5 mei 2025, 22:36:01

vraag

Gestart door rein@, 19 juni 2003, 19:57:17

« vorige - volgende »

rein@

Als ik bijvoorbeeld weg ga is het net of mijn valkparkiet dat niet wilt, vooral als ik mij jas aan heb. hij gaat dan  bijten als ik hem een kus wil geven. en als ik bij de deur sta gaat ie fluiten, net of hij zegt niet weg gaan.
dat doet ie ook als ik naar de keuken of wat dan ook ga.
weet iemand wat hij daarmee wil zeggen

groetjes reina

Lique

Hoi Reina,

Het gebeurt heel vaak, dat valkparkieten de mens als de vriend/in ziet.
Hij weet, dat als jij je jas aan trekt, dat je dan weg gaat, en dat vindt jouw valkje natuurlijk niet leuk.
En het zelfde geldt voor als je de kamer uit loopt.
Als je dit heel erg vervelend vindt, is het het verstandigst om er een valkje bij te nemen. Dan trekken ze meer met elkaar op, en wordt je valkje minder aanhankelijk naar jou toe.

Groetjes Lique

rein@

ik vindt dat juist niet verveelend, ik vindt dat erg lief!
ik heb een hele sterke band met mijn valk, we voelen elkaar erg goed aan.
ik wou even weten waarom hij dat doet. dat vindt ik gewoon erg lief dat is aanhankelijk van mij is. :)

Lique

Hoi Reina,

:o ooo, ik dacht dat je het vervelend vond joh.
Maar het is inderdaad wel een goed teken. Hij/zij kan niet zonder je hahaha.

Groetjes Lique

Silvia

Nou Lique helaas vinden ze elkaar niet altijd lief vinden.

Weet je nog onze valkjes Hugo en Plukkie....
Ze tolereren elkaar wel maar lief vinden ho maar. stiekem slapen ze 's nachts wel op een stok maar wel ver uit elkaar.

Ik had trouwens bij gedrag van de week iets geraagd over het niet terug willen in de kooi, nu zie ik die vraag nergens meer staan, kan dat?

We hadden nl graag de mening van wat kenners en tot nu toe hadden we 1 reactie.

Groetjes Silvia

Natalie

22 juni 2003, 20:58:07 #5 Last Edit: 22 juni 2003, 20:58:43 by Natalie
Hoi Reina,

Toen ik nog maar één valkparkiet had gebeurde dat bij mij ook. Als ik Pino in zijn kooi zette dan begon ie in eerste instantie al heel zenuwachtig op zijn stok heen en weer te lopen, en zo gauw ik dan de kamerdeur had dichtgedaan dan schreeuwde ie alles bij elkaar  :o  Ik woonde op dat moment in een nogal gehorige studentenflat, dus ik kan me voorstellen dat mijn buren niet bepaald blij met mij (en Pino) waren. Ik heb er toen een tweede valkje bijgenomen in de hoop dat het schreeuwen minder zou worden. Het is toen ook inderdaad iets minder geworden, maar het is nooit overgegaan. En dat was soms best wel irritant hoor!

fientje

rusitg blijven en kijken hoe het verder gaat joch