanraden? Hoe lang, hoe breed, voor 6 valken en voor 8 valken?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Inger m

Hoi,
Ik zou zelf kiezen voor een constructie van 2 x 1 x 2 (lxbxh). Hierbij reken ik ook het eventuele nachtverblijf. Verder hangt het uiteraard ook af van de grootte van je tuin.

Een aluminiumvoliere kun je laten bouwen in alle maten die je wilt. Het zal bij afwijkende maten waarschijnlijk iets duurder zijn dan bij standaardmaten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

ziralioness

Kijk eens aan, dat gaat HEEL best lukken!!! :D :D Hoe groot moet een nachtverblijf ongeveer zijn?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

vickie

bij mij is het nachthok 1m op 1m en 2m hoog met zitstokken schuin op een rekje. Ik heb wel grasjes en catharina's maar ik denk dat dit voor valkjes ook best gaat. Maar wacht best nog een antwoord af van iemand die een buitenvoliere met nachthok voor valkjes heeft. Groetjes, vickie  :)
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

ziralioness

Hallo,

Alvast bbedankt Vickie & Inger! :)
Als een nachthok 1m x 1m x 2m is, dan zou er slechts 1 x 1 meter voliere overblijven... dus ik neem aan dat het nachthok er dus aangebouwd moet worden?

Inger, hoe zou jij dat doen met het nachtverblijf? En welke maten?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Inger m

Hoi,
Mijn nachtverbijf stelt qua formaat weinig voor. Het is iets kleiner dan 1 x 1. Ze gebruiken het ook niet zoveel.Ik moet er wel bijzeggen dat mijn buitenvoliere overdekt is en alleen aan de voorzijde open.

Hier lees je alles over mijn voliere: http://www.valkparkiet.com/nl/files/voliereinger.htm

Ik gebruik overigens geen vorstbeschermer meer, dat deed ik voor de (oudere) diamantduifjes, maar die heb ik nu niet meer. Ik enk dat beschutting belangrijker is. Tegen de kou zijn valkparkieten goed bestand.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

ziralioness

Ik wilde eigenlijk OOK drie kanten dicht en 1 kant open... dus dan zal ik een klein nachthok maken. :D

Bedankt alvast, ik ga die thread eens lezen! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

28 april 2006, 15:20:28 #7 Last Edit: 28 april 2006, 15:22:32 by ziralioness
Hallo,

Het idee begint iets meer vorm te krijgen.
Ik heb alleen toch besloten om de voliere iets kleiner te maken; zo'n 2 hoog, 1 breed en 1 lang, de lengte kan nog 1,5 worden. Dan maar iets minder vogels erin.

Ook heb ik een voorbeeldbewerking gemaakt.



Wat vinden jullie ervan? Achterkant, dak en 1 zijkant zouden dan dichtworden, en de andere zijkant half gaas half dicht.
De voorkant uiteraard gaas.

Zouden ze dan trouwens nog wel een nachthok nodig hebben? Of moet dit altijd? Ze komen nog op een beschutte hoek in de tuin te staan ook...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...