Help! Heeft giftige plant gegeten!

Gestart door Ozzie, 27 november 2005, 20:03:16

« vorige - volgende »

Ozzie

Mijn valkje heeft in een onbewaakt moment van een giftige plant gegeten, weet niet hoe die plant heet, volgens mij ficus. Klein stukje dat wel, is dit ernstig? ben helemaal geschrokken hier, kan iemand mij helpen??

Bedankt alvast!

Gr, Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Tara

Hoi,

vaak eten ze dat niet op maar laten ze het achter vallen,
zou er niet te veel mee inzitten hoor, van een klein beetje zal er heus niets gebeuren.

Groetjes, Tara

Mariska

Hoi Wendy,

He potverdrie, wat zul jij geschrokken zijn :o
Maar net wat Tara zegt, ze laten het vaak vallen en slopen het dus alleen en bovendien was het maar een heel klein stukje dus ik denk dat het meevalt.
Maar hou Rocky wel even in de gaten natuurlijk ;)

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Marjon

Hoi Wendy,

Da's schrikken! Maar zoals de rest al zegt, het zal wel meevallen.
Ze hebben hier ook wel eens een plant te pakken in een onbewaakt moment, maar dan slopen ze ook alleen maar.
Hou Rocky inderdaad wel even goed in de gaten, of hij wel gewoon eet en niet extreem veel gaat drinken of zo.

Marjon

Bianca

idd goed in de smiezen houden.
Geen plotselinge diaree of blauwe tong, lusteloos en bol, weinig evenwicht e.d.
maar dat is alles wat je er aan kunt doen.
Ga van het goede uit, maar wees allert!
Ennuh PLANT DE DEUR UIT!
hihihihihi
of in een kamer waar de vogel niet kan komen. ;)

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Wendy,

Veel planten zijn wel giftig maar bij kleine hoeveelheden niet zwaar giftig.
Maar ook met alleen erin knagen krijgen ze altijd wel wat sap binnen dus met erg giftige planten kan dat toch grote problemen geven ook al eten ze er amper wat van op.
Dit vond ik over de ficus:
CitaatTot nu toe zijn er geen gevallen bekend van vergiftiging door Ficusplanten bij mensen. Wel is bekend dat het sap van de plant in sommige gevallen huidirritatie heeft veroorzaakt. Raadpleeg uw huisarts in geval van twijfel.

Voor vogels kan de Ficus afhankelijk van de plant in meer of mindere mate giftig zijn.

Dus echt heel giftig is hij niet anders had dat er zeker bijgestaan.
Maar toch zorgen dat hij er niet meer van eet dat is het veiligste.

Groetjes, Paul

Ozzie

Hallo,

bedankt voor de reacties, had hem ff goed zitten zeg maar...maar ze is nog steeds lekker actief, al moest ze wel binnen 20 minuten 6 poepjes doen...meer dan normaal zeg maar en erg nat, wie weet is dat een reactie.
Maar ze is levendig en fluit lekker en heb lekker met haar gezeten, dus denk dat er niet veel aan de hand is.

De plant is defenitief de deur uit (om de lege plek te vullen maar vast de mini kunst kerstboom neergezet haha), dus daar hebben we geen last meer van.

Nogmaals bedankt!

Groeten, Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Paul

Hoi Wendy,

Als het echt super giftig is dan had je dat zeker nu al moeten merken dus er zal nu denk ik niet veel meer gebeuren.
De waterige poepjes kan zeker een reactie op de plant zijn maar dat is verder niks ernstigs.
Houd hem toch even goed in de gaten.
Bij mijn broer had een valkje van een giftige vetplant gegeten en die heeft de hele middag meer dood dan levend op de bodem gelegen dus dat was duidelijk te merken dat die giftig was.
Maar die heeft het ook gered gelukkig.
Wij hadden ook kunstplanten maar zelfs die slopen ze  ;D

Groetjes, Paul

pascal

hallo wendy
ik zag die zitstok op de foto wat tegen het raam op zit met zuignapjes hoe kom je daar aan dat lijkt me wel leuk voor mijn valkjes. alvast bedankt
groeten pascal ;D

valkthieu

die stok heb ik ook!!!voor 26.95euro!!!!gekocht in animales,je kan steeds eens kijken op www.animales.be
het is zeer handig,maar als de muur heel vochtig is lost de zuignap na een paar uurtjes,maar het zonlicht doet ze goed,op de ruit dus maar,echt handig,staat er al 2week op en komt niet los,moet wel dringend de ruit eens kuisen :P

Caroline

Hoi hoi!!

Pascal, ik weet dat Wendy niet vaak meer op het forum is en dus waarschijnlijk dit niet meer leest maar ze leest nog wel haar IM's dus misschien dat je die eentje naar haar kan sturen. Volgens mij heeft zij er minder voor betaald.

De valkjes die op de stok zitten, wonen inmiddels door omstandigheden bij mij.  ;)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.