12 mei 2025, 17:17:42

reuma

Gestart door jacko, 22 april 2006, 17:52:51

« vorige - volgende »

jacko

hallo allemaal

ik heb een vraagje,kan een valkparkiet ook reuma krijgen?
zo ja wat zijn dan de symthomen?

groetjes miranda en jacko(valkparkiet)

Inger m

Hoi,
Zou je kunnen toelichten waarop je deze vraag baseert? Heb je problemen bij een bepaalde valkparkiet?

Is deze vraag spoed?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

jacko

hoi
we weten niet precies wat het is maar ene keer heeft jacko last van haar pootje en de andere keer last van haar vleugel en zo heeft ze niks.en ik zie er ook niks aan.dat vinden we zo raar,wat zo dat kunnen zijn?we dacht zelf aan reuma.
maar waar denk u wat het zo kunnen zijn?

gr miranda en jacko(valkparkiet)

Inger m

Hoi Miranda,
Het is aan een dierenarts om vast te stellen wat een vogel mankeert, net zoals reuma bij mensen ook wordt vastgesteld door een arts na onderzoeken.

Reuma bij mensen is een auto-immuunziekte en tast onder meer de gewrichten aan. Een vogel heeft een ander immuunsysteem als een mens.

Bij vogels komt wel Jicht voor. Hierbij slaan urinekristallen neer in de gewrichten en soms rond de organen. Dit wordt vaak veroorzaakt door verkeerde voeding (te veel eiwit of te weinig vitamine A). Echter dit zou zichtbaar moeten zijn.

Als je wilt weten wat het is, kun je het beste een vogeldierenarts consulteren. Die zal pas na onderzoek kunnen vast stellen wat de vogel mankeert. Je gegevens zijn heel summier, dus ik kan er weinig van zeggen.

- Hoe vaak heeft ze het?
- Heeft ze weleens paniekaanvallen (dan zou ze ergens last van kunnen krijgen)
- Is het altijd dezelfde plaats waar de vogel last van heeft?
- Wat doet de vogel dan?

etc etc

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

jacko

hallo

ze heeft wel geregelt last,maar paniekaanval heeft ze niet,het is ook op de zelfde plek.
als ze bijvoorbeeld van ene kant van het stokje loopt naar de andere kant houd ze met de snavel de stokje vast.
en ook als ik ze op mijn vinger hebt en dan van de ene naar de andere vinger laat stappen gaat het moeizaam en begint ze te schetteren en te vladderen om op de ander vinger te komen.maar eten doet ze wel gewoon,ze was wel voor dat ze deze klachten kreeg is ze wel tegen de stoel aan gevlogen,misschien heeft het daar wel te maken,ik denk misschien ook wel aan evenwicht storenis want soms valt ze zomaar van het stokje.

groetjes miranda en jacko(valkparkiet)

Mariska

Hoi Miranda,

Ik denk eerder dat het met die aanvaring met de stoel te maken heeft.
Mogelijk heeft ze iets van een hersenschudding.

Wat je nu moet doen kan ik je helaas niet vertellen.
Ik hoop dat er nog andere reageren en anders vind ik het wel verstandig om een vogelarts te raadplegen.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)