7 mei 2025, 23:15:27

NAGELTJE

Gestart door Riny, 23 april 2006, 21:46:35

« vorige - volgende »

Riny

Hallo allemaal
Dit is een vraag van Leoni over haar valkje van 3 weken oud.
Groetjes Riny

nadat ik met mijn valkje was thuisgekomen.. na even weggeweest en weer teruggekomen voor de voeding.. waarbij ik hem in een handdoek had gewikkeld en mee nam naar de keuken....
ontdekte ik dat hij zijn nageltje had bezeerd... mis dat het komt dat ie zich open heeft gehaald aan de handdoek... het ziet er als volgd uit... het onderste zwarte stukje is nog een stukje oud bloed, wat ik  niet eraf haal i.v.m dat het weer gaat bloedde....

mijn vraag wat kan ik het beste doen... even langs de dierenarts gaan.... het nageltje is ook een beetje uit zijn plek geschoven lijkt het wel....

Mandy

Het nageltje lijkt er zelfs al zo goed als af te liggen. ::)
In dat geval kan je weinig doen denk.
Ik denk dat een arts daar beter over kan oordelen; in hoeverre het nog vast zit en er nog leven in zit?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

leoniesingerling

als het nou zo ver is dat het er al bijna af ligt en het valt eraf... maakt het toch niet uit als hij maar niet bloed..... hij kan toch zonder nageltje ook wel verder dan...

bobbie

Hoi,

Ik zou er even een  dierenarts naar laten kijken, al was het alleen maar voor alle zekerheid. Ook zou ik uitkijken dat het niet gaat infecteren.

Succes ermee, Nel :)

Caroline

En misschien nog een tip, wikkel hem in een theedoek en niet in een handdoek. Dit om herhaling te voorkomen.

Beterschap!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Het lijkt er idd op dat de nagel is afgescheurd. Ik zou er ook even mee naar de dierenarts. Die kan de rest verwijderen en evt dichtschroeien als het gaat bloeden.

Mariska

Hoi Leoni,

Ik heb zelf iets soortgelijks aan de hand gehad met een valkje en ik raad je toch aan naar een DA te gaan.
Ook ivm infectiegevaar.
Mijn valkje moest toen voor 10 dagen aan de antibiotica.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

leoniesingerling

nou mensen ik ben vandaag bij de dierendokter geweest en die zei het volgende...... dat hij er niet veel meer aan kon doen, dan het gewoon zo te laten zitten moet het wel goed in de gaten houden..... hij kon wel een antibioticum spuit geven en kuur maar ivm de leeftijd en of ie het dan overleeft heeft ie het niet gedaan hij heeft een assistent die zelf ook handopfok doet voglens mij en die moest ik ook nog even bellen van de week........

leoniesingerling

Citaat van: leoniesingerling op 24 april 2006, 23:08:06
nou mensen ik ben vandaag bij de dierendokter geweest en die zei het volgende...... dat hij er niet veel meer aan kon doen, dan het gewoon zo te laten zitten moet het wel goed in de gaten houden..... hij kon wel een antibioticum spuit geven en kuur maar ivm de leeftijd en of ie het dan overleeft heeft ie het niet gedaan hij heeft een assistent die zelf ook handopfok doet voglens mij en die moest ik ook nog even bellen van de week........

de nagel is er inmiddels wel af... en iemand had het over pijnstootjes ik zal het nog wel is navragen morgen aan de assistent....

Lique

Hoi Leonie,

Het zag er inderdaadniet goed uit, het nageltje. Het was te verwachten, dat deze er eerdaags af zou vallen. Gelukkig is dit vandaag gebeurd.
Let er wel op dat je valk er niet telkens aan zit.

groetjes lique

Natasja

Hoi Leonie,

Wat betreft jou vraag of je valke ook zonder nagel verder kan......
Dat is volgens mij geen probleem. ik heb een valkje van 4 maanden oud. toen ik Rico ging halen miste hij aan iedere poot 2 nagels en zijn pootjes waren verminkt, maar Rico lijkt nergens last van te hebben hoor!
Hij klimt en kloutert door heel de kooi heen zelfs met zijn "misvormde" pootjes. Dus als het helemaal geheeld is zou ik me wat dat betreft geen zorgen maken.

Succes Natasja en Rico