26 april 2024, 06:20:12

Liefste Storm

Gestart door Lique, 25 april 2006, 22:58:23

« vorige - volgende »

Lique

25 april 2006, 22:58:23 Last Edit: 26 april 2006, 12:22:36 by Lique
Hallo allemaal,


Storm kwam hier wonen op zaterdag 16 augustus 2003.
Ze woonde eerder bij een meisje in Beverwijk. Storm had daar een vriendinnetje, een lutino.
Zij was eerder overleden en Storm zat toen alleen.
Het meisje ging emigreren, en kon haar niet meenemen.
Wij zijn toen naar Beverwijk gereden om haar op te halen. Nog een fijne bekeuring gekregen toen, maar dat hadden we er wel voor over hoor.




Storm en Jaco ( lutino man ) konden het erg goed samen vinden.
En hebben zelfs een nestje gehad. Helaas geen eigen jongen, want 2 klungels bij elkaar gaat niet goed natuurlijk. Jaco wist niet hoe hij een popje moest bevruchten, en koos zijn touw boven Storm uit, en Storm kon nooit normale eieren leggen.
Windeieren, kalkeieren, eieren met een rare vorm: groot, klein, rond, ovaal etc.
Daarom kozen we ervoor om Storm toch enkele bevruchte eitjes te geven. Ze heeft altijd liefdevol haar jongen grootgebracht.


In 2004 hebben we een paar valkjes buiten geplaatst, Storm ook. Binnen was ze al gelukkig, maar buiten was ze helemaal gelukkig. Na een poosje buiten gezeten te hebben, kregen we een wildkleur mannetje. Toen hij de voliere in mocht, trokken zij gelijk naar elkaar toe. We hebben hem Fire genoemd.
Storm en Fire zijn altijd onwijs gek met elkaar geweest. Samen hebben zij ook vele jongen van andere koppels grootgebracht. Jammer genoeg begonnen ze op een gegeven moment de jongen en elkaar te plukken. Maar dat neemt niet weg dat het geweldige ouders waren!

Steeds vaker wilde Storm eitjes leggen, maar steeds vaker ging dit mis. Voor een paar weken geleden had ze legnood. Ik moest het ei bij haar uitdrukken (doe dit niet als je niet weet hoe het moet!). Het was een windei. Vanaf dat moment ging het wel weer even goed...

Tot gisteren! Gistermiddag zat Storm samen met Fire aan de voorkant van de voliere op een acrylspiraal. Ze vond het heerlijk om daarop te zitten. Maar ze liet haar vleugels wat hangen, en ik wilde haar toch even goed bekijken. Opeens zag ik dat haar cloaca ver uitstak, een cloaca prolaps. Deze zag er erg heftig uit, groter als een valkparkieten ei.



Ik heb gelijk Dr. Feld gebeld. Vanmorgen kon ik terecht.
Ik heb Storm vanmorgen bij Frank achtergelaten, in de hoop dat het weer goed zou komen.
Niet gedacht dat het nog mis zou gaan, zeker niet na een hoopvol telefoontje vanmiddag.
Ik had verwacht dat Storm een ei moest leggen, maar dit weer niet zou lukken. Ze had bovendien ook behoorlijk broeds gedrag. Maar er zat geen eitje in haar lijfje.

Helaas kreeg ik vanavond het bericht dat ze opeens dood lag, totaal onverwacht.

Ook al zat Storm al een behoorlijke poos buiten, ze bleef toenadering zoeken naar mij.
Een knuffel wilde ze vaak genoeg, en zij heeft ervoor gezorgd, dat een compleet wilde valk, voor zijn doen erg tam is geworden (Fire).



Als een storm ons leven ingewaaid, en als een storm het leven uitgewaaid.

Lieve Storm, bedankt voor de mooie jaren dat je bij ons bent geweest.   
Lieve Storm, Fire en ik zullen je missen.
Lieve Storm, rust zacht, lieve Storm!

Veel liefs vrouwtje



Mariska

Hoi Lique,

Wat een prachtig verhaal en wat een triest einde :'(
Je hebt het allemaal heel mooi verwoord.
Zo te horen was ze erg gelukkig bij jullie en met haar mannetje Fire.
Ik hoop dat jullie er troost in kunnen vinden dat ze een heel mooi leven gehad heeft bij jullie.
Helaas veel te kort.

Hele mooie foto's heb je van haar geplaatst!


Lieve Storm Rust Zacht  :-*

Peter en Lique,

Heel veel sterkte met haar verlies.

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Karin

Wat jammer dat ze het niet gered heeft  :'( :'( :'( Ze was een heel speciaal valkje voor je. Ik wens je veel sterkte met dit verlies.

Veel liefs, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ivy

Hoi Lique.
Wat vreselijk! Ik heb je verhaal bij Ziek gelezen en ik heb zo gehoopt dat het goed zou komen met Storm... Helaas.

 

Veel sterkte! :'(

Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

ROCKS

Hey Lique.....

Voortaan als het buiten "storm"t denk ik aan haar.....
Helaas heb je haar leventje niet nog langer aangenaam kunnen maken, maar jij hebt er, net als zoveel anderen doen voor hun lieverds, alles aan gedaan....vergeet dat nooit!
Veel sterkte....

Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Marianne

Heel veel sterkte.

Liefs Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Monky

Hi Lique,

Heel veel sterkte met het verlies van Storm.

Liefs,
Monky  :'(

Saar

heel erg veel sterkte

liefs saar

Ineke

Hoi Lique, ook veel sterkte van mij en ondanks alles n voorspoedige verhuizing gewenst.

Riny



Hallo Lique
Wat een mooi levensverhaal van Storm,
ik wordt er helemaal stil van.
Hopelijk kunnen jij en Fire het snel een plekje geven.
Sterkte Riny :'(
[/color][/b]

Rianne

Hoi,

ik wens jullie veel sterkte toe. Het was zo onverwacht... :'(

Gerda

Lieve Angelique,

Sterkte met het verlies van Storm. Een valkje met een verhaal!
Maar eigenlijk zijn al jouw valkjes, valkjes met een verhaal.
Arme Fire, ik hoop dat hij weer een nieuw vriendinnetje krijgt waar hij mee op kan trekken!!

Liefs, Gerda

Agnes

Hoi Lique,

Ik was benieuwd hoe het met Storm was gegaan bij Feld.
Sneu dat ik hier het antwoord moet vinden :-\

Ik wens je veel sterkte met het overlijden van Storm.
Ze was een hele mooie valk.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mara

Hey Lique

Wat een heftig verhaal zeg, ik hoop dat je het inderdaad snel een plaatsje kan geven.

Groetjes en veel sterkte

Mara

• SH0RTY •

Lieve Lique,

Stormpie was zo lief en ontzettend mooi!
Ik vind het heel erg zielig dat het zo is gegaan!

Sterkte!! :-*

Liefs,
Roxanne