16 mei 2025, 19:24:24

need help fast

Gestart door tom, 20 juni 2003, 18:48:52

« vorige - volgende »

tom

waarom doen mijn parkieten niets ze zijn lui ofzoow ze willen die nestkast niet in aaaaaahw ::)

Lique

Hoi,

Je kan je valkjes niet dwingen om eitjes te leggen. Ik zou het als ik jou was ook niet proberen, want zo ga je op een andere manier naar je valkjes kijken.
Hier zijn het mijn huisdieren, en ik geef heel veel om ze, het zijn net mijn kinders. En als er een nestje komt, vind ik dat helemaal geweldig, en zit uren hun gedrag te bestuderen en te observeren.
Tuurlijk wil ik wel dat de een wat met de ander gaat doen, maar als ze zelf niet willen, vind ik het wel best.

Groetjes Lique

Paul

Hoi Tom,
Heb je wel een man en een vrouwtje dan?
Ze moeten ook verliefd op elkaar zijn anders word het ook niks.
Vaak als je een nestkast neerhangt duurt het ook een of meerdere weken voordat ze wat gaan doen dus gewoon even afwachten.
Na het paren duurt het ook 2 weken voor het eerste ei komt.

Groetjes, paul

Tara

Hoi,

je kan inderdaad je valkjes niet dwingen. Is het wel een koppel? Als er eenmaal een blok hangt zijn ze soms nieuwsgierig en gaan ze een kijkje nemen. Maar als ze mekaar niet moeten kun je daar niets aan doen. Misschien kun je nog een popje bijkopen, vandaag heb ik 3 jonge valkjes van mijn eerste nest bij de anderen gedaan zodat het wat kalmer zou zijn voor degene die apart zitten en alweer een nestje hebben, en er zat 1 gepareld popje bij en mijn geparelde man wou er al mee paren :o. Zelfs met de 2 mannetjes hahah, maar goed, zijn bui is over, over een goede week hebben we een volière en kan ik meer vogeltjes houden :). Het is wel het proberen waard om er nog een vrouwtje bij te nemen. Het kan ook minder lang dan 2 weken duren hoor, hier is het soms een kwestie van enkele dagen. Maar het is ook te zien als het 'raak' is of niet.
Succes!
Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

ja, je moet je valkjes zelf op ontdekking laten gaan en ze het blok in laten gaan!
GEDULD is een schone deugd :D :D

SDC:D