12 mei 2025, 14:19:06

vleugel van mijn valkparkiet

Gestart door moon, 23 april 2006, 12:45:21

« vorige - volgende »

moon

Hallo allemaal

Ik ben net nieuw hier... Maar ik heb een vraagje... Mijn valkparkiet heet Pipo, hij is al een man op leeftijd volgens mij... Ik heb hem nu ong. 1.5 jaar en toen ik em kreeg was ie al 18. Zijn ene vleugel ziet er niet zo mooi uit, hij kan ook niet vliegen dus als ik hem eruit haal is ie nooit zo blij.... Maar ik weet niet zo goed wat ik voor em kan doen... Het lijkt wel of er een aantal  veren weg zijn, waardoor er een soort gat zit... Het is een beetje overdreven gezegd, maar misschien snappen jullie hoe ik et bedoel... Nu wil ik graag weten: is dit erg of kan ie er oud mee worden?? En hoe oud kunnen valkparkieten gemiddeld worden??

Groetjes Moon

Lin

Hey,

Bedoel je dat er veren missen of dat er echt een gat door de vleugel heen is. Als er echt een gat zit in de vleugel moet je die natuurlijk behandelen. Als een vleugel wat veren mist dan groeien die heel snel weer aan. Probeer dan wel op te letten met vliegen want dit zal warschijlijk niet goed lukken. Valkparkieten worden rond de 15-20 jaar dus de jouwe heeft al een mooie leeftijd, goed gedaan!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Ik moest wel een beetje lachen om je vraag.

Kan hij er oud mee worden??  ;D ;D

Hij is al oud!!  :D

En hopelijk kun je nog lang van hem genieten.

Groetjes van Caroline  :D

PS. Misschien kun je eens een foto plaatsen, dan kunnen we zien wat je bedoelt.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.