29 april 2024, 01:40:18

mijn tweede nestje

Gestart door Stijn dc, 20 juni 2003, 19:31:18

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello iedereen,

ook van het belgisch front weer fantastisch nieuws! mijn valkjes zijn vandaag officieel aan hun tweede ronde begonnen met het leggen van hun eerste eitje!
ik ben net thuis en vol spanning gaan kijken naar de jongen van het eeerste nestje of er niks mis was, en ik had al zon voorgevoel!! en ja, er lag weer een ei!!

joepie, ik hou jullie op de hoogte!! ;D

SDC

Stijn dc


Marianne

Hoi Stijn,

Ook jij gefeliciteerd met je tweede nestje.
Zo zie je maar weer dat er weer heel wat valkjes geboren zullen gaan worden.
Succes met het nestje en ik lees je verhalen wel in je dagboek.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

Hoi Stijn,

Jij ook van harte zeg, met je nieuwe aankomende nest.
Hopen dat er veel jonge gezonde valkjes komen.

Groetjes LIque

Stijn dc

hello

jaja,bedankt iedereen, hopen dat er bij jou ook veel gezonde jongen geboren worden!! zoals bij mandy ,zeven per koppel :D :D :D

SDC

Lique

hahaha stijn, ik hoop het, op een voorwaarde, dat alles goed gaat, en als de jongen met 2 ouders op groeien.
Want bij mij denkt K.C. (de man) vaak van dat de pop het allemaal alleen wel kan.

Groetjes Lique

Stijn dc

hello

ja inderdaad, beide ouders moeten helpen, maar geen nood ik heb een zeer feministische valkenpop en ze zal er wel voor zorgen dat de man moet helpen in het huishouden!!!! ;D ;D
hij ligt onder de sloef!!! en zit nu weer volop te broeden!!

SDC :D

Stijn dc

hello iedereen, ik ga proberen hier elke dag iets te schrijven!
ik heb daarstraks nog eens even gekeken en het ei was nog heel dus dat is al goed! de man en pop broeden goed en verdedigen hevig hun nest zodat ik niet kan kijken, alleen als ze er even afzijn! net  als bij hun vorige nest ga ik niet kunnen kijken tot de jongen een week of twee oud zijn, maar ja, des te spannender is het dan!!

ik hou jullie op de hoogte!
SDC

Lique

Hoi Stijn

Het zou leuk zijn, dat je ons allen op de hoogte houdt.
Ik ben ook heel blij voor je, dat het eitje goed is.
En tuurlijk is het spannend als je jongen hebt.
Maar zelf zou ik toch ff iedere dag de kleintjes eruit pakken, en aan mensen laten wennen.
Zo weten de kleintjes niet beter, en worden ze ook supertam.

Groetjes Lique

Stijn dc

hello lique, ik weet het maar ik kan de ouders er toch niet af gaan jagen! dan heb ik liever dat de kleintjes niet tam zijn dan dat ze in de steek worden gelaten hoor!  maar je hebt wel gelijk hoor! maar weet jij een middeltje om ze er af te lokken! ze zijn niet tam!

SDC

Tara

Hoi Stijn,

valkjes verlaten normaal gezien hun nestje niet hoor. Ik haalde mijn jonkies ook vaak uit maar ze bleven er voor zorgen. Anders moet je wel erg slechte ouders hebben :-/.

Groetjes, Tara

Veel plezier met je nestje!

Lique

Hoi Stijn,

Dan wordt het inderdaad moeilijker.

Mijn valken zijn allemaal heel tam, en ik kan ze rustig van het nest af halen, vooral Kyra. Maar als die in het nestkastje zit, is ze helemaal in trance. Je kan dan alles met haar doen.
Maar ik wiebel ze een beetje aan de kant en pak er gewoon een kleintje uit.
Bij K.C. als hij op het nest zit, kom ik er ook niet zo gemakkelijk bij, tenminste minder makkelijk als bij de anderen.
Dan pak ik het trappetje, en beweeg hem aan de kant, omdat ik met mijn andere hand een kleintje pak. Zo kan hij mij niet grijpen.

Groetjes Lique

Stijn dc

helo

ja ik weet het, maar ik heb toch zo iets van: laat ze maar rustig doen en ik wacht de gelegenheid wel eens af, aan de natuur kom ik niet aan eigenlijk!!


SDC

Stijn dc

hello iedereen, bij mij gaat het nog altijd prima, ze hebben vandaag hun tweede ei gelegd, en broeden echt supergoed!! ;D hopelijk wordt dit nest een even groot succes als het vorige, met vier groot geworden jongen ( twee wildkleur, 1 geparelde, 1 cinnamon geparelde!)

SDC

daan

Hoi Stijn,

Succes he', we gaan een beetje gelijk op, want Gabber en Kuiffie hebben nu ook weer 2 eitjes gelegd, alleen Lucky is nu nog maar 3 weekjes, maar hat zal allemaal wel weer goed komen toch. Ik ben benieuwd.

Veel plezier he'

Groetjes Daan